Οι επιστήμονες ανακάλυψαν το «γονίδιο της τεμπελιάς»

Φεβρουάριος 17th, 2014 by Χρήστος Μίμης

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η αποχή από την άσκηση και η καθιστική ζωή οφείλονται στο DNA μας

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν το «γονίδιο της τεμπελιάς»Μια γονιδιακή μετάλλαξη καθορίζει εάν το άτομο έχει ροπή προς την τεμπελιά, όμως η κατάσταση αυτή μπορεί να ανατραπεί με τη βοήθεια φαρμακευτικής αγωγής.

Το λεγόμενο «γονίδιο της τεμπελιάς» παίζει σημαντικό ρόλο στην εγκεφαλική λειτουργία και προδιαθέτει αρνητικά το άτομο απέναντι σε κάθε μορφή σωματικής άσκησης. Το αποτέλεσμα είναι το υπερβολικό βάρος, καθώς και σοβαρά προβλήματα υγείας.

Οι ερευνητές συνέκριναν το DNA σε φυσιολογικά ποντίκια και σε ποντίκια που παρουσίαζαν τη συγκεκριμένη γονιδιακή μετάλλαξη. Ανακάλυψαν ότι το γονίδιο παράγει μια πρωτεΐνη που παίζει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της ντοπαμίνης στον εγκέφαλο κι έτσι καθορίζει τη στάση απέναντι στη σωματική άσκηση.

Όταν οι ερευνητές ενεργοποίησαν τους υποδοχείς της ντοπαμίνης στον εγκέφαλο των «τεμπέλικων» ποντικιών, αυτά φάνηκε να δραστηριοποιούνται περισσότερο και κατάφεραν να χάσουν βάρος.

Η νέα μελέτη πραγματοποιήθηκε από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Αμπερντήν στη Μεγάλη Βρετανία και την Κινεζική Ακαδημία Επιστημών και μπορεί να ανοίξει το δρόμο για την παρασκευή φαρμάκων που θα καταπολεμούν την τεμπελιά!

onmed

This entry was posted on Δευτέρα, Φεβρουάριος 17th, 2014 at 22:51 and is filed under ΠΑΡΑΞΕΝΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.