Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Τζίρος από «χρυσάφι» για τη σπείρα των λαθρεμπόρων καυσίμων. Αρχηγικός ο ρόλος του Σπανού. Όλη η κομπίνα σε 4 βήματα

Φεβρουάριος 20th, 2014 by Χρήστος Μίμης

Εκατομμύρια ευρώ οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι από την απάτη του μαύρου χρυσού. Ποιος ο ρόλος του προέδρου της ΕΤΕΚΑ, πώς λειτουργούσε το κύκλωμα

GIWRGOS SPANOSΔύο χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και με τους καταναλωτές να παγώνουν από την εκτίναξη των φόρων, οι λαθρέμποροι εξακολουθούν να αλωνίζουν, όπως αποδείχθηκε από την εξάρθρωση του κυκλώματος που είχε ρίξει στην αγορά χιλιάδες τόνους ναυτιλιακού πετρελαίου.

Ο τζίρος από την απάτη του μαύρου χρυσού ήταν τεράστιος: μόνο οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ξεπερνούν τα 3.500.000 ευρώ.

Αρχηγικό ρόλο στο κύκλωμα είχε -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΛ.ΑΣ. – ο Γιώργος Σπανός, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ και μεγαλομέτοχος της ΠΑΕ Ατρόμητος. Ως βασικά στελέχη του κυκλώματος κατηγορούνται ακόμη ένας υπάλληλος και ένας συνεργάτης της ίδιας εταιρείας.

Βαριές κατηγορίες αντιμετωπίζει και ο συνδικαλιστής Μανώλης Χατζόπουλος, με θέση προϊσταμένου στη Διεύθυνση Εποπτείας και Διαχείρισης Πετρελαιοειδών του υπουργείου Περιβάλλοντος. Είναι πρόεδρος σωματείου εργαζομένων στην Ενέργεια.

Σύμφωνα με τη δικογραφία, φρόντιζε να ενημερώνει εγκαίρως τα μέλη του κυκλώματος καθώς λόγω της θέσης που κατείχε είχε πρόσβαση σε στοιχεία για προγραμματισμένους ελέγχους της υπηρεσίας του ή άλλων συναρμόδιων υπηρεσιών και γνώριζε εκ των προτέρων λεπτομέρειες για τον χρόνο και τις περιοχές όπου επρόκειτο να κινηθούν τα αρμόδια συνεργεία.

Μάλιστα, ο συνδικαλιστής φέρεται ότι χρησιμοποιούσε και κωδικούς στις τηλεφωνικές του επικοινωνίες με τα στελέχη του κυκλώματος, όπως «βγαίνει η μετεωρολογία» για να υπονοήσει ότι θα γινόταν έλεγχος για λαθρεμπόριο καυσίμων ή «πάμε για ούζα στο Πέραμα», εννοώντας ότι πρέπει να συναντηθούν.

Ο Δεύτερος Σύνδεσμος

Για την εμπλοκή του στο κύκλωμα με παρόμοιο ρόλο συνελήφθη και υπάλληλος του Α’ Τελωνείου Πειραιά ο οποίος επίσης κατηγορείται ότι φρόντιζε να ενημερώνει για επικείμενους ελέγχους στα πλωτά μέσα που διέθετε η εταιρεία για τη διακίνηση του ναυτιλιακού καυσίμου.

Επειτα από έρευνες της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Δυτικής Αττικής που κράτησαν πάνω από έξι μήνες αποκαλύφθηκε η υπόθεση του λαθρεμπορίου και «δέθηκαν» τα στοιχεία. Το πράσινο φως για την τελική επιχείρηση άναψε προχθές το βράδυ. Προσήχθησαν συνολικά 30 άτομα εκ των οποίων συνελήφθησαν 15, ανάμεσά τους και δύο πρατηριούχοι στη Δυτική Αττική που έχουν εμπλακεί και στο παρελθόν σε παρόμοιες υποθέσεις. Για την υπόθεση αναζητούνται άλλα εννέα μέλη της συμμορίας.

Εγιναν έρευνες στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και σε συνεργαζόμενο πρατήριο όπου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 8.000 λίτρα αφορολόγητου ναυτιλιακού καυσίμου, πέντε βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς καυσίμων και 18.400 ευρώ.

Οι συλληφθέντες με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε εις βάρος τους αντιμετωπίζουν σοβαρές κατηγορίες όπως σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία υγρών καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, απάτη κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση σε βαθμό κακουργήματος, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες (ξέπλυμα βρώμικου χρήματος), αλλά και ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ’ εξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.

Ο κλέψας του κλέψαντος

«Οδηγός κομπίνας» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η δικογραφία για την υπόθεση, καθώς, όπως προκύπτει, τα μέλη του κυκλώματος έκλεβαν εκτός από το Δημόσιο και… ο ένας τον άλλον!

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τους ελέγχους βρέθηκαν «πειραγμένες» αντλίες σε πρατήρια όπως και αδήλωτες δεξαμενές.

Η κομπίνα σε 4 βήματα

1. Η παραγγελία

Τα φορτηγά της εταιρείας φόρτωναν ποσότητες αφορολόγητου ναυτιλιακού πετρελαίου, για παράδοση σε πλοία ανάλογα με τις παραγγελίες.

2. Η Ζύγιση

Στα λιμάνια παρέδιδαν μικρότερη ποσότητα. Για να μην γίνεται αντιληπτή η κλοπή εμφάνιζαν πλασματικές ζυγίσεις, έχοντας προσυνεννοηθεί με συγκεκριμένο χειριστή γεφυροπλάστιγγας. Υπήρχαν περιπτώσεις στις οποίες δεν χρειάζονταν καν ζύγιση σε πειραγμένη πλάστιγγα, αφού συνεργούσάν στην κλοπή υπεύθυνοι παραλαβής καυσίμων πλοίων.

3. Η ανάμειξη

Το ναυτιλιακό πετρέλαιο που έμεινε στα βυτιοφόρα επέστρεφε στην εταιρεία. Εκεί αναμειγνυόταν με πετρέλαιο κίνησης, προκειμένου να μην γίνεται αντιληπτό από τον ειδικό χρωματισμό του.

4. Στη συνέχεια διοχετευόταν στα συνεργαζόμενα με το κύκλωμα πρατήρια και πωλούνταν ως κίνησης.

Κατά ομάδες θα απολογηθούν ο Σπανός και οι συγκατηγορούμενοί του

Ο πρόεδρος του ομίλου Γιώργος Σπανός σε ανακοίνωση στην ιστοσελίδα της ΕΤΕΚΑ αρνείται κάθε ανάμειξη και χαρακτηρίζει τις κατηγορίες «έωλες και αστήρικτες». Τονίζει ακόμη ότι εμφανίσθηκε αμέσως και αυτοβούλως στην αρμόδια Υπηρεσία Ασφαλείας.

Προθεσμία για να απολογηθούν κατά ομάδες, το Σάββατο 22/02, την Κυριακή 23/02 και τη Δευτέρα 24/ 02, πήραν από τον ανακριτή Πειραιά, οι 15 συλληφθέντες για την υπόθεση του μεγάλου κυκλώματος λαθρεμπορίας καυσίμων στο οποίο εμπλέκονται συνολικά 24 πολίτες.

Οι κατηγορίες που βαρύνουν τους συλληφθέντες οι οποίοι είχαν διακινήσει στην αγορά 4,5 εκατ. λαθραίο πετρέλαιο, είναι η σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ΄έξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.

Τα μέλη του κυκλώματος παρακρατούσαν το ναυτιλιακό πετρέλαιο μετά από ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια μετά από πρόσμιξη με πετρέλαιο κίνησης το διοχέτευαν στα πρατήρια.

Έξω από τα δικαστήρια Πειραιά είχαν συγκεντρωθεί δεκάδες συγγενείς των συλληφθέντων.

(Με πληροφορίες από τα Νέακαι ΑΠΕ-ΜΠΕ)

news247

 

This entry was posted on Πέμπτη, Φεβρουάριος 20th, 2014 at 11:45 and is filed under ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply