Αφιέρωμα στην ελληνική επιχειρηματικότητα εν μέσω κρίσης κάνει το CNN, αναφερόμενο σε περιπτώσεις Ελλήνων που αψήφησαν την κρίση και κέρδισαν

ΑΦΟΙ ΔΟΥΣΗ«Από τις ατέλειωτες ακτές της Καλαμάτας ως την ηλιοψημένη Κρήτη, οι ελαιώνες στην Ελλάδα ακμάζουν εδώ και χιλιάδες χρόνια. Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδό τους θεωρείται ελιξίριο ζωής. Οι Έλληνες πιστεύουν ότι αυτό το λάδι είναι το καλύτερο του κόσμου» γράφει το άρθρο και ξεκινά με την ιστορία των αδελφών Δούζη.

Το 2007, τα αδέλφια Θωμάς και Γιώργος Δούζης

συνειδητοποίησαν ότι έπρεπε να εκμεταλλευτούν αυτόν το θησαυρό. Ο παππούς τους είχε ένα μπακάλικο στη Θεσσαλονίκη, ενώ ο πατέρας τους εργαζόταν σε εταιρεία διανομής τροφίμων. Έτσι οι αδερφοί Δούζη μεγάλωσαν μέσα στις ελληνικές νοστιμιές, αλλά μεγαλώνοντας κατάλαβαν πως αυτή η εικόνα δεν έφτανε το εξωτερικό. Το λάδι ήταν η πρώτη τους σκέψη, καθώς στο εξωτερικό προτιμούσαν την παραγωγή της Ιταλίας και της Ισπανίας.

Τα αδέρφια Δούζη πόνταραν σε ανεξάρτητους παραγωγούς που θα μπορούσαν να εγγυηθούν την ποιότητα των προϊόντων και έτσι έκαναν ανοίγματα πουλώντας λάδι, μέλι και άλλα τοπικά εδέσματα. Τα αδέλφια δημιούργησαν την Ergon και ξεκίνησαν την αναζήτηση των καλύτερων προϊόντων της χώρας.

«Είναι μια νέα εποχή για τους Έλληνες νέους επιχειρηματίες που προσπαθούν να δημιουργήσουν κάτι» σημειώνει. Καθώς όμως οι αδελφοί Δούζη σχεδίαζαν το επιχειρηματικό τους πλάνο, η οικονομία της χώρας άρχισε να καταρρέει, σημειώνεται. Η Ελλάδα είχε φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς του 2004, αφήνοντας την χώρα με υψηλό προφίλ και διαλυμένο προϋπολογισμό.

Το 2010, την χρονιά που η Ελλάδα έλαβε την πρώτη βοήθεια από ΕΕ και ΔΝΤ, η Ergon ήταν μια καθιερωμένη μάρκα στην πώληση παραδοσιακών προϊόντων. Έχουν πλέον επτά καταστήματα στην Ελλάδα, ένα στο Λονδίνο και ετοιμάζουν ένα στις Βρυξέλλες. Οι φιλοδοξίες τους όμως ξεπερνούν τα σύνορα της Ευρώπης, «από τη στιγμή που οι Αμερικάνοι ανακάλυψαν και ερωτεύτηκαν το ελληνικό γιαούρτι». Και καθώς η Ελλάδα ανακάμπτει, και άλλοι νεαροί επιχειρηματίες ακολούθησαν το παράδειγμά τους.

Στο Λονδίνο,ο Μάρκος Κιοσέογλου έστησε την εταιρεία Reload Greeceπου βοηθάει τους Έλληνες μεταπράτες να βρίσκουν καλύτερες ευκαιρίες στην αγορά. Υποστηρικτές αυτής της εταιρείας είναι φυσικά και τα αδέρφια Δούζη.

Ο Μάνος Σηφάκη είναι ακόμα μία περίπτωση «ελληνικής αναγέννησης». Ξεκίνησε μια εταιρείας μάρκετινγκ και πολυμέσων. Στην αρχή το έκανε part time, αλλά σύντομα βρέθηκε να έχει πελάτες μεγάλου βεληνεκούς όπως η Johnson & Johnson, η ING και η Exxon Mobile. Η εταιρεία έχει τη βάση της στη Φιλαδέλφεια, αλλά οι περισσότεροι από τους 60 υπαλλήλους του είναι από την Λάρισα, την πόλη καταγωγής του.

edition.cnn

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.