Πληθαίνουν οι πολυεθνικές που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν τη στρατηγικής σημασίας γεωγραφική θέση της Ελλάδας

limani

Τον δρόμο για την προσέλκυση νέων επενδύσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα εκτιμάται πως θα ανοίξει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε πρόσφατα στη Βουλή για τη δημιουργία κέντρων logistics.

Η δημιουργία κέντρων logistics που προωθείται με σχετικό νομοσχέδιο αναμένεται να συμβάλει στη μείωση της τιμής των προϊόντων έως και 15%

Στον παγκόσμιο χάρτη της μεταφοράς εμπορευμάτων μπαίνει δυναμικά η Ελλάδα. Πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, αναβαθμίζουν τις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις τους, ενώ την ίδια ώρα, πληθαίνουν οι πολυεθνικές που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν τη στρατηγικής σημασίας γεωγραφική θέση της χώρας μας για γρήγορες, ασφαλείς και φθηνές μεταφορές.

Καθοριστικό ρόλο γι’ αυτή την εξέλιξη έχει παίξει η αναβάθμιση των μεταφορικών υποδομών, με βασικότερες τις επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά από την Cosco αλλά και η σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας, η οποία σταδιακά ανακτά την εμπιστοσύνη των διεθνών αγορών.

Δύο από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού παγκοσμίως, η ΖΤΕ και η Huawei, έχουν ήδη ξεκινήσει να υλοποιούν τα πλάνα τους για την αξιοποίηση της γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός των επόμενων δύο εβδομάδων θα γίνουν τα επίσημα εγκαίνια του διαμετακομιστικού κέντρου της ΖΤΕ, ενώ υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Δεκεμβρίου, η Huawei ανακοίνωσε την επίσημη έναρξη πιλοτικής λειτουργίας κέντρου διανομής της εταιρείας στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), τον οποίο διαχειρίζεται η Cosco.

Έρχονται νέες συμφωνίες

Το επόμενο βήμα τόσο για τη ZTE όσο και τη Huawei θα γίνει με τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας και με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ακολουθώντας το παράδειγμα της HP.

Σημειωτέον πως η ΖΤΕ, εκτός από την πρόθεσή της να καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά διαμετακομιστικό κέντρο σκοπεύει να δημιουργήσει και κέντρο επισκευής και συντήρησης των προϊόντων στην περιοχή της Αττικής.

Μέσα στον Μάρτιο αναμένεται να ξεκινήσει και η υλοποίηση της συμφωνίας που υπέγραψε η HP με την Cosco, καθώς τότε αναμένεται να φθάσει το πρώτο πλοίο με φορτίο της εταιρείας από την Κίνα στο λιμάνι του Πειραιά.

Το φορτίο που χρειάζεται περίπου 22 μέρες για να έρθει από την Κίνα, θα πάει στο Ικόνιο και από κει θα διοχετευτεί στα Βαλκάνια μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου για να καταλήξει στην Τσεχία, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο συναρμολόγησης υπολογιστών του αμερικανικού κολοσσού.

Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία της HP με την Cosco προβλέπει την εγκατάσταση στον Πειραιά του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της για τις Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική, ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, ενώ η εν λόγω συμφωνία μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου ως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά.

Να σημειωθεί ακόμη ότι η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορά δραστηριότητες στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή.

Επέκταση

Ιδιαίτερα σημαντική είναι και η αναμενόμενη επέκταση της υφιστάμενης συμφωνίας για τη μεταφορά προϊόντων της P&G Ελλάδας. Προϊόντα όπως το Ariel, το Pantene, τοFairy, η Gillette, και τα Pampers ταξιδεύουν ήδη με τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο από την Αθήνα με τελικό προορισμό τα μεγάλα καταστήματα λιανικής της Θεσσαλονίκης, ενώ η συμφωνία αυτή θα επεκταθεί και στην Ευρώπη. Πρόκειται για μία συμφωνία η οποία θα ξεπεράσει σε όγκο αυτή της HP.

Σήμερα 28% των μεταφορών προϊόντων της P&G στη Δυτική Ευρώπη πραγματοποιούνται μέσω συνδυασμένων διαδρομών με σιδηροδρομικές ανταποκρίσεις επιτυγχάνοντας 70 εκ. χλμ. λιγότερες οδικές μεταφορές και εξοικονόμηση 67 εκατομμύρια τόνων CO2 – το αντίστοιχο εκπομπών από τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που θα απαιτείτο για να φωτίσει μια πόλη 250.000 νοικοκυριών κάθε χρόνο.

Ο κ. Robertvan Pappelendam, γενικός διευθυντής της P&G Ελλάδας σχολιάζοντας τη συμφωνία, δήλωσε ιδιαίτερα χαρούμενος που μέσα από αυτή την πρωτοβουλία κάνει το σωστό για το περιβάλλον προσφέροντας την ίδια στιγμή καλύτερες υπηρεσίες και αξία στον καταναλωτή και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας».

Υπενθυμίζεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2013 καθημερινό δρομολόγιο εμπορικής αμαξοστοιχίας στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, μέσω της νέας υπηρεσίας ICS (Inter­mo­dal­Cargo­Shuttle).

Η νέα υπηρεσία (ICS) προσφέρει δυνατότητες καθημερινής και ολοκληρωμένης πόρτα-πόρτα μεταφοράς εμπορευμάτων, παραλαμβάνοντας τα αγαθά από την αφετηρία τους και παραδίδοντάς τα στον τελικό τους προορισμό. Ενδιαφέρον για τη σύναψη αντίστοιχων συμφωνιών έχουν δείξει και άλλες εταιρείες, όπως η Lenovo, ενώ έχουν ακουστεί διάφορα μεγάλα «ονόματα» του κλάδου των ψηφιακών τεχνολογιών, όπως οι κορεατικές Samsung και LG αλλά και η ιαπωνική Toshiba, χωρίς ωστόσο να έχουν προχωρήσει σε πιο επίσημο στάδιο.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πάντως κάνει προσπάθειες για να προσελκύσει και την αυτοκινητοβιομηχανία για τη μεταφορά οχημάτων, κάτι που θα αύξανε τα έσοδά της και θα ενίσχυε το μεταφορικό της έργο. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν πολυεθνικές που προχωρούν στην ενίσχυση των αποθηκευτικών τους υποδομών.

Μια από αυτές είναι η θυγατρική της Philip Morris, Παπαστράτος, η οποία μετέτρεψε τις υπερσύγχρονες αποθήκες της στο Αγρίνιο σε πανευρωπαϊκό κέντρο αποθήκευσης και διανομής των καπνών, ενώ σχέδια για τη μετατροπή της Ελλάδας σε κέντρο για τη διακίνηση των προϊόντων της στην περιοχή των Βαλκανίων έχει και η αμερικάνικη εταιρεία ανελκυστήρων OTIS.

ημερησία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.