Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Βουτιά στη ζήτηση ηλεκτρικών συσκευών

Σεπτέμβριος 10th, 2013 by Χρήστος Μίμης

Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώνεται αρνητικός (-15,5%) την τετραετία 2009-2012

Βουτιά στη ζήτηση ηλεκτρικών συσκευώνΟι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες έχουν περιορίσει δραστικά την εγχώρια ζήτηση ηλεκτρικών οικιακών συσκευών την τελευταία τετραετία, τόσο στις «λευκές», όσο και στις «μαύρες» συσκευές.

Το μέγεθος της εγχώριας αγοράς λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών (πλυντήρια ρούχων και πιάτων, ψυγεία-καταψύκτες, απορροφητήρες, φούρνοι μικροκυμάτων, ηλεκτρικές κουζίνες, φούρνοι και εστίες εντοιχιζόμενες) εκτιμάται ότι ανήλθε σε 1,168 εκ. τεμάχια το 2012, με το Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) να διαμορφώνεται αρνητικός (-15,5%) την τετραετία 2009-2012.

Αντίστοιχα, το μέγεθος αγοράς των συσκευών εικόνας και ήχου (τηλεοράσεις, φορητές συσκευές ήχου, DVD/BLU-RAY, μεμονωμένες συσκευές HI-FI/Home Cinema, βιντεοκάμερες, ολοκληρωμένα συστήματα HI-FI, βιντεοπροβολείς) εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε σε 1,135 εκ. τεμάχια το 2012, με ΜΕΡΜ -17,5%, την περίοδο 2009-2012.

Σημειώνεται ότι, η πτώση της αγοράς συσκευών εικόνας και ήχου το 2012 συγκρατήθηκε από την οριακή μείωση της αγοράς των τηλεοράσεων (καλύπτουν το 46% της εν λόγω αγοράς), η οποία προέκυψε λόγω της παύσης του αναλογικού σήματος, «ωθώντας» αρκετά νοικοκυριά σε αγορά νέων συσκευών.

Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε η ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι έντονος, λόγω της λειτουργίας ίσης δυναμικότητας και μεγέθους εισαγωγικών επιχειρήσεων, της προσπάθειας αύξησης του μεριδίου τους στην εγχώρια αγορά, εστιάζοντας στην τιμολογιακή πολιτική, στη διαφήμιση και σε προωθητικές ενέργειες και της συνεχούς εξέλιξης της τεχνολογίας.

Σημειώνεται ότι, ο αριθμός των εγχώριων παραγωγικών επιχειρήσεων είναι μικρός, με δραστηριότητα αποκλειστικά στην παραγωγή λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών. Οι εισαγωγικές επιχειρήσεις ηλεκτρικών οικιακών συσκευών και συσκευών εικόνας και ήχου αντιπροσωπεύουν αναγνωρισμένα εμπορικά σήματα του εξωτερικού, σε ορισμένες περιπτώσεις μέσω θυγατρικών πολυεθνικών, οι οποίες συνήθως είναι μεγάλου μεγέθους.

Σύμφωνα με την υπεύθυνη του τμήματος Κλαδικών Στοχεύσεων της ΣΤΟΧΑΣΙΣ κυρία Χριστίνα Γκιόκα, η συνολική αγορά προβλέπεται ότι θα συνεχίσει την πτωτική της πορεία και το 2013, η οποία θα διαμορφωθεί σε επίπεδα της τάξης του 11% – 13%, με τις λευκές οικιακές συσκευές να παρουσιάζουν ρυθμό μείωσης ελαφρώς χαμηλότερο από τον αντίστοιχο των συσκευών εικόνας και ήχου.

Οσον αφορά στην Ευρωπαϊκή Ενωση των 27, η κατανάλωση λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών παρέμεινε σχεδόν σταθερή την περίοδο 2009-2011 (ΜΕΡΜ: 0,78%), σε αντίθεση με τις συσκευές εικόνας και ήχου, οι οποίες εμφάνισαν ΜΕΡΜ -8,7%, την αντίστοιχη τριετία.

το βήμα

This entry was posted on Τρίτη, Σεπτέμβριος 10th, 2013 at 18:08 and is filed under ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply