Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Ψήφισμα του Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας

Ιανουάριος 17th, 2014 by Χρήστος Μίμης

Κατά του ξεπουλήματος της ΔΕΗ και των δικτύων μεταφοράς ρεύματος (ΑΔΜΗΕ)

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας συμμετέχει στους αγώνες των εργαζομένων της ΔΕΗ και εκφράζει, παράλληλα, την έντονη αντίδρασή του στα σχέδια ξεπουλήματος της ΔΕΗ και των δικτύων μεταφοράς ρεύματος (ΑΔΜΗΕ), τα οποία προωθεί η κυβέρνηση με την εντολή της Τρόικας, φέρνοντας για ψήφιση εσπευσμένα νομοσχέδιο στη Βουλή για την ιδιωτικοποίηση του 66% του ΑΔΜΗΕ (δίκτυο μεταφοράς Υψηλής Τάσης). Το υπόλοιπο 34% θα περιέλθει σε φορέα του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο, αντί για αποζημίωση της ΔΕΗ και τωρινής ιδιοκτήτριας του ΑΔΜΗΕ, θα «απαλλαγεί» για κάποια χρόνια από το τέλος λιγνίτη, που σκοπεύουν να της επιβάλουν!

  1. 1.    Οι κατά άλλα «κοινωνικοί» κυβερνητικοί εταίροι και οι συνεργάτες τους εντός και εκτός Βουλής σκοπεύουν να εκχωρήσουν σε ιδιώτη μια ανυπολόγιστης αξίας εθνική υποδομή.
  2. Ο κατά τα άλλα κερδοφόρος ΑΔΜΗΕ (τα δίκτυα μεταφοράς της Υψηλής Τάσης, για τα οποία ο ίδιος ο Σαμαράς υποσχέθηκε προεκλογικά στο Ζάππειο 2 ότι δεν πρόκειται να πουληθούν, αποτελούνται από 11 χιλιάδες χιλιόμετρα εναέριων γραμμών, 221 Υποσταθμούς και Κέντρα Υψηλής Τάσης και τρία Εθνικά Κέντρα Ελέγχου Ενέργειας, σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πτολεμαΐδα, που με υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμό και με αδιάλειπτη 24ωρη παρουσία έμπειρου και ειδικά εκπαιδευμένου προσωπικού διασφαλίζουν την αξιόπιστη και ασφαλή μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας από τον τόπο παραγωγής της, τους θερμοηλεκτρικούς και υδροηλεκτρικούς σταθμούς, στις βιομηχανίες, στις πόλεις και στα χωριά όπου καταναλώνεται) πρόκειται να πωληθεί πολύ πιο κάτω από τη λογιστική του αξία που για το 2012 αποτιμήθηκε σε 1,6 δις, ενώ η πραγματική του αξία ανέρχεται σε τουλάχιστον 8 δις.
  3. Η πώληση του ΑΔΜΗΕ απαξιώνει την ίδια τη ΔΕΗ και ευτελίζει την αξία της σε μια επικείμενη πώλησή της σε ιδιώτες, όπως στοχεύει να πράξει η δικομματική κυβέρνηση.
  4. Οι δομικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ (target model) οδηγούν στην απεμπόληση κάθε ελέγχου από τον Ελληνικό Λαό σε ένα τόσο ζωτικής σημασίας αγαθό, όπως η ηλεκτρική ενέργεια. Η Ελλάδα θα χάσει κάθε δυνατότητα ενεργειακού σχεδιασμού και την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας θα την αναλάβουν τα Ευρωπαϊκά Χρηματιστήρια.
  5. Όταν ο Ελληνικός Λαός δοκιμάζεται εδώ και τρία χρόνια από μια πρωτόγνωρη ύφεση, όταν τα ελληνικά νοικοκυριά και η ελληνική βιομηχανία καταρρέουν από το υψηλό ενεργειακό κόστος, η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ και του ΑΔΜΗΕ θα επιτείνουν την ύφεση, την ανεργία και την κοινωνική απόγνωση, με την κατακόρυφη αύξηση του κόστους ενέργειας.

Από τη μία πλευρά η μνημονιακή κυβέρνηση «θρηνεί» και «οδύρεται» για τον κόσμο που πεθαίνει από το κρύο και κάνει λόγο για κοινωνική πολιτική και από την άλλη προωθεί με «άνωθεν» εντολές την ιδιωτικοποίηση του Συστήματος Μεταφοράς Ενέργειας της ΔΕΗ, ξεπουλώντας ένα από τα μεγαλύτερα «φιλέτα». Ο μοναδικός στόχος του ιδιώτη στρατηγικού επενδυτή θα είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους, μέσα από την αύξηση της χρέωσης χρήσης συστήματος.

Χρειάζεται να ετοιμάσουμε από κοινού την αντίσταση σε αυτή την ιδιόμορφη διδακτορία του κεφαλαίου και της Τρόικας που στέλνει τους εργαζόμενους στην ανεργία, στη φτώχεια, στην πείνα και στην εξαθλίωση.

Χρειάζεται να εναντιωθούμε, επιτέλους, σε όλους αυτούς που θέλουν να ξεπουλήσουν το δημόσιο πλούτο.

Είναι ανάγκη περισσότερο από ποτέ ένας κοινός, συντονισμένος αγώνας. Και ο αγώνας αυτός πρέπει να ξεκινήσει σήμερα γιατί αύριο θα είναι αργά.

Αγωνιζόμαστε μαζί με τους εργαζόμενους της ΔΕΗ και απαιτούμε μια δημόσιου χαρακτήρα ΔΕΗ, καθετοποιημένη κάτω από τον κοινωνικό έλεγχο.

Αντιδρούμε στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, όπου το ηλεκτρικό ρεύμα θα αντιμετωπίζεται ως εμπόρευμα διαθέσιμο μόνο για «τυχερούς».

Ο Πρόεδρος
Δημήτρης Καραθανάσης

This entry was posted on Παρασκευή, Ιανουάριος 17th, 2014 at 19:51 and is filed under ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΤΑΞΙΔΙΑ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply