Με το βλέμμα στον ΟΛΠ ο Ζε Χούα στην Αθήνα. Σε 15 μέρες εξάλλου αναμένεται να ανακοινωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ποιοι προκρίνονται στην επόμενη και τελική φάση του διαγωνισμού

MA ZE XOYAΟ ισχυρός άνδρας της Cosco, Μα Ζε Χούα, έρχεται στην Αθήνα με αφορμή τη ναυτιλιακή έκθεση των «Ποσειδωνίων» που σήμερα ανοίγει τις πύλες της.

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες του «Eθνους», το αφεντικό του κινεζικού κολοσσού καταφθάνει στην Ελλάδα για να διαπραγματευθεί και να υπογραμμίσει το ενδιαφέρον του Πεκίνου για την επένδυση στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Σε 15 μέρες εξάλλου αναμένεται να ανακοινωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ ποιοι προκρίνονται στην επόμενη και τελική φάση του διαγωνισμού.

Η έλευση του «κάπτεν Μα», που έναν χρόνο πριν πήρε τη «σκυτάλη» της Cosco από τα χέρια του κάπτεν Γουέι, αποτελεί προπομπό της προγραμματισμένης τριήμερης επίσκεψης στην Αθήνα του Κινέζου πρωθυπουργού Λι Κεκιάνγκ στις 19 Ιουνίου, με μοναδικό σκοπό την τοποθέτηση κινεζικών κεφαλαίων στις υπό αποκρατικοποίηση εταιρείες του ελληνικού Δημοσίου. Πέραν του Πειραιά, το Πεκίνο ενδιαφέρεται για τον διεθνή αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος», ενώ κινεζική παρουσία υπάρχει και στο κονσόρτσιουμ των εταιρειών που έχουν αναλάβει την ανάπτυξη του Ελληνικού.

Με την επίσκεψή του πάντως στην Ελλάδα, που είναι και η παρθενική, ο ισχυρός άνδρας της Cosco καθιστά σαφές ότι οι Κινέζοι θα δώσουν μάχη για να κερδίσουν το λιμάνι του Πειραιά, η διαδικασία αποκρατικοποίησης του οποίου βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Υπό τη διαχείρισή τους ο Πειραιάς κατέστη ένας από τους μεγαλύτερους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη. Για τους ίδιους αποτελεί σημείο αναφοράς στις διεθνείς τους δραστηριότητες και είναι βέβαιο ότι δεν θα αφήσουν εύκολα τον ΟΛΠ να περάσει στα χέρια άλλου ιδιώτη επενδυτή.

Ο συνωστισμός άλλωστε μεγάλων κολοσσών στην πρώτη φάση του διαγωνισμού για την πώληση του Πειραιά ξάφνιασε τους Κινέζους και αυτό δημιουργεί ικανές συνθήκες για υψηλότερο τίμημα και μεγαλύτερα έσοδα στα ταμεία του κράτους.

Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, οι Κινέζοι φέρονται διατεθειμένοι να προσφέρουν τίμημα της τάξης των 600 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των νέων επενδύσεων ύψους 230 εκατ. ευρώ, που αναφέρονται στον φιλικό διακανονισμό που συνεχίζει να τελεί υπό την αίρεση της Κομισιόν και θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης του αφεντικού της Cosco με την ελληνική κυβέρνηση.

Εκτός από τους Κινέζους, στη λίστα με τους υποψήφιους αγοραστές του 67% του ΟΛΠ βρίσκεται η Ports America, ο μεγαλύτερος διαχειριστής λιμένων στις ΗΠΑ, η μεγάλου βεληνεκούς ολλανδική APM Terminals που ελέγχεται από τον δανέζικο κολοσσό Maersk με συμφέροντα σε 64 λιμάνια σε 39 χώρες ανά τον κόσμο, το εκ Νέας Ζηλανδίας επενδυτικό σχήμα Utilico Emerging Markets Limited που ανήκει στις Morrison & Co και ICM Limited, το αμερικανικό fund Cartesian Group που διαχειρίζεται κεφάλαια άνω των 2 δισ. δολαρίων και η International Container Terminal Services που εδρεύει στις Φιλιππίνες.

Σε αυτή τη φάση οι σύμβουλοι αξιοποίησης αξιολογούν τις υποβληθείσες αιτήσεις και σε περίπου δύο εβδομάδες θα υποβάλουν την εισήγησή τους στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Σε εκείνη τη φάση οι υποψήφιοι θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές, ενώ η διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση του ΟΛΠ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2014.

Έθνος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.