Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Θεσσαλονίκη: Δημοφιλής αλλά στο «ναδίρ» σε πληρότητα και τιμή

Ιανουάριος 23rd, 2014 by Χρήστος Μίμης

Στη χαμηλότερη θέση ανάμεσα σε 26 ευρωπαϊκές πόλεις σε έρευνα ικανοποίησης πελατών

Θεσσαλονίκη: Δημοφιλής αλλά στο «ναδίρ» σε πληρότητα και τιμήΤη χειρότερη επίδοση σε πληρότητα και μέση τιμή δωματίου σε σχέση με 26 άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, έχει η Θεσσαλονίκη το πρώτο εννιάμηνο του 2013, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012.

Την ίδια ώρα, ο βαθμός ικανοποίησης των επισκεπτών της πόλης είναι ιδιαίτερα υψηλός, με βάση τα στοιχεία έρευνας ικανοποίησης πελατών και απόδοσης ξενοδοχείων για το 2013, που διενήργησε η Ενωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την εταιρία «GBR Consulting».

Σύμφωνα με την έρευνα η συντριπτική πλειοψηφία των επισκεπτών (91%-93%) για αναψυχή ή για επαγγελματικούς λόγους, συστήνει ανεπιφύλακτα στο άμεσο συγγενικό ή φιλικό της περιβάλλον την πόλη, επισημαίνει όμως «πρόβλημα στο πάρκινγκ».
Σε ό,τι αφορά όμως την απόδοση των ξενοδοχείων «προκύπτει κάμψη των πληροτήτων σε ένα ποσοστό 4,3% τους πρώτους δέκα μήνες του 2013 σε σχέση με το 2012, που όμως συνοδεύεται από σημαντική πτώση της μέσης τιμής δωματίου, της τάξης του 5%», σημείωσε υπεύθυνος της μελέτης και διευθύνων εταίρος της «GBR Consulting» Dr. Αρης Ικκος.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης ξοδεύουν κατά μέσο όρο 62 έως 71 ευρώ ημερησίως σε αξιοθέατα, εστίαση, καταστήματα κλπ., με τη σύγχρονη τάση να είναι η επιλογή διαμονής σε ξενοδοχεία χαμηλότερης κατηγορίας (ένα και δύο αστέρια) προκειμένου να καταναλώσει περισσότερα σε δραστηριότητές του στην πόλη (73,04 ευρώ). Ωστόσο, οι πελάτες των πεντάστερων ξενοδοχείων καταγράφουν την υψηλότερη κατανάλωση, η οποία φθάνει στα 92,5 ευρώ ημερησίως.

Ο πρόεδρος της ΕΞΘ κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος αναφέρθηκε στη σταθερότητα που παρατηρείται στην κατά κεφαλήν δαπάνη των επισκεπτών όσον αφορά στις δραστηριότητές τους στην πόλη, όπως και στη διάθεσή τους για κατανάλωση που παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα. Πρόσθεσε όμως ότι κατά την περσινή χρονιά δεν αποφεύχθηκε κάμψη στις πληρότητες των ξενοδοχείων, αλλά και αξιοσημείωτη πτώση της μέσης τιμής δωματίου η οποία άγγιξε τα κατώτερα επίπεδα από το 2007, κατατάσσοντας τη Θεσσαλονίκη στη χαμηλότερη θέση ανάμεσα σε 26 ευρωπαϊκές πόλεις.

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες στην πόλη είναι ηλικίας 30 έως 50 ετών, με τη μέση διάρκεια διαμονής για αναψυχή να είναι 3,9 νύχτες, ενώ για επαγγελματικούς λόγους 3,5 νύχτες. Η έρευνα εστιάζει σε χαρακτηριστικά που είναι άμεσα συνδεδεμένα με την πόλη και συνθέτουν το τουριστικό της προφίλ, για την προώθηση του city break («προσωπικότητα» πόλης, πολιτισμός, αρχαιολογία, γαστρονομία, αγορές). Παράλληλα προκύπτει ότι τα sites όπως το tripadvisor αποτελούν τη σημαντικότερη πηγή για την προετοιμασία του ταξιδιού, ενώ στη δεύτερη θέση έρχεται το website του ξενοδοχείου. Λίγοι είναι εκείνοι που έχουν επισκεφθεί το www.thessaloniki.travel, website προβολής της Θεσσαλονίκης.

Για την πραγματοποίηση της έρευνας συνέβαλαν τα ξενοδοχεία – μέλη της ΕΞΘ και οι επισκέπτες που δέχθηκαν να απαντήσουν στο σχετικό ερωτηματολόγιο, ενώ για την υλοποίηση του εγχειρήματος και την έκδοση του σχετικού εντύπου χορηγός ήταν η αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines.

Πουτέτση Χριστίνα

This entry was posted on Πέμπτη, Ιανουάριος 23rd, 2014 at 12:19 and is filed under ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΤΑΞΙΔΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply