Παραγωγοί: Ισχυρό πλήγμα στο ελληνικό κρασί η επιβολή ΕΦΚ
κρασιΦόρο στο κρασί ετοιμάζει ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, όπως ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε από το υπουργείο Οικονομικών μαζί με τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη.

Ο κ. Τσακαλώτος έκανε λόγο για 30 περίπου λεπτά φόρο στο μπουκάλι.

Σχετικά με τα ισοδύναμα για τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε ότι «ο φόρος θα είναι στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ και μπορεί να είναι και μεγαλύτερος, επειδή δεν γνωρίζουμε όλα τα παιχνίδια.

» Ωστόσο τα ισοδύναμα για τον ΦΠΑ στη εκπαίδευση είναι το μόνο προαπαιτούμενο που δεν έχει ολοκληρωθεί, μπορεί να είναι στο νομοσχέδιο αλλά μπορεί να πάει για αργότερα.

» Δεν θεωρείται μεγάλο ζήτημα. Αποφασίσαμε μια μικρή επιβάρυνση της τάξης των 30 λεπτών στο κρασί» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσακαλώτος και πρόσθεσε ότι «εξετάζουμε την πρόταση, θα έχουμε δύο ακόμη εναλλακτικές».

Παραγωγοί: Ισχυρό πλήγμα στο ελληνικό κρασί η επιβολή ΕΦΚ
Παραγωγοί: Ισχυρό πλήγμα στο ελληνικό κρασί η επιβολή ΕΦΚΩς ισχυρό πλήγμα στο ελληνικό κρασί, χαρακτηρίζουν οι Κρήτες οινοποιοί την επιβολή Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο εμφιαλωμένο κρασί με ανοικτή επιστολή που απηύθυναν απόψε προς τους υπουργούς Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης.

Στην επιστολή τους εκφράζουν την έντονη αντίδρασή τους, δεδομένου όπως αναφέρουν, σε καμία οινοπαραγωγική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν υφίσταται αντίστοιχος φόρος, καλλιεργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.

Επίσης, τονίζουν «ότι το εμφιαλωμένο κρασί αποτελεί προϊόν πλήρους καθετοποίησης με αποτέλεσμα να πλήττονται όλα τα εμπλεκόμενα επαγγέλματα του οινικού κλάδου, μέσα στους οποίους προσμετρούνται 200.000 αμπελουργοί, πάνω από 700 οινοποιητικές μονάδες με πάνω από 20.000 εργαζόμενους και πολλοί άλλοι τομείς, οι οποίοι συνδράμουν από το αμπέλι στο τελικό προϊόν».

Στην ανοικτή επιστολή τους, ακόμη υπογραμμίζουν ότι «ο κλάδος της οινοποιίας, παρ΄όλες τις δυσκολίες της περιόδου αυτής, εξακολουθεί να παράγει, να υποστηρίζει την αγροτική οικονομία, να κάνει συγκροτημένες προσπάθειες εξωστρέφειας με απτά αποτελέσματα, να δημιουργεί εθνική ταυτότητα στο χώρο της αγροτικής οικονομίας και να διατηρεί εν γενεί μια δυναμική την οποία λίγοι παραγωγικοί κλάδοι σήμερα διαθέτουν».

Σύμφωνα με τους οινοποιούς της Κρήτης, «η πλειονότητα των οινοποιητικών επιχειρήσεων είναι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, εκσυγχρονισμένες στο μέγιστο με επενδύσεις οι οποίες είχαν την προοπτική της ανάπτυξης πριν την περίοδο της κρίσης και όπου όλος ο σχεδιασμός τους έχει πληγεί σε μεγάλο βαθμό».

Επίσης, σημειώνουν ότι τοπική (ελληνική) αγορά εξακολουθεί να είναι η κύρια βάση απορρόφησης της παραγωγής του κλάδου, παρά την αύξηση των εξαγωγών την τελευταία δεκαετία, σημειώνοντας δε το σημαντικό ρόλο που παίζει η τουριστική αγορά της χώρας, η οποία αποτελεί αφ’ ενός σημαντική βάση κατανάλωσης και αφ’ έτερου γνωριμίας με το προϊόν, με ότι προφανή αντίκτυπο έχει αυτό στις εξαγωγές.

Σύμφωνα με τους ίδιους, για τους παραπάνω λόγους, θέτουν το ερώτημα: με ποια λογική ένα μη εισαγόμενο προϊόν προερχόμενο από Έλληνες αγρότες και επιχειρηματίες, πρέπει να δεχθεί το βάρος του ισοδύναμου μέτρου, με αποτέλεσμα την αποδυνάμωσή του; Αποδυνάμωση η οποία θα προέλθει από την αναπόφευκτα περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης του, δίνοντας παράλληλα χώρο στην αγορά για την ανάπτυξη άλλων εισαγόμενων ανταγωνιστικών προϊόντων»!

Καταλήγοντας, τα Δ.Σ.των Δικτύων Οινοποιών νομών Ηρακλείου, Χανίων, Ρεθύμνης, αναφέρουν ότι «ελπίζουν να επικρατήσει τελικά η λογική».

Διαβάστε ακόμη: Iσχυρή προστασία α΄κατοικίας για το 60%, την Πέμπτη ψηφίζονται τα μέτρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.