Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

Πτώση του τζίρου στη Δ. Μακεδονία – Τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων

Σεπτέμβριος 6th, 2014 by Χρήστος Μίμης

Οι εκπτώσεις ξεκινούν μία μέρα μετά την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου των ανοικτών καταστημάτων τις Κυριακές   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ ) Σημαντική πτώση του τζίρου στα εμπορικά καταστήματα της Δυτικής Μακεδονίας καταγράφει η περιοδική έρευνα της ΕΣΕΕ για τις καλοκαιρινές εκπτώσεις, καταγράφοντας παράλληλα τη στάση και τις απόψεις των εμπόρων για το άνοιγμα των Κυριακών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα εμπορικά καταστήματα της Πτολεμαΐδας παρουσίασαν πτώση του τζίρου κατά 11-20%, μέχρι 10% ήταν η πτώση στο Αμύνταιο, 11-20% ήταν η πτώση στην Καστοριά και τεράστια πρώτη που άγγιξε το 40% ήταν στα καταστήματα της Φλώρινας.

Εντωμεταξύ οι εμπορικοί σύλλογοι της περιοχής μόνο …χασούρα βλέπουν από το άνοιγμα των καταστημάτων τους τις Κυριακές και προσανατολίζονται στο άνοιγμα μόλις δύο ή τρεις, από τις επτά (7) Κυριακές το χρόνο. Να σημειωθεί πως η πόλη της Κοζάνης δεν συμπεριλαμβάνεται στην έρευνα της ΕΣΕΕ, ωστόσο και αυτή παρουσίασε πτώση του τζίρου στις εκπτώσεις, όπως έχει επανειλημμένα τονίζει ο Εμπορικός της Σύλλογος.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά μιλώντας στον «Π.Λ.» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πτολεμαΐδας Ματθαίος Καλαϊτζόπουλος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων του 2014, η πτώση του τζίρου στα καταστήματα της Πτολεμαΐδας – Εορδαίας έφτασε στο 15%, ίσως και περισσότερο. Μόνο το πρώτο δεκαήμερο των εκπτώσεων παρατηρήθηκε μια αύξηση του τζίρου, ενώ όλο το επόμενο διάστημα η κίνηση ήταν αισθητά μειωμένη. Όπως σημείωσε, μάλιστα, ο κ. Καλαϊτζόπουλος η πτώση του τζίρου στα καταστήματα είναι φαινόμενο που παρατηρείται συνεχώς τα τελευταία χρόνια, ενώ οι έμποροι το μόνο που επιθυμούν είναι να κρατήσουν τα μαγαζιά τους ανοιχτά.

Χαρακτηριστικά ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά πως: «Δυστυχώς, τα στοιχεία της ΕΣΕΕ ανταποκρίνονται απολύτως στην πραγματικότητα και ενδεχομένως να είναι συγκρατημένη η εκτίμησή μας αυτή, μιας και η πτώση μπορεί να είναι μεγαλύτερη. Οι πρώτες δέκα ημέρες μπορεί να είχαν μεγαλύτερη κίνηση, σε σχέση με τον υπόλοιπο καιρό, ωστόσο το πρόβλημα είναι ότι κάθε χρόνο παρατηρείται πτώση συνεχώς. Αυτή τη στιγμή, τουλάχιστον για τις εκπτωτικές περιόδους, τα εκπτωτικά καταστήματα δουλεύουν με το 20-30% του τζίρου απ’ ότι δούλευαν τα προηγούμενα χρόνια».

Ο εμπορικός κόσμος της περιοχής στο μόνο που προσδοκά είναι να κρατήσουν πάση θυσία τα καταστήματά τους ανοιχτά μήπως αλλάξει κάτι στο μέλλον, σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Καλαϊτζόπουλος, προσθέτοντας πως είναι αναγκαία η λήψη μέτρων για μια σειρά ζητημάτων όπως το ΤΕΒΕ, τα κόκκινα δάνεια, φορολογικές υποθέσεις. «Όσο η μείωση της αγοραστικής κίνησης συνεχίζει να μεγαλώνει, τόσο σε δυσμενέστερη θέση είναι οι επιχειρήσεις, ενώ αυξάνεται παράλληλα η ανεργία», ανέφερε ο κ. Καλαϊτζόπουλος. Μόνο την τελευταία τετραετία στην Πτολεμαΐδα έχουν βάλει περισσότερα από 170 καταστήματα «λουκέτο», ενώ δεν είναι ακόμη διαθέσιμα τα στοιχεία για το 2014: «Πριν το 2010 στην Πτολεμαΐδα υπήρχαν πάνω από 1.000 εμπορικά καταστήματα και σήμερα έχουν κλείσει περίπου 170 με 180 καταστήματα».

Ο μύθος των Κυριακών

Σε ό,τι αφορά το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, φαίνεται πως η προσπάθεια της κυβέρνησης ώστε να ανοίγουν τα καταστήματα και τις αργίες αποβαίνει στο κενό. Στο πλαίσιο της έρευνας οι έμποροι ρωτήθηκαν εάν, σύμφωνα με την δυνατότητα που τους εκχωρεί η πρόσφατη υπουργική απόφαση, άνοιξαν τα καταστήματά τους τις Κυριακές. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας εκτιμάται ότι ο αριθμός των καταστημάτων που άνοιξαν την Κυριακή είναι μικρός, ενώ υπενθυμίζεται ότι, και την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων (20 Ιουλίου) είχε διαπιστωθεί ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό επιχειρήσεων δεν παρέμειναν ανοιχτά.

Ειδικότερα, ο εμπορικός κόσμος της περιοχής δεν είδε καμία αλλαγή από τις επιπλέον Κυριακές που παρέμειναν ανοιχτά τα καταστήματά τους, ενώ σε ό,τι αφορά τόσο το Νομό Κοζάνης όσο και της Δυτικής Μακεδονίας, φαίνεται πως οι έμποροι κατευθύνονται στο να ανοίγουν τα καταστήματά τους το πολύ δύο (2) ή τρεις (3) Κυριακές το χρόνο. Χαρακτηριστικά όπως σημείωσε ο κ. Καλαϊτζόπουλος: «Υιοθετήθηκαν κάποιες Κυριακές το χρόνο, τόσο από εμάς όσο και από άλλους εμπορικούς συλλόγους, διαπιστώσαμε όμως τελικά ότι οι περισσότερες ήταν εκ του περισσού. Λ.χ. η πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων ήταν μια «νεκρή» Κυριακή για την αγορά, για το λόγο αυτό εμείς σαν Εμπορικός Σύλλογος προσανατολιζόμαστε στο άνοιγμα των καταστημάτων δύο ή τρεις φορές το χρόνο».

Ο Νόμος δίνει το δικαίωμα να ανοίξουν μέχρι και επτά Κυριακές το χρόνο και η τελική απόφαση θα παρθεί το επόμενο διάστημα. Όσο για το ποιες θα είναι αυτές οι Κυριακές, σίγουρα θα πρόκειται για την Κυριακή πριν τα Χριστούγεννα, την Κυριακή πριν το Πάσχα (Βαΐων) και ίσως την Κυριακή πριν την Πρωτοχρονιά, εφόσον συμπίπτει ημερολογιακά.

Οι Εμπορικοί Σύλλογοι για τις εκπτώσεις

Σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου το εν λόγω διάστημα των θερινών εκπτώσεων κινήθηκαν πτωτικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη θερινή εκπτωτική περίοδο. Παρατίθεται Πίνακας με τις δηλώσεις των Εμπορικών Συλλόγων.

Εκτίμηση της αγοραστικής κίνησης κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων σε 65 πόλεις της χώρας
(2014/2013)
Περιοχές % μείωσης/αύξησης
1. Πτολεμαΐδα (-) 11-20%
2. Αμύνταιο (+) 0-10%
3. Καστοριά (-) 11-20%
4. Φλώρινα (-) 31-40%

prlogos

This entry was posted on Σάββατο, Σεπτέμβριος 6th, 2014 at 12:46 and is filed under ΕΡΓΑΣΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply