Καρλ Μαρξ: ο επιστήμονας με τη μεγαλύτερη επιρροή στην ιστορία

Νοέμβριος 9th, 2013 by Χρήστος Μίμης

Έχει ο θεωρητικός φυσικός Έντουαρντ Γουίτεν μεγαλύτερη επιρροή στον τομέα του απ’ ό,τι έχει ο βιολόγος   Σόλομον Σνάιντερ στις επιστήμες της ζωής; Πως μετριέται η ακαδημαϊκή τους απόδοση σε σχέση με σημαντικούς θεωρητικούς του παρελθόντος, όπως ο Καρλ Μαρξ στην οικονομία και ο Σίγκμουντ Φρόιντ στην ψυχολογία;

Ο ειδικός της πληροφορικής Φιλίπο Μέντσερ, του πανεπιστημίου της Ιντιάνα Μπλούμιγκτον, ανέπτυξε ένα νέο σύστημα αξιολόγησης, σύγκρισης και κατάταξης όλων των επιστημόνων –κάτι που αποτελεί καινοτομία- από όλους τους επιστημονικούς τομείς ανεξαιρέτως. (Συνήθως η κατάταξη μέχρι σήμερα γίνεται μόνο μεταξύ επιστημόνων από επιμέρους πεδία). Και σύμφωνα με τις μετρήσεις του, ο επιστήμονας με την μεγαλύτερη επιρροή είναι ο Καρλ Μαρξ, ακολουθούμενος από τον Σίγκμουντ Φρόιντ.

Στην τρίτη θέση της λίστας εμφανίζεται ο θεωρητικός φυσικός Έντουαρντ Γουίτεν του Ινστιτούτου Προωθημένων Μελετών του πανεπιστημίου Πρίνστον των ΗΠΑ. Να σημειωθεί πάντως πως ο Μαρξ έχει την υψηλότερη βαθμολογία, όσον αφορά την επιρροή του στους άλλους επιστήμονες, στην ιστορία και όχι στα οικονομικά.

Η νέα διεπιστημονική μέθοδος στατιστικής «βαθμολόγησης» έχει και ένα σχετικό διαδικτυακό εργαλείο, το Scholarometer, το οποίο συγκρίνει περίπου 35.000 ερευνητές. Βασίζεται στον δείκτη αξιολόγησης h-index (π.χ. ο δείκτης 20 δείχνει ότι ένας επιστήμονας έχει δημοσιεύσει τουλάχιστον 20 βιβλία ή ερευνητικά άρθρα, στα οποία έχουν γίνει τουλάχιστον 20 αναφορές από τρίτους). Ο εν λόγω δείκτης στη συνέχεια προσαρμόζεται με βάση τα συνεχώς ανανεωμένα δεδομένα της υπηρεσίας Google Scholar, η οποία καταγράφει τις επιστημονικές δημοσιεύσεις παγκοσμίως και κατατάσσει τους επιστήμονες ανάλογα με τον αριθμό των ετερο-αναφορών που λαμβάνουν από άλλους ερευνητές.

nature

This entry was posted on Σάββατο, Νοέμβριος 9th, 2013 at 22:32 and is filed under ΚΟΣΜΟΣ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.