Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Κατάθλιψη: 10 τρόποι για να μην ξανακυλήσετε

Μάρτιος 2nd, 2014 by Χρήστος Μίμης

Αν έχετε πέσει μία φορά στα «δίχτυα» της μελαγχολίας, το πιθανότερο είναι πως θα πέσετε ξανά… Δείτε, πώς θα αποφύγετε την παγίδα της κατάθλιψης με απλούς και εύκολους τρόπους

Το 50% των περιπτώσεων που έχουν περάσει κατάθλιψη, είναι πολύ πιθανό να την ξαναπεράσουν. Όχι επειδή  φυσικά το θέλουν, αλλά επειδή η θεραπεία δε σταματάει με το που θα εξαφανιστούν τα συμπτώματα. Όπως συμβαίνει και με την αντιβίωση, που πρέπει να ολοκληρωθεί η αγωγή, ακόμα και αν νιώθουμε καλύτερα από την πρώτη κιόλας μέρα, το ίδιο -περίπου-  ισχύει και με την κατάθλιψη.

Το δυσκολότερο με την κατάθλιψη και τις λοιπές αντίστοιχες νόσους, είναι ότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό η πορεία μας εξαρτάται από τους εμάς ίδιους και απαιτείται προσωπική δουλειά για να μην βυθιστούμε στο ίδιο τούνελ για δεύτερη φορά. Τίποτα όμως δεν είναι ακατόρθωτο και παρακάτω ακολουθούν 10 τρόποι για να μην πέσετε πάλι στην παγίδα της μελαγχολίας.

Μην αναλαμβάνετε πολλά πραγματα μαζί

Το να κρατάτε τον εαυτό σας απασχολημένο είναι μια συνήθης πρακτική που γλιτώνει από όλες τις αρνητικές σκέψεις που οδηγούν στην κατάθλιψη.  Η ανάληψη, ωστόσο,  πολλών ευθυνών και υποχρεώσεων, που θα μάλλον δεν θα καταφέρετε να φέρετε εις πέρας το πιθανότερο είναι να σας φέρουν αντιμέτωπους με περισσότερο άγχος και στρες, τα οποία –εξ ορισμού- σας φέρνουν λίγο πιο κοντά στην κατάθλιψη.

Ασκηθείτε

Η καθημερινή γυμναστική, έστω και της μικρότερης έντασης, είναι από μόνη της αντικαταθλιπτική. Το πιο εντυπωσιακό δε όλων, είναι ότι η σωματική άσκηση μοιάζει να έχει τα ίδια αποτελέσματα με την ψυχοθεραπεία ή τα αντικαταθλιπτικά χάπια, σύμφωνα με επιστημονική ανάλυση του 2009. Η αερόβια άσκηση έχει καλύτερα αποτελέσματα όταν συνδυάζεται με ασκήσεις ενδυνάμωσης, ενώ η γυμναστική που συνδυάζεται με διαλογισμό, όπως συμβαίνει με τη γιόγκα, επίσης βοηθά σημαντικά.

Έχετε θετική διάθεση

Μπορεί να μην είναι κάτι που σας βγαίνει φυσικά και αβίαστα, αξίζει όμως η προσπάθεια να διατηρήσετε μια καλή και όχι πεσιμιστική διάθεση απέναντι στα πράγματα. Μια σχετική θεωρία αναφέρει πως οι αρνητικές σκέψεις είναι το ουσιαστικό σημείο εκκίνησης της κατάθλιψης, αλλά αυτή η άποψη δεν αφορά ομολογουμένως όλες τις περιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση να θυμάστε να κοιτάτε τη φωτεινή πλευρά της ζωής, που λενε και οι Monty Python.

Φροντίστε την υγεία σας

Η πνευματική σας υγεία συνδέεται άμεσα με τη σωματική σας υγεία. Προσέχετε λοιπόν τον εαυτό σας, κάνετε σωστή διατροφή, προφυλάξτε τον οργανισμό σας από ιώσεις και ασθένειες που θα σας ρίξουν τη διάθεση και σταδιακά είναι πιθανό να οδηγήσουν σε γενικότερη ψυχολογική αδιαθεσία. Υπάρχουν αναφορές πως τα άτομα με κατάθλιψη παρουσιάζουν περισσότερες πιθανότητες να ασθενήσουν και όσοι ασθενούν περισσότερο έχουν την τάση να μεγλαγχολούν και περισσότερο. «Νους υγιής, εν σώματι υγιεί», όπως έλεγαν και οι παλιοί.

Μην κατηγορείτε τον εαυτό σας

Θα πρέπει να αποδεχτείτε τον εαυτό σας όπως είναι  και να προσπαθήσετε να αλλάξετε μονάχα τα πράγματα που μπορούν να αλλάξουν πάνω σας και γύρω σας. Σκέψεις τύπου «θα έπρεπε να είχα αντιδράσει διαφορετικά τη δεδομένη στιγμή» δεν βοηθάνε καθόλου, αφού η στιγμή παρήλθε και ό,τι ήταν να γίνει έγινε. Τα λάθη είναι ανθρώπινα και στόχος μας είναι να μαθαίνουμε από αυτά, και όχι να αυτομαστιγωνόμαστε για αυτά.

Διαχειριστείτε το άγχος σας

Συνθήκες χρόνιου στρες και άγχους μπορούν να προκαλέσουν αλλαγές στη δομή του εγκεφάλου και να επηρρεάσουν τη διάθεση και τα συναισθήματα του ατόμου. Έρευνες μάλιστα έχουν συνδέσει τις επιπτώσεις στον εγκέφαλο από την κατάθλιψη με τις επιπτώσεις που προκαλούνται από το άγχος. Για τους παραπάνω λόγους, όταν νιώθετε πως το άγχος έχει κατακυριεύσει τη ζωή σας και βρίσκεστε σε σύγχυση δώστε έμφαση σε τρόπους καθημερινής διαχείρισης όπως είναι η γιόγκα, η γυμναστική, ο διαλογισμός και η στήριξη από την οικογένεια και τους φίλους σας.

Να είστε ευγνώμονες

Αν και ακούγεται απλοϊκό, πολλές έρευνες προτείνουν τη στάση της ευγνωμοσύνης, ως το τρόπο αντιμετώπισης της ζωής. Μπορεί να μην νιώθετε έτσι, γιατί λανθασμένα θεωρείτε πολλά πράγματα δεδομένα, αλλά τίποτα δεν είναι αυτονόητο ούτε και δεδομένο στη ζωή. Ακολουθήστε την άσκηση μιας αμερικανικής έρευνας του 2005 και σημειώνετε κάθε μέρα σε χαρτί, τρια πράγματα στη ζωή σας για τα οποία είστε ευγνώμονες και θα έχετε λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσετε κατάθλιψη.

Βρείτε τους φίλους σας

Η κατάθλιψη ενισχύει το αίσθημα της μοναξιάς και αυτός είναι ένας λόγος παραπάνω για να επανασυνδεθείτε με την οικογένεια και τους δικούς σας ανθρώπους. Η αλληλεγγύη, η συντροφικότητα και η αγάπη είναι το καλύτερο φάρμακο για πολλές από τις ψυχολογικές ασθένειες, μικρής ή μεγαλύτερης έντασης.  Έρευνα του 2009 μάλιστα, έδειξε πως άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών που είχαν την πεποίθηση πως δεν είχαν κοινωνικό κύκλο να στηριχτούν στις δύσκολες στιγμές, είχαν περισσότερες πιθανότητες να πάθουν κατάθλιψη.

Ενισχύστε την αυτοπεποίθησή σας

Μπορεί να μοιάζει βουνό στους περισσότερους, αλλά η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης σας είναι ένα βουνό που αξίζει να ανεβείτε. Δεν θα συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορούν να σας βοηθήσουν, όπως είναι να ασχοληθείτε περισσότερο με πράγματα που σας ευχαριστούν και να κάνετε παρέα με άτομα που σας κάνουν να νιώθετε καλά με τον εαυτό σας.

Να ξεκουράζεστε

Μην υποτιμάτε ποτέ την αξία ενός καλού ύπνου και μην αγνοείτε ποτέ τις συνέπειες της κούρασης που έχει συσσωρευτεί από πολλές άυπνες νύχτες. Μελέτες άλλωστε δείχνουν πως όσοι πάσχουν από αυπνία έχουν 10 φορές περισσότερες πιθανότητες να πάθουν κατάθλιψη. Ο καλός ύπνος και η σωστή διατροφή είναι εξαιρετικά σημαντικοί παράγοντες για την πνευματική, ψυχολογική και σωματική υγεία του ατόμου.

clickatlife

This entry was posted on Κυριακή, Μάρτιος 2nd, 2014 at 14:19 and is filed under 10, ΥΓΕΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply