Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και υποδομές στα ειδικά σχολεία

Οκτώβριος 5th, 2013 by Χρήστος Μίμης

Στον δρόμο για διαμαρτυρία με πολιτιστικές εκδηλώσεις

Μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς και υποδομές στα ειδικά σχολείαΟι εργαζόμενοι, οι γονείς και οι μαθητές που εξυπηρετούνται στην ειδική εκπαίδευση επιλέγουν έναν ιδιαίτερο τρόπο για να προβάλλουν το έργο τους ,αλλά ταυτόχρονα να καταδείξουν τις δραματικές ελλείψεις σε προσωπικό και δομές που υπάρχουν στην ειδική αγωγή.

«Στην ειδική εκπαίδευση υπηρετούν αυτή τη στιγμή περίπου 700 άνθρωποι σε μια σειρά από ειδικότητες όπως ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, σχολικοί νοσηλευτές, ειδικοί στη νοηματικοί γλώσσα, στον επαγγελματικό προσανατολισμό τυφλών και άλλες» λέει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) κ. Στάθης Καρπενησιώτης.

Η διοργάνωση θα ξεκινήσει στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια, αναμένεται να ολοκληρωθεί αργά το βράδυ και περιλαμβάνει : θεματικά περίπτερα, happenings, ενημερωτικές δράσεις και ροκ συναυλία. «Αυτή τη στιγμή σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει το ίδιο το υπουργείο υπάρχουν περίπου 1.600 κενά σε οργανικές θέσεις στην ειδική αγωγή. Τα προηγούμενα χρόνια τα κενά καλύπτονταν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό με αναπληρωτές» λέει ο κύριος Καρπενησιωτης. «Φέτος όπως είναι γνωστό η προσλήψεις αναπληρωτών θα είναι ελάχιστες και πάντως καμία δεν προορίζεται για τεχνική εκπαίδευση. Και όλα αυτά ενώ η σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει» λέει ο κ. Καρπενησιώτης.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αντιστοιχεί ένας ειδικός εκπαιδευτικός για 30-50 μαθητές και στη δευτεροβάθμια ένας για 100-200 μαθητές,. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως πολλά σχολεία ειδικής εκπαίδευσης υπολειτουργούν ή δεν λειτουργούν καθόλου.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περάματος, στο οποίο η διευθύντρια και μοναδική εκπαιδευτικός του σχολείου καλείται να κάνει μάθημα σε δέκα παιδιά, υποστηριζόμενη μόνο από μία υπάλληλο, ως βοηθητικό προσωπικό. Η μεταφορά των παιδιών γίνεται από τους γονείς καθώς δεν υπάρχει λεωφορείο.

Αντίστοιχα, στο 1ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πειραιά, που βρίσκεται στα Καμίνια, δύο δάσκαλοι καλούνται να κάνουν μάθημα σε 52 παιδιά, ενώ είναι πλήρης η απουσία ειδικού βοηθητικού προσωπικού. Μεταφορά από και προς το σχολείο προβλέπεται μόνο για κάποιους μαθητές που μένουν σε απομακρυσμένα σημεία του Πειραιά και όχι για το σύνολο των μαθητών.

«Λάβαμε υποσχέσεις ότι στα Καμίνια θα διοριστούν αναπληρωτές δάσκαλοι αυτή την εβδομάδα, χωρίς ωστόσο να έχουμε ενημέρωση τι θα γίνει με το βοηθητικό προσωπικό. Αν δεν γίνει τίποτα, τότε θα κινηθούμε νομικά», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Βαγγέλης Σαραντίδης, συντονιστής ομάδας πρωτοβουλίας γονέων μαθητών ΑμεΑ των ειδικών δημοτικών στα Καμίνια και το Πέραμα.

Σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση κάποια κενά αναμένεται να καλυφθούν με την χρηματοδότηση θέσεων αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ. «Αφενός αυτό είναι μια μεσοβέζικη λύση, αφετέρου έχουμε ήδη Οκτώβριο και αυτή τη στιγμή είμαστε στο επίπεδο των υποσχέσεων» σχολιάζει ο κύριος Καρπενησιώτης.

«Πρακτικά αδύνατη η εφαρμογή του νόμου»

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία ο νόμος που ψηφίστηκε το καλοκαίρι για το νέο Λύκειο κάνει ακόμα δυσκολότερη την λειτουργία της ειδικής αγωγής. Σύμφωνα με όσα προβλέπονται κάθε Κέντρο Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) στο οποίο προστρέχουν οι γονείς για να πάρουν μια γνωμάτευση για το παιδί τους πρέπει να αποφασίσει εντός 45 ημερών. «Αυτό πρακτικά στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι αδύνατον. Π.χ. το Α’ ΚΕΔΔΥ που καλύπτει την περιοχή των Αμπελοκήπων περιλαμβάνει στη δικαιοδοσία του 140.000 μαθητές. Με τέτοιο φόρτο εργασίας και αν δε γίνουν προσλήψεις, κάτι που δεν προβλέπεται, είναι αδύνατη η εφαρμογή του νόμου» λέει ο κ. Καρπενησιώτης και καταλήγει: «Αυτές τις μέρες αλλά και διαχρονικά ακούμε για το σεβασμό στη διαφορετικότητα. Αυτό δεν μπορεί να είναι απλά ένα σύνθημα. Ένα βασικό κομμάτι του σεβασμού στη διαφορετικότητα είναι να υπάρχουν ίσες ευκαιρίες. Για τα άτομα με αναπηρία αυτό δε σημαίνει μόνο μια ράμπα αναπήρων σε ένα δημόσιο ή άλλο κτίριο. Εξίσου σημαντικό είναι να υπάρχει δυνατότητα για αυτούς τους ανθρώπους να μορφωθούν . Αλλιώς πάει να πει πως παρά τα συνθήματα θεωρούμε πως υπάρχουν άνθρωποι διαφορετικών ταχυτήτων».

δολ

This entry was posted on Σάββατο, Οκτώβριος 5th, 2013 at 10:06 and is filed under ΠΑΙΔΕΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply