SUCCESS STORY

Από την Αγριά Βόλου η ΕΨΑ ξεδιψά την Ευρώπη  Ενίσχυση των εξαγωγών σε δύο κύριες αγορές-στόχους της Ευρώπης και αύξηση των πωλήσεων έως και 20% «βλέπει» για το 2013 η διοίκηση της βιομηχανίας αναψυκτικών ΕΨΑ, καταφέρνοντας εν μέσω οικονομικής κρίσης να διευρύνει το δίκτυο διανομής σε Ελλάδα και εξωτερικό λανσάροντας παραδοσιακά… καινοτόμα προϊόντα!

Με ιστορία ενενήντα ετών η βολιώτικη βιομηχανία αναψυκτικών απ’ την Αγριά Βόλου, μέσα απ’ τη σύγχρονη γραμμή παραγωγής, δυναμικής 30 χιλ. μπουκαλιών και 18 χιλ. κουτιών την ώρα, καταφέρνει και ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες ζήτησης της αγοράς, διαθέτοντας συνολικά 50 κωδικούς προϊόντων. Όπως επισημαίνει μιλώντας στην «ΗτΣ» ο Μιχάλης Τσαούτος, Γενικός Διευθυντής της ΕΨΑ «ήδη απ’ τις αρχές του έτους έχουμε κάνει τα πρώτα βήματα εξαγωγών σε νέες αγορές της Ιταλίας και της Αγγλίας. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε περαιτέρω την παρουσία μας, συνάπτοντας συμφωνίες συνεργασίας για μεγαλύτερη κάλυψη στις δύο χώρες», υπογραμμίζοντας πως «παράλληλα, βρισκόμαστε σε διερευνητικές επαφές για την αγορά της Κίνας, τα αποτελέσματα των οποίων αναμένονται στο εγγύς διάστημα. Στόχος μας είναι το 5% των εξαγωγών μας είτε να διπλασιαστεί, είτε να ξεπεράσει το 10% στα επόμενα τρία χρόνια».

Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο στρατηγικής ανάπτυξης, προτεραιότητα αποτελεί και η ενδυνάμωση της θέσης της εταιρείας σε αγορές όπου έχει ήδη παρουσία, όπως η Αυστραλία, η Κύπρος, η Γερμανία και η Αμερική. «Παρά την οικονομική κρίση, τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά έχουν καλή εικόνα στο εξωτερικό. Το brand name των προϊόντων της χώρας μας δεν έχει επηρεαστεί. Αυτή είναι η αίσθηση που έχω. Το ελληνικό προϊόν θεωρείται αξιόλογο», όπως δηλώνει ο Μιχάλης Τσαούτος.

Από την Αγριά Βόλου η ΕΨΑ ξεδιψά την Ευρώπη

Γεύση που κερδίζει…
Φέτος, η ελληνική εταιρεία ΕΨΑ Α.Ε., αποσπά ένα νέο βραβείο για τη Lemon Cola Light, παρότι το προϊόν που εν μέσω κρίσης έδωσε ώθηση στις πωλήσεις, ήταν η ΕΨΑ Cola Light, με χαμηλή θερμιδική αξία, εξαιτίας της φυσικής γλυκαντικής ουσίας στέβια.

«Τα βιολογικά αναψυκτικά και τα προϊόντα με τη φυσική γλυκαντική στέβια αποτελούν ένα δυνατό χαρτί για την ΕΨΑ. Στις δύο αυτές κατηγορίες είναι λίγες οι εταιρείες που έχουν τοποθετηθεί. Η τεχνογνωσία που έχουμε αποκτήσει μας βοηθάει να κρατιόμαστε μπροστά απο τους ανταγωνιστές στην ποιότητα των προϊόντων μας» όπως επισημαίνει ο γενικός Δδευθυντής της εταιρείας.

Η πρώτη ΕΨΑ Cola λανσαρίστηκε το 1987 στην ελληνική αγορά ενώ πλέον, μέσα από αξιόλογες εκθέσεις τροφίμων και ποτών, έχει αποκτήσει παρουσία στο εξωτερικό. Ενώ, στην έκθεση Gulfood στο Ντουμπάι παρουσιάστηκε επίσημα η EPSA Cola Light με γλυκαντικό στέβια, σε λεπτό κουτί 330 ml και στο κλασικό γυάλινο μπουκάλι. Εκτός από την πλήρη σειρά λάιτ, που περιλαμβάνει λεμονάδα, πορτοκαλάδα και τσάι σε τρεις γεύσεις, παρουσιάστηκαν ελληνικά βιολογικά αναψυκτικά της οικογένειας ΕΨΑ bio, τα οποία παράγονται από οργανικές καλλιέργειες αλλά και κλασικά αναψυκτικά της εταιρείας.

«Χρυσούν Βραβείον Ποιότητος»
Η ιστορία της ΕΨΑ ξεκινάει από το 1924, όταν η περιοχή του Πηλίου είχε πλεόνασμα λεμονιών. Εκείνη την εποχή, οι αδερφοί Κοσμαδόπουλοι, αργυραμοιβοί στο επάγγελμα, παρατηρώντας την αύξηση του αριθμού των λεμονατζίδικων και τη διακίνηση παραδοσιακής λεμονάδας από πλανόδιους μικροπωλητές, θέτουν σαν στόχο τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής αναψυκτικών. Ένας Γερμανός χημικός μηχανικός, εν ονόματι Όττο, προσκλήθηκε για να βοηθήσει στην παραγωγή της λεμονάδας. Από τότε γεννήθηκε η μυστική συνταγή που διατηρείται μέχρι σήμερα. Έτσι, η Εταιρεία Ψυγείων Αγριάς, μετέπειτα ΕΨΑ, άλλαξε αντικείμενο και από τη λειτουργία ψυγείων για διατήρηση φρούτων έγινε εταιρεία παραγωγής αναψυκτικών. Παράλληλα, τροφοδοτούσε με ρεύμα όλη τη γύρω περιοχή. Στις σχεδόν εννέα δεκαετίες που πέρασαν από τότε έγιναν πολλά. Το 1937 η ΕΨΑ βραβεύεται με το «Χρυσούν Βραβείον Ποιότητος» στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Το 1940 σχεδιάζεται το χαρακτηριστικό γυάλινο μπουκάλι που έμελλε να γίνει σήμα κατατεθέν της βολιώτικης βιομηχανίας αναψυκτικών. Ενδιάμεσα, η εταιρεία έχει περάσει στην ιδιοκτησία της Εθνικής Τράπεζας και το 1969 εξαγοράζεται από του αδερφούς Μοσκαχλαϊδή και τον Νίκο Τσαούτο.

Ποιοτικός έλεγχος
Σήμερα η ΕΨΑ παραμένει εγκατεστημένη στον ίδιο χώρο στην Αγριά του Βόλου, διαθέτοντας σύγχρονες γραμμές παραγωγής αναψυκτικών.

Το κτίριο που τη στεγάζει είναι φτιαγμένο σε παραδοσιακό πηλιορείτικο ρυθμό και χάνεται ανάμεσα στα υπόλοιπα σπίτια της περιοχής. Το νερό που χρησιμοποιεί είναι πάντα το νερό της Αγριάς. Εφαρμόζει συστήματα ελέγχου ποιότητας ISO 9001:2008 και ISO 22000 για να είναι σίγουρη για τα προϊόντα της.

Τα τελευταία χρόνια, δίπλα στις κλασικές πορτοκαλάδες, λεμονάδες, γκαζόζες και σόδες, έχουν προστεθεί πολλά προϊόντα: η cola με λεμόνι, η βυσσινάδα, το τόνικ, το παγωμένο τσάι σε τρεις γεύσεις και πρόσφατα η βιολογική πορτοκαλάδα και λεμονάδα. Τα αναψυκτικά της ΕΨΑ διατίθενται σε γυάλινο μπουκάλι, αλουμινένιο κουτάκι και πλαστικό μπουκάλι ΡΕΤ. Την γκάμα συμπληρώνουν οι χυμοί σε συσκευασία TetraPak.

Όσον αφορά τις πωλήσεις, το 2012 εμφάνισαν αύξηση 30%, φτάνοντας έτσι 12 εκατ. ευρώ απο 9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα το 2011. Ενώ σύμφωνα με τη διοίκηση, τη φετινή χρονιά αναμένεται να εμφανίσει αύξηση 15% με 20%.

  • Η ιστορία της ΕΨΑ ξεκινά από το 1924, όταν η περιοχή του Πηλίου είχε πλεόνασμα λεμονιών.
  • Το 1937 η ΕΨΑ βραβεύεται με το «Χρυσούν Βραβείον Ποιότητος» στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης.
  • Το 1940 σχεδιάζεται το χαρακτηριστικό γυάλινο μπουκάλι, που έμελλε να γίνει σήμα κατατεθέν της βολιώτικης βιομηχανίας
  • Η εταιρεία είχε περάσει στην ιδιοκτησία της Εθνικής Τράπεζας και το 1969 εξαγοράζεται από τους αδερφούς Μοσκαχλαϊδή και τον Νίκο Τσαούτο

ΚΟΣΜΑΣ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΣ
kzakinthinos@pegasus.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.