Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Πόνος στη μέση: 10 τρόποι να τον αντιμετωπίσετε

Αύγουστος 18th, 2013 by Χρήστος Μίμης

Πριν απευθυνθείτε στον ειδικό

Πόνος στη μέση: 10 τρόποι να τον αντιμετωπίσετεΊσως η λάθος στάση του σώματός σας όταν προσπαθείτε να σηκώσετε κάτι βαρύ, ή ίσως πάλι να υποφέρετε από αρθρίτιδα, ο πόνος στη μέση είναι ανυπόφορος. Ένας στους τέσσερις ανθρώπους έχει προσφάτως βιώσει πόνο στη μέση, ενώ όλοι σε κάποια φάση της ζωής μας θα αντιμετωπίσουμε μικροενοχλήσεις.

Μετά από έναν τραυματισμό, μούδιασμα ή αδυναμία ή πόνους στα πόδια, είναι συνετό να ζητάμε τη βοήθεια του ειδικού. Αλλά τι κάνουμε όταν ο ήπιος πόνος στη μέση δυσχεραίνει την καθημερινότητά μας;

Δείτε μερικές απλές λύσεις που μπορείτε να εφαρμόσετε κατ’ οίκον:

Ο πάγος είναι ότι πιο αποτελεσματικό τις πρώτες 24 με 48 ώρες μετά από έναν τραυματισμό διότι μειώνει τη φλεγμονή, υποστηρίζει η Δρ Ανν Ρέιτσερτερ επίκουρη καθηγήτρια Φυσικοθεραπείας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ των ΗΠΑ. «Αν και η αίσθηση του ζεστού είναι ανακουφιστική συχνά καλύπτει τον πόνο και βοηθά στη χαλάρωση των μυών, αλλά τελικά η ζέστη επιτείνει τη φλεγμονώδη διαδικασία», εξηγεί. Μετά από 48 ώρες από τις ενοχλήσεις στη μέση μπορείτε να κάνετε ζεστές κομπρέσες. Είτε όμως κάνετε ζεστές ή κρύες κομπρέσες δεν θα πρέπει να ξεπερνάτε τα 20 λεπτά, ώστε να μην ερεθίσετε το δέρμα. Αν ο πόνος επιμένει, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας.

«Η σπονδυλική στήλη όπως και οποιοδήποτε άλλο σημείο του σώματος μας είναι δομημένο έτσι ώστε να κινείται», εξηγεί η Δρ Ρέιτσερτερ. Ακόμη κι αν πονάτε στη μέση λοιπόν συνεχίστε τις καθημερινές σας δραστηριότητες. Κάντε τις δουλειές του σπιτιού, πηγαίνετε κανονικά στη δουλειά, βγείτε για έναν περίπατο. Μόλις αρχίσετε να νιώθετε καλύτερα, συνεχίστε και την καθημερινή σας γυμναστική ώστε να είστε σε κίνηση. Αλλά μην το παρακάνετε.

Μόλις υποχωρήσει ο έντονος πόνος στη μέση, μπορείτε να καταστρώσετε το σχέδιο για την αποφυγή κάποιου νέου επεισοδίου. Αρχίστε λοιπόν να γυμνάζετε του μύες που υποστηρίζουν τη μέση. «Η μυϊκή ενδυνάμωση σας βοηθά να διατηρείτε σωστή στάση του σώματος και της σπονδυλικής στήλης», λέει η Δρ Ρέιτσερτερ. Επίσης οι καλογυμνασμένοι μύες των μηρών, της πυέλου και της κοιλιάς παρέχουν καλή υποστήριξη στη μέση. Αποφύγετε τους κοιλιακούς όμως καθώς μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα στην πλάτη, αν δεν εκτελούνται σωστά.

Μην κάθεστε συνέχεια στην καρέκλα του γραφείου. Κάθε 20 λεπτά σηκωθείτε ή κάντε μερικές εκτάσεις. «Επειδή οι περισσότεροι από μας περνάμε την μέρα μας στο γραφείο είναι σημαντικό να μην αφήνουμε το μυϊκό μας σύστημα να αδρανεί» υπενθυμίζει η Δρ Ρέιτσερτερ. Κάντε εκτάσεις σε όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος και μην ξεχνάτε τα πόδια σας. Ορισμένοι άνθρωποι υποστηρίζουν ότι μερικές ασκήσεις yoga ανακουφίζουν άμεσα από τον πόνο της μέσης.

Σχεδιάστε έτσι τον χώρο εργασίας σας ώστε να μην χρειάζεται να είστε συνέχεια μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή. Χρησιμοποιείστε μια καρέκλα που θα στηρίζει σωστά την πλάτη και θα επιτρέπει στα πόδια σας να ακουμπούν στο πάτωμα.

Όταν καμπουριάζετε η πλάτη σας καταβάλλει διπλό κόπο να στηρίζει το βάρος σας. Άρα λοιπόν να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν προσπαθείτε να σηκώσετε βαριά αντικείμενα. Ποτέ μη σκύβετε λυγίζοντας τη μέση σας. Σκύψτε λυγίζοντας τα γόνατα.

Αφήστε τα ψηλοτάκουνα παπούτσια στη ντουλάπα και προτιμήστε ίσια υποδήματα. Τα τακούνια δεν παρέχουν ευστάθεια και αυξάνουν την πίεση στη μέση. Σχεδόν το 60% των γυναικών που φοράνε μονίμως τακούνια παραπονούνται για πόνους στην μέση, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.

Το κάπνισμα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης στην σπονδυλική στήλη και άλλα προβλήματα στα οστά. Η οστεοπόρωση μπορεί να συντελέσει σε κατάγματα στην σπονδυλική στήλη. Σε πρόσφατη μελέτη διαπιστώθηκε ότι οι καπνιστές αναλογούν στο ένα τρίτο των ασθενών που αναφέρουν προβλήματα στη μέση, συγκριτικά με τους μη καπνιστές.

Με τη σωστή διατροφή και τη γυμναστική μπορείτε να διατηρείτε σταθερό το βάρος σας. Τα περιττά κιλά και η παχυσαρκία έχουν αποδειχθεί ότι επιβαρύνουν την σπονδυλική στήλη.

Τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα όπως η ασπιρίνη, η ιβουπροφαίνη και η ναπροξένη μπορούν να συντελέσουν στη μείωση του πόνου στη μέση. Η ακεταμινοφαίνη είναι επίσης καλή στην αντιμετώπιση του πόνου. Συμβουλευθείτε τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό σας για τις αλληλεπιδράσεις των αντιφλεγμονωδών σκευασμάτων με άλλα φάρμακα που μπορεί να παίρνετε. Τα άτομα με ιστορικό παθήσεων όπως έλκος, νεφρική και ηπατική νόσο θα πρέπει να τα αποφεύγουν.

Αναζητήστε άμεσα ιατρική βοήθεια εάν:

  • ο πόνος στη μέση επιμένει για αρκετές ημέρες και πονάτε ακόμη και όταν είστε ξαπλωμένοι ή σε αδράνεια
  • αισθάνεστε αδυναμία ή μούδιασμα στα πόδια ή έχετε πρόβλημα να σταθείτε όρθιοι ή να περπατήσετε
  • δεν μπορείτε να ελέγξετε την ουροδόχο κύστη σας ή την εντερική κινητικότητα.

Τα παραπάνω ενδεχομένως να είναι ενδείξεις ότι αντιμετωπίζετε κάποιο νευρολογικό πρόβλημα ή κάποια άλλη υποκείμενη πάθηση που χρειάζεται άμεση θεραπεία.

in

This entry was posted on Κυριακή, Αύγουστος 18th, 2013 at 20:36 and is filed under 10, ΥΓΕΙΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply