Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

GP Γερμανίας: Ο Sebastian Vettel κατάφερε στο Nurburgring να κερδίσει τον αγώνα της πατρίδας του

Ιούλιος 7th, 2013 by Χρήστος Μίμης

Ένα από τα ελάχιστα πράγματα που έλειπαν από τον Sebastian Vettel ήταν η νίκη στον αγώνα της πατρίδας του, αλλά όχι πλέον. Ο Γερμανός 3 φορές πρωταθλητής κατάφερε να κερδίσει το Γερμανικό Grand Prix στην πίστα του Nurburgring και εκτός από την ικανοποίηση της εντός έδρας νίκης αύξησε κατά πολύ τη διαφορά του στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.

Για να κερδίσει ο Vettel χρειάστηκε στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα να αντέξει στην επίθεση του Kimi Raikkonen, ο οποίος με πολύ καλή στρατηγική και φυσικά ταχύτατη οδήγηση διεκδίκησε τη νίκη μέχρι το τέλος. Ο Romain Grosjean έκανε έναν από τους καλύτερους αγώνες του στη Formula 1 για να πάρει τελικά την 3η θέση, αφήνοντας στην 4η τον Fernando Alonso. Ακολούθησαν οι Lewis Hamilton, Jenson Button, Mark Webber, Sergio Perez, Nico Rosberg και Nico Hulkenberg.

Με άριστο καιρό και κάτω από έναν λαμπρό ήλιο τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Lewis Hamilton δεν έκανε καλή εκκίνηση και είδε και τις δύο Red Bull να τον περνούν και να στρίβουν στην πρώτη στροφή μπροστά του, με τον Sebastian Vettel μπροστά και τον Mark Webber να ακολουθεί. Πιο πίσω ο Kimi Raikkonen διατήρησε την 4η θέση και αμύνθηκε αποτελεσματικά στην επίθεση του Romain Grosjean που έμεινε 5ος. Ο Felipe Massa έκανε άλλη μία καλή εκκίνηση και ανέβηκε στην 6η θέση, μπροστά από τους Daniel Ricciardo και Fernando Alonso. Οι δύο McLaren είχαν διαφορετική στρατηγική. Ο Sergio Perez ξεκίνησε με μαλακά ελαστικά και ο Jenson Button με μεσαία, οπότε φυσιολογικά ο Μεξικανός κέρδισε αρκετές θέσεις στην εκκίνηση και ανέβηκε 9ος.

Ο αγώνας του Felipe Massa ολοκληρώθηκε πάρα πολύ νωρίς όταν ο Βραζιλιάνος της Ferrari στον 4ο γύρο του αγώνα βρέθηκε ακινητοποιημένος στην έξοδο της πρώτης στροφής. Αμέσως μετά ξεκίνησαν οι οδηγοί να μπαίνουν στα pit για την πρώτη τους αλλαγή ελαστικών. Οι πρωτοπόροι περίμεναν μερικούς γύρους ακόμα, με τον Hamilton να μπαίνει στον 7ο γύρο. Στον επόμενο γύρο μπήκε ο Sebastian Vettel, ο οποίος εκμεταλλευόμενος και την ταχύτητα των μηχανικών του στην αλλαγή ελαστικών κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα μπροστά από τον Βρετανός της Mercedes.

Όσο τέλειο ήταν το pit stop του Vettel τόσο καταστροφικό ήταν εκείνο του Mark Webber. Ο πίσω δεξιά τροχός δεν βιδώθηκε αλλά ο lollipop man έδωσε εντολή στον Αυστραλό να ξεκινήσει. Το αποτέλεσμα ήταν ο τροχός να φύγει αμέσως από τη θέση του και ανεξέλεγκτος να χτυπήσει έναν εικονολήπτη στο pit lane. Ο αγώνας του Webber φυσικά καταστράφηκε, αφού όταν ύστερα από πολλή ώρα ξαναβγήκε στην πίστα ήταν τελευταίος.

Ο τελευταίος από όσους ξεκίνησαν με τα μαλακά ελαστικά που μπήκε στα pit για να τα αλλάξει ήταν ο Romain Grosjean, ο οποίος καθυστέρησε αρκετά τη δική του επίσκεψη και μπήκε στον 13ο γύρο. Ακόμα και ο Alonso, που ξεκίνησε με τα μεσαία ελαστικά μπήκε πριν από τον Γάλλο, στον 12ο γύρο. Η επιλογή αυτή της Lotus αποδείχτηκε επιτυχημένη καθώς ο Grosjean επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τις Mercedes των Hamilton και Rosberg και πίσω από τον Vettel, τον οποίο αμέσως άρχισε να κυνηγά.

Ενδιαφέρουσα στρατηγική ακολουθούσε ο Jenson Button, ο οποίος κρατούσε για πολλούς γύρους τα μεσαία ελαστικά στο μονοθέσιο της McLaren και βρισκόταν στην 3η θέση του αγώνα. Πιο πίσω ο Kimi Raikkonen μπορούσε να κινηθεί πιο γρήγορα από τον Lewis Hamilton και τον πέρασε σχετικά εύκολα στον 18ο γύρο. Ο Hamilton σε εκείνο το σημείο του αγώνα αντιμετώπιζε πρόβλημα με τη φθορά των ελαστικών του.

O Button μπήκε για το πρώτο του pit stop στον 22ο γύρο, ξεκάθαρα σε μια στρατηγική 2 pit stop, ενώ ένα γύρο αργότερα ο Hamilton μπήκε, εσπευσμένα, για δεύτερη φορά, κάτι που ανέβασε τον Alonso στην 4η θέση. Λίγο αργότερα είχαμε άλλη μία εγκατάλειψη, όταν ο κινητήρας της Cosworth έσπασε στη Marussia του Jules Bianchi έσπασε και τυλίχθηκε στις φλόγες. Στη συνέχεια είχαμε ένα ευτράπελο -αν και πολύ επικίνδυνο- όταν λόγω της κλίσης στο σημείο το μονοθέσιο της Marussia κύλησε μέσα στην πίστα, με αποτέλεσμα να βγει στην πίστα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Οι πρωτοπόροι εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία και μπήκαν για αλλαγή ελαστικών και πήραν τις θέσεις τους πίσω από το SC με τις διαφορές να έχουν μηδενιστεί και τις διαφοροποιήσεις των στρατηγικών να έχουν πλέον ακυρωθεί. Η κατάταξη σε εκείνο το σημείο ήταν Vettel, Grosjean, Raikkonen, Alonso, Button, Hulkenberg, Hamilton, Maldonado, Perez και Sutil.

Όταν το SC έφυγε από την πίστα ο αγώνας ξαναξεκίνησε από το μηδέν και ήταν πλέον ένα σπριντ για τη νίκη. Όλοι βέβαια είχαν να σταματήσουν άλλη μία φορά, με τους Alonso και Button να είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν τα μαλακά ελαστικά. Ο Vettel έκανε πολύ καλή δουλειά στην επανεκκίνηση και αμέσως απομακρύνθηκε από τον Grosjean, o οποίο έπρεπε να προσέχει και πίσω του, που είχε τους Raikkonen και Alonso. Ωφελημένος πάντως από το SC ήταν ο Mark Webber, ο οποίος κέρδισε το γύρο που ήταν πίσω και βρέθηκε πίσω από τους τελευταίους, έχοντας την ταχύτητα της Red Bull ως όπλο για να αρχίσει να κερδίζει θέσεις.

Η απομάκρυνση του Vettel όμως ήταν προσωρινή γιατί λίγους γύρους αργότερα οι δύο Lotus, παρά τη μεταξύ τους μάχη, κόλλησαν πίσω του. Για τους επόμενους γύρους οι Grosjean και Raikkonen ακολουθούσαν κατά πόδας τον Vettel, περιμένοντας προφανώς το pit stop του Γερμανού. Τελικά η Lotus έκανε πρώτη την κίνησή της, καλώντας τον Grosjean στα pit στον 40ό γύρο. Στον επόμενο γύρο μπήκε ο Sebastian Vettel αλλά όχι ο Kimi Raikkonen, ο οποίος έμεινε στην πίστα, ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική.

Ο Raikkonen μπήκε τελικά στον 50ό γύρο, για να βάλει τη μαλακή γόμα και να εξαπολύσει την τελική επίθεσή του. Στον ίδιο γύρο μπήκε και ο Fernando Alonso, για να βάλει επίσης τη μαλακή γόμα. Οι δυο τους βγήκαν στην πίστα πίσω από τους Vettel και Grosjean και μπροστά από τους Button και Perez ενώ ακόμα πιο πίσω ο Lewis Hamilton προσπερνούσε όποιον έβρισκε μπροστά του για να ανέβει στην 6η θέση. Εντυπωσιακός ο Mark Webber, που είχε ανέβει μέχρι την 7η θέση.

Ο Kimi Raikkonen όντως εξαπέλυσε την επίθεσή του και έφτασε γρήγορα τον Grosjean και τον πέρασε 5 γύρους πριν από το τέλος, για να προσπαθήσει να φτάσει τον Vettel. Πιο πίσω ο Alonso, εκμεταλλευόμενος τη μαλακή γόμα, έφτασε και άρχισε να πιέζει τον Grosjean. Παρότι όμως οι διεκδικητές έφτασαν πολύ κοντά, δεν κατάφεραν στο τέλος να περάσουν. Έτσι, ο Sebastian Vettel πήρε τη νίκη στο Nurburgring, κερδίζοντας για πρώτη φορά τον αγώνα της πατρίδας του. Ο Kimi Raikkonen τερμάτισε στη 2η θέση και μπορεί να μιλά για χαμένη ευκαιρία ενώ ο Romain Grosjean ύστερα από εξαιρετικό αγώνα τερμάτισε στην 3η θέση. Ο Fernando Alonso ήταν 4ος και ακολούθησαν οι Lewis Hamilton, Jenson Button, Mark Webber, Sergio Perez, Nico Rosberg και Nico Hulkenberg.

Επόμενος αγώνας είναι το GP Ουγαρίας στην πίστα του Hungaroring το 3ήμερο 26-28 Ιουλίου.

» Βαθμολογίες

» Αποτελέσματα GP Γερμανίας

Θ Οδηγός Ομάδα Διαφ. Grid
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault Winner 2
2 Kimi Räikkönen Lotus-Renault +1.0 4
3 Romain Grosjean Lotus-Renault +5.8 5
4 Fernando Alonso Ferrari +7.7 8
5 Lewis Hamilton Mercedes +26.9 1
6 Jenson Button McLaren-Mercedes +27.9 9
7 Mark Webber Red Bull Racing-Renault +37.5 3
8 Sergio Perez McLaren-Mercedes +38.3 13
9 Nico Rosberg Mercedes +46.8 11
10 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari +49.8 10
11 Paul di Resta Force India-Mercedes +53.7 12
12 Daniel Ricciardo STR-Ferrari +56.9 6
13 Adrian Sutil Force India-Mercedes +57.7 15
14 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +60.1 14
15 Pastor Maldonado Williams-Renault +61.9 18
16 Valtteri Bottas Williams-Renault +1 Lap 17
17 Charles Pic Caterham-Renault +1 Lap 22
18 Giedo van der Garde Caterham-Renault +1 Lap 20
19 Max Chilton Marussia-Cosworth +1 Lap 21
Ret Jean-Eric Vergne STR-Ferrari +38 Laps 16
Ret Jules Bianchi Marussia-Cosworth +39 Laps 19
Ret Felipe Massa Ferrari +57 Laps 7

 

Πρωτάθλημα οδηγών
1 Sebastian Vettel 157
2 Fernando Alonso 123
3 Kimi Raikkonen 116
4 Lewis Hamilton 99
5 Mark Webber 93
6 Nico Rosberg 84
7 Felipe Massa 57
8 Romain Grosjean 41
Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1 Red Bull 250
2 Mercedes 183
3 Ferrari 180
4 Lotus 157
5 Force India 59
6 McLaren 49
7 Toro Rosso 24
8 Sauber 7

 

msfree

This entry was posted on Κυριακή, Ιούλιος 7th, 2013 at 16:32 and is filed under F1, ΑΘΛΗΤΙΚΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!