Κανείς δεν μπορεί να τον σταματήσει

Ένας εκπληκτικός Sebastian Vettel πήρε άλλη μία νίκη στο GP Ιαπωνίας στην πίστα της Suzuka και ακούμπησε και με το δεύτερο χέρι το κύπελλο του πρωταθλητή. Ο Γερμανός της Red Bull εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο την ταχύτητά του και τη στρατηγική της ομάδας του για να ξεπεράσει τα προβλήματα και να πανηγυρίσει για 9η φορά φέτος και 5η στη σειρά. Ο Mark Webber συμπλήρωσε το 1-2 της Red Bull παίρνοντας τη 2η θέση. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Romain Grosjean, ο οποίος σε κάποιο σημείο του αγώνα φάνηκε ότι θα μπορούσε με το μονοθέσιο της Lotus ακόμα και τη νίκη. Ακολούθησαν οι Fernando Alonso, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Esteban Gutierrez, Nico Rosberg, Jenson Button και Felipe Massa.

Η εκκίνηση του GP Ιαπωνίας ήταν από τις επεισοδιακότερες της φετινής σεζόν. Ο Mark Webber ξεκίνησε σχετικά καλά από την pole position, είδε όμως τον Romain Grosjean να «εκτοξεύεται» από την 4η θέση και να στρίβει πρώτος. Ο Vettel δεν έκανε καλή εκκίνηση και o Lewis Hamilton βρέθηκε δίπλα του, όμως οι δυο τους είχαν μια μικροεπαφή που προκάλεσε κλατάρισμα στο πίσω ελαστικό του Βρετανού της Mercedes και τον έστειλε αργά-αργά στα pit για αλλαγή, κάτι που τον έριξε στην τελευταία θέση.

Με τον Vettel να μένει στην 3η θέση, ο Nico Rosberg ανέβηκε στην 4η θέση, έχοντας πίσω του τις δύο Ferrari των Felipe Massa και Fernando Alonso ενώ ακολουθούσαν οι Hulkenberg, Perez, Gutierrez, Button και Raikkonen. Συμβάντα όμως είχαμε και στις πίσω θέσεις, με τους Giedo van der Garde και Jules Bianchi να ακουμπούν και να εγκαταλείπουν στην αμμοπαγίδα της πρώτης στροφής.

Στο πρώτο κομμάτι του αγώνα ο Romain Grosjean μπορούσε να διατηρήσει την πρωτοπορία μπροστά από τον Webber ενώ γενικά οι διαφορές δεν άνοιγαν ιδιαίτερα. Ο μοναδικός που κατάφερε να κερδίσει θέση ήταν ο Raikkonen, ο οποίος πέρασε τον Button για να πάρει τη 10η θέση. Λίγο αργότερα ο Lewis Hamilton εγκατέλειψε τον αγώνα, καθώς από την επαφή του με τον Vettel φαίνεται ότι το μονοθέσιό του έπαθε περισσότερη ζημιά από απλώς ένα κλαταρισμένο ελαστικό.

Από το 10ο γύρο ξεκίνησαν τα πρώτα pit stop, με τους οδηγούς να βγάζουν τη μεσαία γόμα, με την οποία ξεκίνησαν τον αγώνα, για να βάλουν τα ανθεκτικότερα σκληρά ελαστικά. Για τους επόμενους γύρους το pit lane ήταν το πιο πολυσύχναστο σημείο της πίστας και φυσικά δεν έλειψαν τα λάθη. Το σύστημα της Mercedes άφησε τον Nico Rosberg να ξεκινήσει μετά το pit stop του τη στιγμή που δίπλα του περνούσε ο Sergio Perez. Τα δύο μονοθέσια ήρθαν δίπλα-δίπλα αλλά η επαφή αποφεύχθηκε, ωστόσο οι αγωνοδίκες έδωσαν στον Γερμανό ποινή διέλευσης λόγω της μη ασφαλούς επιστροφής του στην πίστα.

Επίσης κερδισμένος από τα pit stop ήταν ο Nico Hulkenberg, που βρέθηκε μπροστά από τις δύο Ferrari. Και οι τρεις αυτοί όμως αποτελούσαν τα «βαγόνια» σε ένα «τρενάκι», στο οποίο «μηχανοδηγός» ήταν ο Daniel Ricciardo, ο οποίος ξεκίνησε με τη σκληρή γόμα και δεν είχε κάνει ακόμα pit stop. Μέσα σε αυτό το «τρενάκι» ο Alonso βρήκε την ευκαιρία να περάσει τον Massa, και έτσι όταν ο Ricciardo μπήκε επιτέλους στα pit ο Ισπανός της Ferrari βρέθηκε στην 5η θέση. Πιο πίσω ο Raikkonen κέρδισε άλλη μία θέση, περνώντας τον Gutierrez για να πάρει την 7η θέση.

Η καθυστέρηση αυτή επέτρεψε στους τρεις πρώτους να απομακρυνθούν από τους υπόλοιπους, με τις Red Bull να ελέγχουν τη διαφορά τους από τον Grosjean, που εξακολουθούσε να οδηγεί τον αγώνα. Από τους τρεις πρώτους, ο Mark Webber μπήκε αρκετά νωρίτερα στα pit για 2η φορά, ενώ οι Grosjean και Vettel παρέμειναν στην πίστα. Τρεις γύρους αργότερα μπήκε και ο Grosjean, αφήνοντας τον Sebastian Vettel στην πρωτοπορία του αγώνα. Ο Vettel βρισκόταν σε στρατηγική δύο pit stop, όπως και ο Kimi Raikkonen, ενώ οι οιπόλοιποι οδηγοί θα σταματούσαν για αλλαγή ελαστικών τρεις φορές.

Ο Webber μπήκε για το τελευταίο του pit stop 10 γύρους πριν από το τέλος, έβαλε τη μεσαία (μαλακότερη) γόμα και εξαπέλυσε κυνηγητό στους Grosjean και Vettel. Ο Αυστραλός της Red Bull αμέσως άρχισε να γράφει γρήγορους γύρους και λίγο αργότερα έφτασε πίσω από τον Grosjean, τον οποίο όμως δεν κατάφερνε να περάσει. Ο Γάλλος της Lotus αμυνόταν με πάρα πολύ ωραίο τρόπο και δεν άφηνε τον Webber να περάσει, παρότι τα ελαστικά του ήταν πολύ πιο ταλαιπωρημένα.

Πιο πίσω υπήρχαν κι άλλες μάχες, με τον Alonso να περνάει με ωραίο τρόπο τον Nico Hulkenberg για να πάρει την 4η θέση, τη στιγμή που ο Massa νωρίτερα είχε δεχτεί ποινή διέλευσης λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας στο pit lane. Ο Massa είχε πέσει στην 9η θέση, πίσω από τους Raikkonen, Gutierrez και Rosberg.

Τελικά ο Webber κατάφερε να περάσει τον Grosjean στον προτελευταίο γύρο, για να πάρει τη 2η θέση, πίσω από τον Sebastian Vettel, που πανηγύρισε άλλη μία νίκη στο φετινό πρωτάθλημα. Ο Grosjean πάντως τερμάτισε στην 3η θέση και ανέβηκε στο βάθρο, με τον Alonso να μένει 4ος. Επίσης στον προτελευταίο γύρο ο Kimi Raikkonen πέρασε τον Hulkenberg για να πάρει την 5η θέση. Πίσω από τον Φινλανδό οι δύο Sauber τερμάτισαν σε παράταξη, με τον Hulkenberg στην 6η θέση και τον Esteban Gutierrez στην 7η και τον Μεξικανό να παίρνει τους πρώτους του βαθμούς στη Formula 1. Τη 10άδα συμπλήρωσαν οι Nico Rosberg, Jenson Button και Felipe Massa.

Μετά το GP Ιαπωνίας ο Sebastian Vettel έφτασε στους 297 βαθμούς ενώ ο πλησιέστερος αντίπαλός του στον βαθμολογικό πίνακα είναι ο Fernando Alonso, 90 βαθμούς πιο πίσω. Επόμενος αγώνας είναι το GP Ινδίας το 3ήμερο 25-27 Οκτωβρίου.

Πρωτάθλημα οδηγών
1 Sebastian Vettel 275
2 Fernando Alonso 195
3 Kimi Raikkonen 167
4 Lewis Hamilton 161
5 Mark Webber 130
6 Nico Rosberg 122
7 Felipe Massa 89
8 Romain Grosjean 72
Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1 Red Bull 402
2 Ferrari 284
3 Mercedes 283
4 Lotus 236
5 McLaren 81
6 Force India 62
7 Sauber 31
8 Toro Rosso 31

 

 

msfree

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.