Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Οι Ελληνες οδηγοί στον δρόμο για… γερμανικό «κουρείο»

Σεπτέμβριος 29th, 2013 by Χρήστος Μίμης

Ο Αρντ Γκόσμαν βρίσκεται στο τιμόνι της Darag από τον Μάιο του 2009Κάλλιο πέντε και στο χέρι, παρά δέκα και καρτέρι» είναι η λογική της νέας πρακτικής που σκοπεύει να ακολουθήσει το Επικουρικό Κεφάλαιο σε ό,τι αφορά στις αποζημιώσεις των ασφαλισμένων που… έχουν λαμβάνειν από τις εταιρείες οι οποίες έβαλαν λουκέτο τα τελευταία χρόνια.

Με το έλλειμμά του να ξεπερνάει τα 500 εκατ. ευρώ μετά και τις τελευταίες δύο αναστολές εταιρειών (Evima και Διεθνής Ενωσις), το Επικουρικό αντιμετωπίζει ξεκάθαρα το φάσμα της κατάρρευσης, δεδομένης και της γενικότερης στενότητας που χαρακτηρίζει το εγχώριο χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Ετσι, σύμφωνα με πληροφορίες, σύντομα αναμένεται να πάρει… «σάρκα και οστά» ένα σχέδιο που έχει το Επικουρικό από πέρυσι. Συγκεκριμένα από τον Νοέμβριο του 2012 η διοίκηση του Επικουρικού έχει καταθέσει στην εποπτική αρχή της Διεύθυνσης Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΔΕΙΑ) συγκεκριμένη πρόταση για την εισαγωγή της διαδικασίας του λεγόμενου run-off (απελευθέρωση αποθεμάτων εκκρεμών ζημιών) και στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, έτσι ώστε να ελαφρύνουν οι μεγάλες υποχρεώσεις της. Στην αγορά έχει ακουστεί έντονα το όνομα της γερμανικής Darag, μιας σχετικά μικρού μεγέθους εταιρείας η οποία εξειδικεύεται σε «τακτοποιήσεις» ανενεργών ασφαλιστικών χαρτοφυλακίων.

Η μέθοδος που θα ακολουθήσει η γερμανική εταιρεία θα περιλαμβάνει γερό «κούρεμα» των απαιτήσεων που έχουν οι ασφαλισμένοι, καθώς θα τους προτείνεται, μέσω συμβιβασμού, η καταβολή ενός μικρότερου ποσού άμεσα, προκειμένου να αποφύγουν την πολυετή «ταλαιπωρία» (3-4 χρόνια) στα δικαστήρια και μάλιστα με αβέβαιη έκβαση σε ό,τι αφορά στο ύψος των αποζημιώσεων.

Οι Ελληνες οδηγοί στον δρόμο για... γερμανικό «κουρείο»

Η μέθοδος
Το Επικουρικό από την πλευρά του θα μεταβιβάζει μέρος των εισφορών που εισπράττει σε ετήσια βάση από τις ασφαλιστικές εταιρείες για την κάλυψη της ζημιάς που αναλαμβάνει η Darag, η οποία ασφαλώς θα αποκομίζει σημαντικά οφέλη από τη διαδικασία του «κουρέματος», δηλαδή από τη διαφορά των κεφαλαίων που θα καταβάλει ως αποζημιώσεις και αυτών που θα τις έχει εγγυηθεί το Επικουρικό. Αυτό σημαίνει ουσιαστικά πως αν π.χ. η Darag αναλάβει να διευθετήσει τις εκκρεμότητες της General Union, οι οποίες αγγίζουν τα 100 εκατ. ευρώ, και καταφέρει να τις μειώσει στα 80 εκατ., τότε οι Γερμανοί θα «καρπωθούν» μέρος της διαφοράς αυτής, όπως θα προβλέπεται από τη σχετική συμφωνία. Η Darag, η οποία έχει «χτυπήσει» την… πόρτα και ιδιωτικών ασφαλιστικών για την ανάληψη μέρους των χαρτοφυλακίων τους, εκτιμάται ότι σε πρώτη φάση θα αναλάβει τις υποθέσεις κάποιων μικρομεσαίων εταιρειών που έβαλαν λουκέτο τα τελευταία χρόνια, με πιθανότερες την General Union και την Ασπίς Πρόνοια.

Η εταιρεία DARAG
Τη γέννησε ο πόλεμος για να λύνει διαφορές

Η Darag ιδρύθηκε το 1947 στο Βερολίνο ως αντασφαλιστική εταιρεία από τους… νικητές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, τους Σοβιετικούς, ενώ ιδιωτικοποιήθηκε το 1990 ύστερα από την επανένωση της Δυτικής και της Ανατολικής Γερμανίας.

Την πλειοψηφία των μετοχών της Darag απέκτησε η Colonia AG (αργότερα AXA), ενώ το 2006 η εταιρεία πέρασε στα χέρια της WUBA (Wurttembergische und Badische Versicherung AG) και μία χρονιά αργότερα στην AIG. Ωστόσο, η στροφή της εταιρείας αποκλειστικά στον τομέα του run-off έγινε το 2009, όταν το επενδυτικό γκρουπ Augur Capital Group (το οποίο ελέγχει δύο private equity funds με υπό διαχείριση κεφάλαια ύψους 327 εκατ. ευρώ) ανέλαβε τον έλεγχο της Darag. Τον περασμένο Απρίλιο η Darag τετραπλασίασε την κεφαλαιακή της βάση στα 83 εκατ. ευρώ χάρη στην είσοδο ενός νέου επενδυτή στην εταιρεία, του private equity «Keyhaven Capital Partners». Μέχρι σήμερα έχει αναλάβει τα χαρτοφυλάκια 12, κυρίως γερμανικών, ασφαλιστικών εταιρειών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κλάδος run-off εμφανίζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης σε ολόκληρη την Ευρώπη, με την PriceWater house Coopers να προσδιορίζει τον τζίρο σε 235 δισ. ευρώ. Από αυτά, τα 105 δισ. πραγματοποιούνται σε Γερμανία και Ελβετία, τα 41 στη Γαλλία και τις χώρες της Μπενελούξ, τα 25 σε Ιταλία, Ισπανία και Πορτογαλία, τα 48 σε Μ. Βρετανία-Ιρλανδία, τα 11 στη Βόρεια και τα 5 δισ. στην Αν. Ευρώπη.

Την Darag την «τρέχει» ο Αρντ Γκόσμαν, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου. Ο Γκόσμαν σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων σε Γερμανία και Γαλλία. Ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα το 1988 στον όμιλο της American Express, ενώ στη συνέχεια εργάστηκε στην Comdirect Bank, στον γαλλικό όμιλο Vivendi και στην KPMG όπου ήταν επικεφαλής σε τομείς που σχετίζονται με την αναδιάρθρωση και τη χρηματοδότηση ασφαλιστικών εταιρειών.

ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
mapostolou@pegasus.gr

This entry was posted on Κυριακή, Σεπτέμβριος 29th, 2013 at 23:05 and is filed under ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ - ΜΟΤΟ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!