Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Οι Ελληνες «ανοίγονται» στην Κίνα

Ιανουάριος 25th, 2014 by Χρήστος Μίμης

Πολλοί επιχειρηματίες προσπαθούν να εξαγάγουν και να επεκταθούν στη δυναμική αναπτυσσόμενη αγορά της ασιατικής χώρας

Οι Ελληνες «ανοίγονται» στην ΚίναΜπορεί πολλά από τα προϊόντα στην Ελλάδα να προέρχονται από την Κίνα και όμως υπάρχουν κάποιες ελληνικές εταιρείες που προσπαθούν να εξαγάγουν και να επεκταθούν στη δυναμική αναπτυσσόμενη αγορά της ασιατικής χώρας. Μάλιστα, λόγω της κρίσης στην Ελλάδα, ο αριθμός των ελλήνων επιχειρηματιών που φιλοδοξούν να διεισδύσουν στην Κίνα αυξάνεται προκειμένου να αναπτυχθούν και να επιβιώσουν.

Σήμερα, η παρουσία των ελληνικών επιχειρήσεων στη συγκεκριμένη χώρα της Ασίας είναι μικρή, σε διάφορους τομείς (όπως κρασιά, κοσμήματα, καλλυντικά, ελαιόλαδο, ανελκυστήρες, μάρμαρα, πλαστικά, κ.ά.) σύμφωνα με την ελληνική πρεσβεία στο Πεκίνο, αλλά αναμένεται να αυξηθεί, αφού η Ελλάδα εισήλθε στην κινεζική αγορά αργοπορημένα σε σχέση με άλλες χώρες, οπότε υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης. Από τις πιο γνωστές ελληνικές παρουσίες είναι οι Folli Follie Ικτίνος Ελλάς, Kleemann Ελλάς, Τσάνταλης, Μπουτάρης, S&B, Frigoglass, Coco-Mat, Fresh Line, κ.ά.

Οι τομείς στους οποίους υπάρχουν ευκαιρίες για τις ελληνικές εταιρείες είναι τα τρόφιμα και τα ποτά, τα ορυκτά (κυρίως μάρμαρα) και οι ακατέργαστες ή ημικατεργασμένες ύλες (απορρίμματα μετάλλων, χαρτοπολτός, δέρματα).

Folli Follie
Η Folli Follie έχει μια από τις μεγαλύτερες ελληνικές παρουσίες στην Κίνα και μάλιστα από πολύ παλιά και την οποία σκοπεύει να συνεχίσει να αναπτύσσει με αμείωτους ρυθμούς. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Τζώρτζης Κουτσολιούτσος ανέφερε ότι η πορεία στην Ασία συνεχίζει με την ίδια δυναμική και διψήφιο αριθμό ανάπτυξης την ίδια ώρα που η αγορά σε Ελλάδα και Ευρώπη δείχνει σημάδια σταθεροποίησης. Για τον λόγο αυτόν θα συνεχίσουν την ανάπτυξη του δικτύου στην Ασιατική ήπειρο ρίχνοντας το βάρος στην αγορά της Κίνας όπου ο όμιλος διαθέτει 181 καταστήματα. Η ανάπτυξη, που θα πραγματοποιηθεί από εδώ και εμπρός και ως και το τέλος του 2014, αφορά 75 καταστήματα από τα οποία τα 25 αναμένεται να λειτουργήσουν στους εναπομείναντες μήνες του 2013 και τα πενήντα εντός του 2014.

Kleemann
Η Ασία αποτελεί μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά για την Kleemann αντιπροσωπεύοντας σήμερα το 7% των πωλήσεών της, ποσοστό που αναμένεται να διπλασιαστεί την επόμενη πενταετία.

Το νέο εργοστάσιο της εταιρείας στο Kunshan έχει  ολοκληρωθεί με προοπτική να καλύψει τις ανάγκες των αγορών της Ασίας. Η μονάδα αυτή, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, εκτός από την αμεσότερη επαφή με τον πελάτη που της προσφέρει, της εξασφαλίζει μειωμένα μεταφορικά έξοδα ενώ παράλληλα εγγυάται γρήγορη παράδοση ενισχύοντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της εταιρείας ενδυναμώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις προοπτικές της στην περιοχή.

Ο κ. Νίκος Ν. Κουκούντζος αναφέρθηκε στη  σημαντική αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας στις αγορές της Ασίας κατά τα τελευταία τρία χρόνια και παράλληλα εκτίμησε ότι η έμφαση στην έρευνα, η ευελιξία και η υψηλή ποιότητα επιτρέπουν στην εταιρεία να διεκδικεί εξειδικευμένα έργα που ως σήμερα αναλαμβάνουν κυρίως γερμανικές και ιαπωνικές εταιρείες.

Τα ελληνικά κρασιά
Η αγορά κρασιού της Λ.Δ. Κίνας αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές εισαγόμενου οίνου, με τον ετήσιο ρυθμό αύξησης την τελευταία πενταετία να υπερβαίνει το 50%. Η διαρκής αύξηση της κατανάλωσης κρασιού συνδέεται με την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος ενός συνεχώς διευρυνόμενου καταναλωτικού κοινού, αλλά και την ανάδειξη του κρασιού ως συμβόλου κύρους και κοινωνικής καταξίωσης.

Μάλιστα, τα ελληνικά κρασιά έχουν παρουσία λίγων χρόνων στην Κίνα, με μικρό μερίδιο αγοράς στα εισαγόμενα κρασιά και μάλλον αποσπασματική παρουσία, σε επίπεδο εταιρειών, αλλά παρ’ όλα αυτά οι προοπτικές που διανοίγονται είναι ευνοϊκές, λόγω της αλματώδους ανάπτυξης της αγοράς και της ύπαρξης, ακόμη, μεγάλων περιθωρίων διείσδυσης σε μια αγορά που δεν έχει ακόμη αποκρυσταλλώσει δομές, προτιμήσεις και οινική κουλτούρα.

Οι εταιρείες κρασιών Τσάνταλης και Μπουτάρης προσπαθούν να εκμεταλλευθούν τις προοπτικές που υπάρχουν στην κινεζική αγορά. Μάλιστα, η Τσάνταλης ίδρυσε θυγατρική εταιρεία στο Χονγκ Κονγκ και δημιούργησε δίκτυο 25 ιδιόκτητων καταστημάτων.

Fresh Line
Η Fresh Line υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία στρατηγικής σημασίας για τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων της στην Ηπειρωτική Κίνα, η οποία θα υλοποιηθεί μέσω της επέκτασης συνεργασίας με τους διανομείς της στο Χονγκ Κονγκ. Πρόκειται για ένα δεκαετές συμβόλαιο, βάσει του οποίου προβλέπεται η εδραίωση της Fresh Line με τουλάχιστον 120 καταστήματα και πάνω από 300 σημεία πώλησης. Κύριο στόχο για την οργανική ανάπτυξή της θα αποτελέσουν το Πεκίνο και η Σανγκάη, καθώς εκεί αναμένεται να αναπτυχθεί το 60% των καταστημάτων της, ενώ για την εξυπηρέτηση της εν λόγω αγοράς θα συσταθεί ομάδα από εξειδικευμένα στελέχη με έδρα στη Σανγκάη.

Τσακίρη Τόνια

This entry was posted on Σάββατο, Ιανουάριος 25th, 2014 at 15:33 and is filed under ΚΟΣΜΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply