Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Οδηγίες για την εξέταση στην Ανάπτυξη Εφαρμογών

Μάιος 28th, 2013 by Χρήστος Μίμης

http://www.newsbeast.gr/files/temp/E475996EF1DAC49CB79B288D1D607962.jpgΗ εξέταση περιέχει 4 θέματα εκ των οποίων το πρώτο αριθμεί 40 μονάδες και τα υπόλοιπα τρία είναι ισοδύναμα των 20 μονάδων.

Γενικά

• Η διάρθρωση των θεμάτων με κλιμάκωση δυσκολίας είναι τέτοια που καλύπτεται το σύνολο της διδακτέας ύλης.

• Κάθε θέμα πρέπει να απαντάται από τον υποψήφιο αφού διαβαστεί προσεκτικά και γίνει απόλυτα κατανοητό.

• Σε περίπτωση που ο υποψήφιος δεν είναι βέβαιος για μία λύση καλό είναι να πραγματοποιήσει την πρώτη προσπάθεια στο πρόχειρο(τελευταία σελίδα), ώστε να αποφευχθούν μουντζούρες και να παρουσιάσει το δυνατό καλύτερη εικόνα γραπτού.

• Αν παρά την πρώτη προσπάθεια ο υποψήφιος δυσκολεύεται σε ένα ερώτημα πρέπει να προχωρήσει ώστε να μη σπαταλήσει πολύτιμο χρόνο. Δεδομένο είναι ότι θα πρέπει να επανέλθει στο ερώτημα μόλις ολοκληρώσει το διαγώνισμα.

• Πρέπει να απαντηθούν όλα τα θέματα «Σωστού – Λάθους» καθώς και αντιστοίχιση ακόμα και εάν ο υποψήφιος δε γνωρίζει την απάντηση.

• Πολλές φορές προκειμένου να μη χαθεί όλο το θέμα ο υποψήφιος μπορεί να χρησιμοποιήσει ως δεδομένο ένα ζητούμενο (π.χ. να εκμεταλλευτεί έναν ταξινομημένο πίνακα ώστε να απαντηθεί ένα άλλο ερώτημα) για να συνεχίσει στα επόμενα ερωτήματα της άσκησης και να πάρει όσα μόρια μπορεί.

• Βασικό είναι ο υποψήφιος να απαντήσει σε όλα τα ερωτήματα ακόμα κι αν πιστεύει ότι αυτό που σκέφτεται για λύση είναι μακριά από την πραγματική λύση. Είναι δύσκολο όλη η σκέψη να είναι λάθος. Εξάλλου μη γράφοντας ένα ερώτημα το μόνο σίγουρο είναι ότι χάθηκαν οι μονάδες, ενώ δίνοντας μια απάντηση υπάρχει βάσιμη ελπίδα για μόρια.

Ειδικά

Για το Θέμα Α. :

Περιέχει θεωρία και ασκήσεις διαφόρων τύπων όπως:
Ερωτήσεις ανάπτυξης (ορισμοί κτλ) στις οποίες απαντάμε όσο το δυνατόν με λέξεις-φράσεις του σχολικού βιβλίου. Δε χρειάζεται αυτολεξεί αλλά ευνόητο είναι ότι όσο πιο κοντά στην έκφραση του σχολικού βιβλίου τόσο το καλύτερο.
Ερωτήσεις τύπου Σωστό-Λάθος
Ερωτήσεις συμπλήρωσης κενών
Ερωτήσεις αντιστοίχισης
Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
Ασκήσεις όπως: Διάγραμμα ροής/ Πίνακα τιμών/ Μετατροπές κτλ

Οι ερωτήσεις ανάπτυξης έχουν άμεση σχέση με τη θεωρία συνεπώς οι απαντήσεις χρειάζονται τις γνώσεις του υποψηφίου. Η θεωρία όμως σε αυτή τη μορφή αριθμεί περίπου 10 μόρια(Υπενθυμίζω ότι το 2010 δεν υπήρξε θεωρία με τη μορφή ανάπτυξης παρά μόνο σε σωστό -λάθος ). Άρα από το θέμα Α τα περισσότερα μόρια κερδίζονται με τις υπόλοιπες ασκήσεις όπου ο υποψήφιος εξετάζεται για τις γνώσεις αλλά και την κρίση του σε θέματα αλγορίθμων(αλγοριθμικής σκέψης). Χρειάζεται προσοχή και όχι βιασύνη γιατί διακυβεύονται πολλά μόρια τα οποία τις περισσότερες φορές απαιτούν καλή γνώση προγραμματισμού.

Για το Θέμα Β. :

Είναι το θέμα που συνήθως είναι το πιο εύκολο. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια συνέχεια του πρώτου θέματος καθώς εδώ ως επί το πλείστον έχουμε ασκήσεις με διάγραμμα ροής ή πίνακα τιμών (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάτι τέτοιο δε μπορεί να υπάρξει και στο πρώτο θέμα.). Σε γενικές γραμμές είναι θέμα στο οποίο ο υποψήφιος εξετάζεται στην κατανόηση των αλγορίθμων (συμπεριλαμβανομένου και των υποπρογραμμάτων) και θα πρέπει χωρίς βιασύνη να το λύσει, κυρίως αν έχει μπει άσκηση με πράξεις.

Για το Θέμα Γ και το Θέμα Δ . :

Σε αυτά τα δύο θέματα έχουμε ανάπτυξη κώδικα. Πρόκειται για δύο θέματα όπου πρέπει να διαβαστούν καλά οι εκφωνήσεις ώστε να γίνει καλή κατανόηση του προβλήματος που καλούμαστε να επιλύσουμε. Οπωσδήποτε να γίνει ανάγνωση των εκφωνήσεων εξ ολοκλήρου και όχι ερώτημα-ερώτημα γιατί υπάρχει περίπτωση να δίνεται κάποιο σημαντικό στοιχείο προς το τέλος της εκφώνησης και να πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε από την αρχή της ανάπτυξης του κώδικα.

Ο υποψήφιος καλό είναι να ξεκινήσει στο πρόχειρο το βασικό τμήμα του κώδικα γιατί ως γνωστόν για κάθε ερώτημα ίσως χρειαζόμαστε επεμβάσεις σε γραμμές πιο πάνω από αυτές που έχουμε φτάσει μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Είναι θέματα που χρειάζονται ταυτόχρονα γνώση, εμπειρία, ψυχραιμία για να διαλέξουμε τη σωστή μεθοδολογία και απόλυτη συγκέντρωση. Πολλές φορές βοηθάνε τα σχήματα να δούμε αυτό που χρειάζεται η άσκηση.

Στο μάθημα δύσκολα ο υποψήφιος αντιμετωπίζει πρόβλημα με το χρόνο, όμως η σωστή διαχείρισή του θα μας δώσει το πλεονέκτημα για έναν έλεγχο τουλάχιστον 30 λεπτών, ο οποίος είναι απαραίτητος πριν δώσουμε το γραπτό μας.

Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία !

Για το Σύγχρονο Φροντιστήριο Μ.Ε.
Βούρος Γιάννης

This entry was posted on Τρίτη, Μάιος 28th, 2013 at 22:14 and is filed under ΠΑΙΔΕΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply