Στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου παρουσία του Αν. Υπουργού Υποδομών

kocaxeilhw tv‘’ … Σχετικά με τις μελέτες σκοπιμότητας για την αναβάθμιση των υποδομών: Έχει γίνει καμία μελέτη σκοπιμότητας για την Κρήτη ειδικά, τη «ναυαρχίδα» του Τουρισμού, που να αποδεικνύει ότι, ίσως, μία σιδηροδρομική γραμμή, που θα είχε και την οικολογική διάσταση που είπε και ο συνάδελφος και προσαυξάνω θα ήταν χρήσιμη; Ο σιδηρόδρομος είναι το παρεξηγημένο μέσο μεταφοράς στην Ελλάδα, κάτι που σε όλη την Ευρώπη είναι, πλέον, προτεραιότητα. Δεν θα ήταν, όντως, σκόπιμο να δοθεί προτεραιότητα σε ένα σιδηροδρομικό άξονα παρά στους οδικούς άξονες;

Μην ξεχνάμε, ότι το ΕΣΠΑ από εδω και πέρα σε έργα υποδομής, οι πόροι τείναι πάρα πολύ περιορισμένοι. Το καινούργιο ΕΣΠΑ διοχετεύται σε καινοτομία και σε δράσεις που θα βοηθήσουν, πρώτιστα, την ανάπτυξη. Επομένως, πρέπει να αναθεωρήσουμε πάρα πολλά πράγματα. Έχετε μία μοναδική εμπειρία, κύριε Υπουργέ, καθώς διατελέσατε και Πρόεδρος του Τ.Ε.Ε.. Οι συνάδελφοι μηχανικοί είχαμε κουραστεί όλα αυτά τα χρόνια να γίνουμε νομικοί, γιατί ο κάθε Υπουργός άλλαζε τη νομοθεσία των δημοσίων έργων. Δομική ενημέρωση με ατελείωτους τόμους.

Τέθηκε από όλους τους συναδέλφους ο προβληματισμός για την ποιότητα των έργων. Έχουμε δομές, κύριε Υπουργέ, αλλά δεν τις αξιοποιήσαμε. Για παράδειγμα, τα ΤΑΣ έχουν 40 με 50 τεχνικούς. Θέλουμε, όντως, να ελέγξουμε τα δημόσια έργα; Χρειάζεται έλεγχος με επιτροπές, μετά την παραλαβή με κλήρωση, για να παραλαμβάνουν τα έργα. Μόνο έτσι. Κουράστηκαν οι τεχνικοί να πληρώνουν ατέλειωτες εγγυητικές επιστολές. Να βάλουμε, όμως, και τη διάσταση πώς συμπεριφέρεται και το Δημόσιο απέναντι στους τεχνικούς, όταν έχει να τους πληρώσει δύο, τρία και τέσσερα χρόνια.

Επιπλέον, κύριε Υπουργέ, να βάλετε ως προτεραιότητα, ότι δεν μπορούμε να συντάσσουμε μελέτες, να τις βάζουμε στις ντουλάπες, να ξανασυντάσσουμε μελέτη για το ίδιο έργο μετά από δύο, τρία και τέσσερα χρόνια. Πρέπει, επιτέλους, να γίνει μία ηλεκτρονική βιβλιοθήκη. Ο μελετητής, ο οποίος καταθέτει μία μελέτη, είτε στην Περιφέρεια, είτε στο Τ.Ε.Ε., είτε κάπου αλλού, να μπορεί να υπάρχει ένα αρχείο μελετών, γιατί τις πλήρωσε το ελληνικό Δημόσιο, για να μπορεί να ανατρέχει. Νομίζω ότι μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα.

Και μιας και αναφερθήκαμε στα γεφύρια, σας έχω στείλει μία επιστολή και εγώ. Μπορούμε να καλέσουμε τους άνεργους μηχανικούς, το Τ.Ε.Ε. με τις λίγες δυνατότητες που έχει, να συντάξουν μελέτες, να κάνουν αυτοψία, γιατί όχι στα Προγράμματα Κοινωνικής Απασχόλησης. Τεχνικούς, κύριε Υπουργέ. Να βγουν να κάνουν αυτοψία. Κινδυνεύουν σήμερα γεφύρια που δεν παρασύρθηκαν, επειδή έχουν συσσωρευτεί φερτές ύλες, ξύλα κ.λπ., αύριο με μία πλημμύρα. Γνωρίζετε, όπως γνωρίζω κι’ εγώ, ότι η πλημμύρα είναι περιοδικό φαινόμενο και θα το ξαναβρούμε μπροστά μας και μπορεί να έχουμε φαινόμενα ολικής καταστροφής.

Μπορούμε να τα προλάβουμε. Μπορούν οι τεχνικές υπηρεσίες να βγουν έξω και ειδικά, αν δεν επαρκεί το προσωπικό, που ξέρω ότι δεν επαρκεί, να πάρουμε τεχνικούς γιατί ο τεχνικός κλάδος, γνωρίζετε και εσείς ότι πλήττεται, ίσως, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο κλάδο. Να βγουν να κάνουν αυτοψίες και, επιπλέον, να αξιοποιήσουμε εγκαταλελειμμένες δομές, οι οποίες μπορούν άμεσα να χρησιμοποιηθούν από το Δημόσιο. Σας ευχαριστώ πολύ’’

Δείτε το video:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.