Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

Τα 100 προϊόντα «πρωταθλητές» που άντεξαν στην κρίση (πίνακες)

Νοέμβριος 25th, 2015 by Σταματίνα

top-708

Σε νέες αγορές πέραν των παραδοσιακών διεισδύουν τα ελληνικά προϊόντα. Χώρες όπως η Λιβερία, οι Μπαχάμες, η Ακτή Ελεφαντοστού ή οι Βερμούδες αποτελούν ανερχόμενους  προορισμούς για τις ελληνικές εξαγωγές.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2015 οι εξαγωγές προς τη Β. Αμερική αυξήθηκαν κατά 55,1%, στις άλλες χώρες της Αμερικής κατά  145,4% και τις χώρες της Αφρικής κατά 21,7%.
Σε ότι αφορά τις νέες εισόδους στην κατάταξη των 100 κορυφαίων αγορών για τα ελληνικά προϊόντα ξεχωρίζουν οι: Λιβερία (52η θέση), Μπαχάμες (67η), Κένυα (69η), Λουξεμβούργο (79η), Αντίγκουα (84η), Βερμούδες (87η θέση) και Ακτή Ελεφαντοστού (99η θέση),.
Αντίθετα, μεγάλη είναι η υποχώρηση στην κατάταξη αγορών όπως: Γιβραλτάρ, Εφοδιασμοί Πλοίων, Σιγκαπούρη, Λιβύη, Μαυροβούνιο, Ινδονησία, Νιγηρία, Ιορδανία, Κατάρ.


Αξιοσημείωτες μεταβολές όμως καταγράφονται και ως προς τους κύριους προορισμούς των ελληνικών εξαγωγών, εξαιτίας κυρίως της σημαντικής μείωσης της αξίας των πετρελαιοειδών.
Έτσι, η Τουρκία υποχωρεί σημαντικά και από την πρώτη θέση σε ότι αφορά τους προορισμούς των ελληνικών εξαγώγιμων προϊόντων, το 9-μηνο του 2015 εμφανίζεται πλέον στην 3η θέση. Στην 1η θέση περνάει η Ιταλία και ακολουθεί η Γερμανία και ακολουθούν κατά σειρά η Κύπρος, η Βουλγαρία ενώ στην 6η θέση (από τη 10η) ανήλθαν οι ΗΠΑ.
Στην 7η θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο, στην ίδια με την αντίστοιχη περσινή, ομοίως και η Αίγυπτος στην 8η θέση και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν, ο Λίβανος, ο οποίος καταγράφει μεγάλη αύξηση εξαγωγών και από την 17η θέση ανεβαίνει 9ος και η Σαουδική Αραβία από 12η.

Οι εξαγωγές της Ελλάδας προς την ΕΕ (28) εμφανίζουν σημαντική αύξηση (14,1%) και συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών καταλαμβάνουν το 54% των συνολικών εξαγωγών. Ακόμα μεγαλύτερο (17,4%) είναι το ποσοστό αύξησης των εξαγωγών προς τις χώρες της Ευρωζώνης.


Ως προς τους προορισμούς των ελληνικών εξαγωγών ανά οικονομική ένωση, πέραν της ήδη αναφερθείσας σημαντικής αύξησης προς την Ε.Ε. και προς τις 18 χώρες της Ευρωζώνης, οι εξαγωγές προς τις χώρες του G7 κατά 21%. Στην αντίθετη κατεύθυνση, σημαντικές μειώσεις των εξαγωγών παρατηρούνται προς τις BRICS (-24,4%), προς τις χώρες του OPEC (-13%), προς τις χώρες της Οικονομικής Συνεργασίας Μαύρης Θάλασσας(ΟΣΕΠ) (-28,5%) και προς τις χώρες της Ευρασιατικής Οικονομικής Ένωσης (-39%).

Τα κορυφαία εξαγόμενα προϊόντα
Ως προς τη σύνθεση των εξαγωγών κατά μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, η συνολική μείωση, οφείλεται στην σημαντική πτώση των εξαγωγών καυσίμων (κατά -27,6%).


Αντίθετα, οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων εμφανίζονται πολύ αυξημένες κατά 16,5%, οι εξαγωγές βιομηχανικών προϊόντων κινούνται επίσης ανοδικά κατά 8,8% και μικρότερες αυξήσεις παρατηρούνται στις εξαγωγές πρώτων υλών (4%) και στις χαμηλές σε αξία εξαγωγές της κατηγορίας Είδη & συναλλαγές μη ταξινομημένα (κατά 6,6%).  Σε ότι αφορά επιμέρους κατηγορίες προϊόντων, ασφαλώς ξεχωρίζει η άνοδος του παρθένου ελαιολάδου στην 4η θέση, η εμφάνιση των μηχανών επεξεργασίας πληροφοριών (lap top, smartphones, tablets, gps κτλ) στην 9η θέση, η καταγραφή σωλήνων για αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου (18η θέση) και ασφάλτου από πετρέλαιο, για πρώτη φορά στο ΤΟΡ 20 των προϊόντων (20η θέση).

iefimerida

This entry was posted on Τετάρτη, Νοέμβριος 25th, 2015 at 23:13 and is filed under ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply