Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

Λουμπάγκο: Τι να κάνετε όταν τα πράγματα… δυσκολέψουν

Νοέμβριος 4th, 2014 by Χρήστος Μίμης

Σίγουρα κάποια στιγμή θα έχετε ακούσει από τους παλαιότερους τη λέξη «λουμπάγκο». Τι είναι, όμως, το λουμπάγκο και πώς αντιμετωπίζεται;

loumpagkoΕπί της ουσίας πρόκειται για οσφυαλγία (από τις λέξεις οσφύς =μέση και άλγος =πόνος) πόνο, δηλαδή, χαμηλά στην πλάτη κα συμπεριλαμβάνει όλες τις ενοχλήσεις στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων (80%) εκδηλώνει κάποια στιγμή οσφυαλγία, ενώ, σύμφωνα με έρευνες, στο συγκεκριμένο πρόβλημα αποδίδεται το περίπου 25% των προσωρινών αναπηριών και το 40% των μόνιμων.

Πώς προλαμβάνεται η οσφυαλγία

Βασικό ρόλο στην πρόληψη παίζει η ένταξη της άσκησης στην καθημερινότητα και η αποφυγή της καθιστικής ζωής.

Οι κύριες μυϊκές ομάδες που πρέπει να γυμνάζετε είναι οι μύες της μέσης (κοιλιακοί, ραχιαίοι, γλουτιαίοι). Αθλήματα που γυμνάζουν συνολικά το σώμα, όπως η κολύμβηση, πρέπει να προτιμώνται.

Καλό θα είναι, αν κάνετε καθιστική εργασία, να αποφεύγετε την πολύωρη παραμονή στην ίδια θέση με συχνά διαλείμματα και διατατικές ασκήσεις

Το αυτοκίνητο ιδανικά θα πρέπει να έχετε το κάθισμα του αυτοκινήτου σε όρθια θέση και κοντά στα πεντάλ, ώστε να εξασφαλίζεται η σωστή στάση της σπονδυλικής στήλης.

Όταν κοιμάστε, θα πρέπει το σώμα σας να είναι σε ευθεία θέση και το στρώμα να μη «βουλιάζει» ή να είναι μαλακό. Προμηθευτείτε ένα ανατομικό στρώμα ή τοποθετήστε μερικές επίπεδες σανίδες κάτω από αυτό που ήδη έχετε για να το ενισχύσετε.

Τι να κάνετε όταν πάθετε λουμπάγκο ή οξεία οσφυαλγία

Παυσίπονα

Τα μυοχαλαρωτικά φάρμακα ανακουφίζουν από τους πόνους καλύτερα από τα απλά παυσίπονα. Τα λαμβάνετε πάντα με συνταγή γιατρού και σύμφωνα με τις οδηγίες.

Κρέμες

Κάντε μασάζ με θερμαντικές κρέμες καψαϊκίνης, τοποθετήστε στο σημείο που εκδηλώνεται ο πόνος ζεστά επιθέματα και κάντε μπάνια σε ζεστή πισίνα. Θα χαλαρώσουν τους μύες και θα σας ανακουφίσουν από τους πόνους.

Ακολουθήστε ήπια δραστηριότητα

Ενδυναμώστε με ασκήσεις τους μύες που υποστηρίζουν τη σπονδυλική στήλη, ώστε να αποτρέψετε τη δυσκαμψία. Αποφύγετε το σκύψιμο, τα βάρη και τις χαμηλές καρέκλες.

Χρόνια οσφυαλγία

Εάν πάσχετε από χρόνια οσφυαλγία, πρέπει να συμβουλευτείτε γιατρό. Οι φυσικοθεραπείες προσφέρουν ανακούφιση από τον πόνο, τα αποτελέσματα όμως είναι παροδικά.

Είναι απαραίτητο να ενδυναμώνετε τους ραχιαίους και τους κοιλιακούς μύες και να προσέχετε τη στάση του σώματός σας, ώστε να μην επιβαρύνετε επιπλέον τη μέση σας.

This entry was posted on Τρίτη, Νοέμβριος 4th, 2014 at 18:55 and is filed under ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply