Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

Οδήγηση στο χιόνι: Τι να προσέξετε για την ασφάλειά σας

Ιανουάριος 3rd, 2016 by Χρήστος Μίμης

Χρήσιμες συμβουλές

xioni χιονιΕλέγχουμε το πέλμα των ελαστικών μας. Φθαρμένα λάστιχα δεν έχουν γερό κράτημα όταν οδηγούμε σε χιόνι ή πάγο.

Χρησιμοποιούμε καλής ποιότητας καθαριστικό για το παρμπρίζ που προστατεύει από τον πάγο μέχρι τουλάχιστον τους -35oC. Σε αντίθετη περίπτωση οι υαλοκαθαριστήρες θα καταστραφούν όταν έχουμε ακραίες καιρικές συνθήκες.

Αφιερώνουμε παραπάνω ώρα στον καθαρισμό των παραθύρων και των καθρεπτών πριν ξεκινήσουμε το πρωί.

Xρησιμοποιούμε χλιαρό νερό και αντιψυκτικό για να απομακρύνουμε τον πάγο από το εξωτερικό του αυτοκινήτου μας. Δεν χρησιμοποιούμε ποτέ ζεστό ή βραστό νερό.

Αφαιρούμε το χιόνι από την οροφή του αυτοκινήτου, διαφορετικά υπάρχει περίπτωση ένα απότομο φρενάρισμα να πετάξει το χιόνι στο παρμπρίζ εμποδίζοντας τη δική μας ορατότητα ή ακόμα εκείνη κάποιου διερχόμενου οδηγού.

Όταν οδηγούμε στο χιόνι θα πρέπει να ακολουθούμε τα εξής:

Επιταχύνουμε σταδιακά, οδηγούμε σε χαμηλές στροφές και αλλάζουμε ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Κατεβαίνουμε, αν χρειαστεί, στη δεύτερη ταχύτητα για να μειώσουμε το γλίστρημα των ελαστικών μας.

Πιθανόν να χρειαστεί να αφήσουμε ακόμα και τη δεκαπλάσια από την απαιτούμενη απόσταση μεταξύ του δικού μας και του μπροστινού οχήματος.

Αν ο δρόμος δεν έχει περαστεί με αλάτι προσέχουμε την οδήγηση πάνω στις ροδιές που έχουν σχηματίσει άλλα οχήματα μιας και το συμπιεσμένο χιόνι είναι πιο ολισθηρό από το φρέσκο.

Η χρήση των φρένων, του τιμονιού, του γκαζιού αλλά και η αλλαγή ταχυτήτων πρέπει να γίνονται ηπιότερα.

Τα γυαλιά ηλίου μειώνουν την ενοχλητική λάμψη του χαμηλού χειμωνιάτικου ήλιου και του χιονιού.

Διατηρούμε χαμηλή ταχύτητα και δίνουμε περισσότερο χρόνο για να σταματήσουμε ή να στρίψουμε. Οι κινήσεις του τιμονιού, του φρένου και του γκαζιού θα πρέπει να είναι ομαλότερες, διότι ο έλεγχος μπορεί να χαθεί πολύ εύκολα.

Στις ευθείες, το προσθιοκίνητο αυτοκίνητο συμπεριφέρεται καλύτερα από ένα πισωκίνητο, λόγω του αυξημένου βάρους που έχει στον εμπρόσθιο άξονα. Όμως, σε ανηφορικό δρόμο το αυτοκίνητο πιθανότατα να γλιστράει. Σε κατηφόρα θα πρέπει να επιλέξετε 1η σχέση στο κιβώτιο χωρίς να πατάτε γκάζι και να σηκώσετε λίγες σκάλες το χειρόφρενο, ώστε να φρενάρουν ομαλά οι πίσω τροχοί.

Σε ευθείες, το πισωκίνητο όχημα παρουσιάζει αστάθεια και χρειάζεται επιπλέον προσοχή του προσθιοκίνητου.

Τα οχήματα που έχουν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς παρουσιάζουν καλύτερη συμπεριφορά στο χιόνι.

Γιάννης Τσιρογιάννης
gtsirogiannis@e-typos.com

This entry was posted on Κυριακή, Ιανουάριος 3rd, 2016 at 19:19 and is filed under ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ - ΜΟΤΟ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply