Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

Ρεπόρτερ του Business Insider έκανε «αποτοξίνωση» από τις οθόνες μία εβδομάδα – Τι άλλαξε στη ζωή της

10 Αυγούστου, 2015 by Σταματίνα

lewis_8.8_708Η Τάνια Λιούις το παραδέχεται. Είναι ένας άνθρωπος της εποχής. Το πρώτο και το τελευταίο πράγμα που κάνει κάθε ημέρα είναι να κοιτάξει την οθόνη του tablet ή του κινητού της.

Διαβάζοντας όμως τις μελέτες που υποστηρίζουν ότι αυτή η συνήθεια καταστρέφει τον ύπνο, η ρεπόρτερ του Business Insider αποφάσισε να κάνει… αποτοξίνωση κατά κάποιο τρόπο. Συγκεκριμένα, για μία εβδομάδα, απέφυγε να κοιτάξει οποιαδήποτε συσκευή με οθόνη, από τη στιγμή που έφευγε από τη δουλειά της, μέχρι την ώρα που θα κοιμόταν. Μετά από το πείραμα, έγραψε για την εμπειρία της.

1ο μάθημα: Είναι δύσκολο να αποφύγεις τις οθόνες

Οπως οι περισσότεροι που έχουν smartphone, έχω το δικό μου στο χέρι διαρκώς. Είναι η σύνδεσή μου με τους φίλους και την οικογένειά μου, το σύστημα πλοήγησης στη Νέα Υόρκη, το «παράθυρό» στο email και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το ξυπνητήρι μου. Ανησυχούσα περισσότερο για το πώς θα κρατήσω επαφή με το σύντροφό μου και τους συγγενείς μου, αλλά τους ενημέρωσα για το πείραμα και τους ζήτησα να με παίρνουν τηλέφωνο. Η πρώτη πρόκληση ήταν η τηλεόραση. Ηταν δύσκολο να αποφύγω τον πειρασμό να παρακολουθήσω ένα σόου όταν έφτασα στο σπίτι μετά από μία μεγάλη μέρα στη δουλειά, αλλά κατάφερα να κρατηθώ. Επίσης, συνηθίζω να χαζεύω στο ίντερνετ πριν κοιμηθώ. Αντί για αυτό διάβασα. Ναι, παλιά καλά βιβλία. Οταν έφτασε η ώρα να κοιμηθώ, χρησιμοποίησα τη Siri για να βάλω το ξυπνητήρι.

2ο μάθημα: Επειδή δεν ήμουν πίσω από μία οθόνη έγινα πιο κοινωνική

Γνωρίζοντας ότι δεν μπορούσα να στραφώ στις συνήθεις μορφές ηλεκτρονικής διασκέδασης με έκανε να βγω με φίλους ή να παρακολουθήσω ένα μάθημα σχεδόν κάθε βράδυ μετά τη δουλειά. Την πρώτη νύχτα, περιπατήσαμε με το φίλο μου και μετά δειπνήσαμε σε ένα νέο εστιατόριο στη γειτονιά. Ηταν ανανεωτικό να χαλαρώνω σε μία συζήτηση, αντί να νιώθω την ανάγκη να ελέγξω το κινητό μου κάθε μερικά λεπτά. Την επόμενη νύχτα φάγαμε ξανά έξω (κατέληξα να ”κλέβω” για να ελέγξω τη διεύθυνση του εστιατορίου). Κανονίσαμε το ίδιο βράδυ να παρακολουθήσουμε μία διάλεξη, αλλά όταν φτάσαμε ήταν αργά και ήταν ήδη γεμάτο το μέρος. Φεύγοντας, μία ομάδα συνομήλικων μας ρώτησε αν θέλουμε να πάμε για ποτό και επιστημονική συζήτηση. Φυσιολογικά θα έλεγα όχι, αλλά αντιμετωπίζοντας μία ακόμη νύχτα χωρίς ηλεκτρονικές συσκευές, αποφάσισα να πάω. Τελικά περάσαμε αρκετά καλά. Την τρίτη νύχτα παρακολούθησα ένα μάθημα αυτοσχεδιασμού, οπότε δεν μου έλειψε το κινητό μου. Το τελευταίο βράδυ, πήγα για ποτό με ένα φίλο μετά από τη δουλειά. Μέχρι να γυρίσω στο σπίτι, η ηλεκτρονική «δίαιτά» μου είχε αρχίσει να φαίνεται λιγότερο διασκεδαστική. Εφαγα και άκουσα ένα ηλεκτρονικό βιβλίο γιατί το διαμέρισμά μου ήταν παράξενα ήσυχο και μοναχικό χωρίς τηλεόραση ή ίντερνετ. Κάτι άλλο που παρατήρησα ήταν ότι ένιωθα την ανάγκη να κοιτάξω το κινητό μου στις βαρετές στιγμές, όπως όταν περίμενα στην ουρά για την τουαλέτα σε ένα καφέ. Επίσης, παρατήρησα ότι αγχωνόμουν όταν έφευγε η ημέρα και ο χρόνος που είχα με το κινητό μου τελείωνε.

3ο μάθημα: Ναι, έγινε πιο εύκολος ο ύπνος

Προφανώς δεν ήταν επιστημονικό πείραμα, αλλά νιώθω ότι η αποφυγή της οθόνης το βράδυ με βοήθησε να κοιμάμαι πιο γρήγορα και ένιωθα αρκετά ξεκούραστη την ημέρα. Ομως η μεγαλύτερη συνέπεια ήταν το πώς περνούσα τον ελεύθερο χρόνο μου. Πέρασα το χρόνο πριν κοιμηθώ διαβάζοντας αντί να παρακολουθώ τηλεόραση, κάτι που με έκανε να νιώθω λιγότερο άχρηστο ανθρώπινο ον, αλλά μου έλειψε το να ”χαζεύω” μετά από μία ημέρα στη δουλειά. Οι περισσότεροι από εμάς θέλουμε να χρησιμοποιούμε οθόνες το βράδυ, αλλά ανακάλυψα μικρά τρικ για να επηρεάζει αυτή η συνήθεια λιγότερο τον ύπνο μου. «Κατέβασα» μία εφαρμογή που αλλάζει το χρώμα της οθόνης και είναι καλύτερο για τα μάτια. Ανακάλυψα στο iPhone την επιλογή που κάνει τα έντονα χρώματα πιο σκούρα. Συνολικά, ήταν ένα ενδιαφέρον πείραμα, αν και δεν νομίζω ότι θα επιμείνω σε αυτό το αυστηρό πρόγραμμα για περισσότερο από μερικές ημέρες. Αν και έχω ξαναρχίσει να χρησιμοποιώ συσκευές με οθόνες τη νύχτα, το κάνω με μεγαλύτερη προσοχή πριν πέσω για ύπνο.

iefimerida

This entry was posted on Δευτέρα, 10 Αυγούστου, 2015 at 16:48 and is filed under ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΠΑΡΑΞΕΝΑ, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply