Ψυχαγωγία και ΜΜΕ: 259 δις. δολ. έσοδα από mobile internet, με Κίνα και Βραζιλία να κλέβουν την παράσταση

Τριπλασιασμός των διαδικτυακών τηλεοπτικών διαφημίσεων έως το 2017Τα έσοδα από τις διαδικτυακές τηλεοπτικές διαφημίσεις θα τριπλασιαστούν μεταξύ 2012 και 2017, η Κίνα, η Βραζιλία και η Ινδία αναμένεται να σημειώσουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ, ενώ το 2014 τα έσοδα από τις υπηρεσίες mobile internet θα φθάσουν τα 259 δισ. δολάρια.  Αυτά είναι ορισμένα από τα συμπεράσματα της παγκόσμιας ετήσιας επισκόπησησ της PwC για τον Κλάδο της Ψυχαγωγίας & των ΜΜΕ 2013-2017, η οποία τονίζει ότι η  πρόσβαση των καταναλωτών σε περιεχόμενο και υπηρεσίες Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ διευρύνεται παγκοσμίως χάρη στη συνεχώς αυξανόμενη πρόσβαση στο διαδίκτυο και στην εκρηκτική αύξηση που έχει σημειωθεί στη χρήση φορητών έξυπνων συσκευών.

Πάντως, η αγορά των μη-ψηφιακών μέσων θα εξακολουθήσει να κυριαρχεί την ερχόμενη πενταετία, η ανάπτυξη του κλάδου θα προέλθει από τις δαπάνες για την ψηφιακή διανομή των μέσων. Ανταποκρινόμενες σε αυτή την τάση, οι εταιρείες Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ συνεχίζουν να επικεντρώνονται στις απόψεις των πελατών τους και να διαμορφώνουν ένα σύγχρονο και ευέλικτο επιχειρηματικό μοντέλο, καθώς η διαρκής ψηφιακή καινοτομία αποτελεί πια το κλειδί της επιτυχίας.

Η Κίνα, η Βραζιλία, η Ινδία, η Ρωσία, η Κεντροανατολική και Βόρειος Αφρική, το Μεξικό, η Ινδονησία και η Αργεντινή αναμένεται να σημειώσουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, διπλασιάζοντας σχεδόν τα συνολικά έσοδά τους στον κλάδο Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ, κατά την περίοδο στην οποία αναφέρεται η μελέτη (2013-2017). Ο παγκόσμιος μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης (CAGR) των χωρών αυτών είναι διπλάσιος από ότι το σύνολο του κλάδου Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ – καθώς θα συνεισφέρουν στο 22% των συνολικών εσόδων Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ για το 2017, σχεδόν το διπλάσιο από το 2008 που έφτανε το 12%. Επιπλέον, η ανάπτυξη της μεσαίας τάξης και η εκτεταμένη μετακίνηση προς τα αστικά κέντρα που παρατηρείται σε αυτές τις αγορές, αναμένεται να έχει θετική επίδραση στην εξέλιξη κάποιων τμημάτων του κλάδου.

Ταυτόχρονα, πιο ώριμες και τεχνολογικά εξελιγμένες αγορές, στη Β. Αμερική, τη Δυτική Ευρώπη και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια στροφή προς την ψηφιακή χρήση των υπηρεσιών ψυχαγωγίας και επικοινωνίας. Κατά τη διάρκεια της περιόδου στην οποία αναφέρεται η μελέτη, η ισχυρή δυναμική της ψηφιακής κατανάλωσης αναμένεται να πυροδοτήσει κρίσιμες αλλαγές σε πολλές από αυτές τις αγορές.

Το 2014, τα έσοδα από τις υπηρεσίες mobile internet υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν σε 259 δισ. δολάρια και θα αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% της συνολικής δαπάνης για πρόσβαση στο internet, ξεπερνώντας την αντίστοιχη δαπάνη για σταθερή ευρυζωνική πρόσβαση στο internet. Οι δαπάνες για mobile internet αναμένεται να ξεπεράσουν τις δαπάνες για σταθερή πρόσβαση στο internet στις ΗΠΑ και τη Νότιο Κορέα το 2013 και στην Αγγλία το 2015. Σε ορισμένες αγορές, όπως είναι η Νότιος Αφρική και η Ινδονησία, προβλέπεται ότι οι δαπάνες για mobile internet θα είναι υψηλότερες από τις δαπάνες για σταθερή πρόσβαση στο internet σε όλη την περίοδο στην οποία αναφέρεται η έρευνα.

* Στις ώριμες αγορές, οι ψηφιακές πωλήσεις υπηρεσιών ψυχαγωγίας και επικοινωνίας, οι οποίες ενισχύονται από την εκτεταμένη χρήση έξυπνων φορητών συσκευών, το 2017 θα αποτελούν το 44% της συνολικής δαπάνης. Το ποσοστό είναι σχεδόν διπλάσιο από το αντίστοιχο το 2008 και αυξημένο σε σχέση με το 2012 που ήταν 34%.

* Σε όλες τις περιοχές εμφανίζεται διψήφια ανάπτυξη του κλάδου διαδικτυακής τηλεόρασης (από χαμηλή βάση), με τις ώριμες αγορές να έχουν το ξεκάθαρο προβάδισμα. Τις πέντε πρώτες θέσεις το 2012 καταλάμβαναν οι ΗΠΑ, η Αγγλία, η Γερμανία, η Γαλλία και ο Καναδάς.

* Στη Β. Αμερική, οι ετήσιες πωλήσεις ηλεκτρονικών υπηρεσιών βίντεο και τηλεόρασης – συμπεριλαμβανομένης της συνδρομητικής τηλεόρασης και των υπηρεσιών μετάδοσης περιεχομένου μέσω internet ανεξαρτήτως παρόχου (over-the-top – OTT) με συνεχή ροή (streaming) – προβλέπεται ότι θα ξεπεράσουν τις πωλήσεις των κινηματογραφικών αιθουσών, για πρώτη φορά το 2017. Το 2017, στην αγορά της Β. Αμερικής οι ετήσιες πωλήσεις ηλεκτρονικών υπηρεσιών βίντεο και τηλεόρασης αναμένεται να ανέλθουν σε 14,78 δισ. δολάρια, ενώ οι πωλήσεις των κινηματογράφων σε 13,5 δισ. δολάρια.

* Η διαφήμιση μέσω φορητών συσκευών αποτελεί πια πραγματικότητα και προβλέπεται ότι θα αναπτυχθεί σε όλες τις περιοχές μέσα στην επόμενη πενταετία. Ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης θα ανέλθει σε 27%, εξασφαλίζοντας έσοδα από τις διαφημίσεις σε φορητές συσκευές το 2017 που θα ξεπερνούν τα 27 δισ. δολάρια, δηλαδή το 15% από τα συνολικά έσοδα από διαδικτυακές διαφημίσεις.

Η Κίνα, η Βραζιλία, η Ινδία, η Ρωσία, η Μέση Ανατολή και Βόρειος Αφρική, το Μεξικό, η Ινδονησία και η Αργεντινή αναμένεται να σημειώσουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη και να επηρεάσουν την τρέχουσα κατάταξη των αγορών με βάση τον κύκλο εργασιών.

Ο κ. Marcel Fenez, επικεφαλής του κλάδου της Ψυχαγωγίας & των ΜΜΕ της PwC παγκοσμίως, δήλωσε: «Η αυξανόμενη ευμάρεια μιας αναδυόμενης μεσαίας τάξης που έχει τη δυνατότητα να δαπανήσει χρήματα σε υπηρεσίες Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ, σε συνδυασμό με βελτιωμένες υποδομές σε πολλές γοργά αναπτυσσόμενες αγορές, ενισχύουν τα συνολικά ποσοστά ανάπτυξης σε πολλούς σημαντικούς κλάδους. Παγκοσμίως, οι εταιρείες Ψυχαγωγίας & ΜΜΕ χρειάζεται να επενδύσουν στην ανάπτυξη και διανομή περιεχομένου μέσω καναλιών που εξασφαλίζουν την αφοσίωση των πελατών και αξιοποιούν την προτίμησή τους σε υπηρεσίες μέσω των οποίων μοιράζονται περιεχόμενο. Για να επιτευχθεί αυτό, απαιτούνται εξελιγμένα εργαλεία αξιολόγησης των ψηφιακών μέσων καιεπιχειρηματικά μοντέλα που να ανταποκρίνονται στα μεταβαλλόμενα μοτίβα της συμπεριφοράς των καταναλωτών».

Επιπλέον αξιοσημείωτα στατιστικά στοιχεία για τα επιμέρους τμήματα του κλάδου

* Τα έσοδα από τις διαδικτυακές τηλεοπτικές διαφημίσεις θα τριπλασιαστούν μεταξύ 2012 και 2017, όμως θα συνεχίσουν να αποτελούν μόνο ένα μικρό τμήμα των τηλεοπτικών εσόδων. Στην Ιαπωνία και τη Νότιο Κορέα, οι διαδικτυακές τηλεοπτικές διαφημίσεις, κατά μέσο όρο θα υπερδιπλασιάζονται κάθε χρόνο μέχρι το 2017. Χάρη σε αυτή την επιθετική ανάπτυξη, η Ιαπωνία θα αποτελέσει την τρίτη μεγαλύτερη χώρα παγκοσμίως στον τομέα της διαδικτυακής τηλεοπτικής διαφήμισης, μετά τις ΗΠΑ και την Αγγλία.

* Οι ΗΠΑ θα εξακολουθήσουν να κυριαρχούν παγκοσμίως στον τομέα των τηλεοπτικών διαφημιστικών δαπανών, αντιπροσωπεύοντας το 39% των συνολικών παγκόσμιων δαπανών το 2017, σημειώνοντας μια πολύ μικρή μείωση από το 39,4% του 2012.

* Οι υπηρεσίες των βιντεοπαιχνιδιών μέσω mobile internet θα αποτελέσουν τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα μέσα στα επόμενα χρόνια, με τα έσοδά του να αυξάνονται από 8,8 δισ. δολάρια το 2012 σε 14,4 δισ. δολάρια το 2017, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης ίσο με 10% – καθώς ένας ολοένα αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών χρησιμοποιούν τα κινητά τηλέφωνα για ψυχαγωγία.

* Τα έσοδα από την παγκόσμια αγορά μέσων οικιακής προβολής ταινιών – πωλήσεις και ενοικιάσεις DVD και Blu-ray – το 2014 για πρώτη φορά θα είναι λιγότερα από τα έσοδα των πωλήσεων εισιτηρίων κινηματογράφου. Το 2014 η αγορά μέσων οικιακής προβολής ταινιών σε παγκόσμιο επίπεδο αναμένεται να ανέρχεται σε 36 δισ. δολάρια, ενώ οι παγκόσμιες πωλήσεις εισιτηρίων κινηματογράφου σε 38 δισ. δολάρια.

* Η καταναλωτική δαπάνη για παιχνίδια κονσόλας θα αυξηθεί από 24,9 δισ. δολάρια το 2012 σε 31,2 δισ. δολάρια το 2017, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης ίσο με 5%, καθώς οι νέες κονσόλες έχουν αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον. Αυτή η ανάπτυξη θα επαναφέρει τη Β. Αμερική στην πρώτη θέση στις πωλήσεις των σχετικών παιχνιδιών το 2014, αφήνοντας πίσω της τη Δυτική Ευρώπη.

* Η αγορά της διαδικτυακής διαφήμισης σε μορφή βίντεο σημείωσε έκρηξη το 2012, αυξάνοντας τα ετήσια έσοδά της σχεδόν κατά 1 δισ. δολάρια, δηλαδή ετήσια αύξηση ίση με 33%. Αυτή η ανάπτυξη αναμένεται να συνεχιστεί και κατά την περίοδο στην οποία αναφέρεται η μελέτη με τον κύκλο εργασιών να αγγίζει τα 12 δισ. δολάρια το 2017 (26% CAGR).

 

Τσακίρη Τόνια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.