Στο ταχύτερο σιρκουί του πρωταθλήματος κυριαρχεί το απρόβλεπτο

Μόντσα: η πίστα των ρεκόρΑποκαλείται δικαίως «Ναός της ταχύτητας», διότι σε αυτήν έχουν σημειωθεί τα ρεκόρ της Formula 1, «έδρα» της Ferrari, καθώς η Scuderia έχει κυριαρχήσει περισσότερες φορές από κάθε άλλη ομάδα, και «παιδική χαρά» της Pirelli, αποκλειστικής προμηθεύτριας ελαστικών στην F1.

Κυρίως όμως φιλοξενεί τον πιο απρόβλεπτο αγώνα της χρονιάς, στοιχείο που φάνηκε ήδη από τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής, όταν οι οδηγοί με τους 14 ταχύτερους χρόνους βρέθηκαν στο ίδιο δευτερόλεπτο, βάζοντας φωτιά στα προγνωστικά για την έκβαση του αγώνα.

Απαριθμώντας τις παραμέτρους που θα καθορίσουν τον δωδέκατο αγώνα της χρονιάς, ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Πολ Χέμπερι τόνισε: «…Οι μεγάλες ευθείες και οι γρήγορες στροφές καταπονούν υπερμετρα τα ελαστικά. Στις δοκιμές της Παρασκευής αξιολογούν τη διαχείριση των ελαστικών ώστε να προχωρήσουν στην επιλογή της σωστής στρατηγικής. Εδώ δοκιμάζονται όχι μόνο οι επιδόσεις των ελαστικών, αλλά και η αντοχή τους, καθώς χτυπούν με υψηλές ταχύτητες στα κερμπ».

Περιγράφοντας τα χαρακτηριστικά της διαδρομής ο βετεράνος οδηγός της Ferrari Ζαν Αλεζί υπογράμμισε: «…Εδώ απαιτούνται οι σκληρότερες διαθέσιμες γόμες. Τα μονοθέσια λειτουργούν με χαμηλή αεροδυναμική πίεση και ίσως γλιστρούν πολύ στις στροφές. Γι’ αυτό και παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο οι σωστές πιέσεις, οι οποίες δεν πρέπει να είναι πολύ χαμηλές».

Κάθε γύρος από τους 53 που θα κληθούν να διανύσουν οι 22 οδηγοί στη Μόντσα έχει μήκος 5.793 μέτρα, καλύπτοντας συνολική απόσταση 306,720 χλμ.

Τα μονοθέσια θα κινηθούν με τέρμα γκάζι περίπου στο 75% της συνολικής διαδρομής, ενώ το ισχυρότερο φρενάρισμα απαιτείται πλησιάζοντας το πρώτο σικέιν της πίστας, επιβραδύνοντας από τα 340 χλμ./ώρα στα 80 χλμ./ώρα σε μόλις 150 μέτρα. Εκτός από το σημείο αυτό, κρίσιμα σημεία είναι επίσης η Variante Ascari, με τις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, και η παρατεταμένη στροφή Parabolica, στην οποία παράγονται μεγάλες πλευρικές δυνάμεις.

Η τελική ταχύτητα των μονοθεσίων στην ευθεία της Μόντσα φθάνει ή και υπερβάινει τα 340 χλμ./ώρα, ενώ ανάλογα με τη στρατηγική κάθε ομάδας και τις σκληρές και μεσαίες γόμες ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν διαφοροποιείται και ο αριθμός των pit-stops.

To 2012 οι δύο πρώτοι στην κατάταξη – Λ. Χάμιλτον και Σ. Πέρεζ – ακολούθησαν στρατηγική ενός pit-stop, ενώ ο Μίχαελ Σουμάχερ τερματίζοντας έκτος ήταν ο πρώτος από τους οδηγούς με στρατηγική δύο pit-stops.

Κιούσης Βαγγέλης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.