Συμβουλές για τους υποψηφίους

Οδηγίες για την εξέταση της Φυσικής Γενικής ΠαιδείαςΓενικά
• Η εξέταση περιέχει 4 ισοδύναμα θέματα των 25 μονάδων.
• Η διάρθρωση των θεμάτων με κλιμάκωση δυσκολίας είναι τέτοια που καλύπτεται το σύνολο της διδακτέας ύλης.
• Κάθε θέμα πρέπει να απαντάται από τον υποψήφιο αφού διαβαστεί προσεκτικά και γίνει απόλυτα κατανοητό.
• Είναι καλό η πρώτη προσπάθεια απάντησης και η λύση να γίνεται στο πρόχειρο ( τελευταία σελίδα ).
• Ο υποψήφιος αρχικά δεν είναι υποχρεωτικό να απαντήσει ακολουθώντας τη σειρά των θεμάτων. Οι απαντήσεις δίνονται με σειρά που επιλέγει ο υποψήφιος ανάλογα με τη γνώση του θέματος και την κρίση του.
• Πρέπει όμως ο υποψήφιος αρχικά να απαντήσει σ΄όλες τις ερωτήσεις που μπορεί και να κερδίσει τις μονάδες τους. Μετά θα προσπαθήσει να απαντήσει και να κερδίσει όλες τις υπόλοιπες. Αν συναντήσει δυσκολία σε κάποια ερώτηση ή θέμα , δεν σπαταλά χρόνο. Απαντά σ’ αυτές που έχει μεγαλύτερη σιγουριά με την προϋπόθεση ότι θα επανέλθει και σ ΄αυτή που δεν τα κατάφερε με τη πρώτη προσπάθεια.
• Πρέπει να δίνει απαντήσεις σ΄όλα τα θέματα και τις υποερωτήσεις. Ο τολμών κερδίζει μονάδες.

Ειδικά
Για το Θέμα Α. :
Περιέχει υποερωτήσεις διαφόρων τύπων όπως:
-Ερωτήσεις συμπλήρωσης κενών
-Ερωτήσεις σωστού – λάθους
-Ερωτήσεις αντιστοίχισης
-Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής κλπ. που έχουν άμεση σχέση με τη θεωρία και των οποίων οι απαντήσεις χρειάζονται τις γνώσεις και τη κρίση του υποψηφίου. Συνήθως δεν ζητείται δικαιολόγηση. Είναι σίγουρο όμως ότι ο υποψήφιος θα πρέπει να σιγουρεύει την απάντηση.

Το θέμα προσφέρεται για τη συγκομιδή μονάδων.

Αποκλείονται όμως οι επιπολαιότητες και η βιασύνη.

Για το Θέμα Β.

Έχει τρία ή τέσσερα ερωτήματα από διαφορετικά κεφάλαια. Συνήθως δεν έχει πράξεις με αριθμούς ή αν έχει θα είναι αρκετά εύκολες. Χρειάζεται όμως απλούς μαθηματικούς συνδυασμούς. Απαραίτητα ο υποψήφιος πρέπει να κατανοήσει κάθε ερώτημα να επιστρατεύει τη λογική του , τη κρίση του και τη διάθεση να ξεπεράσει τις μικρές ή μεγαλύτερες δυσκολίες. Απαιτεί ακόμη τη γνώση και την εφαρμογή των αρχών και των κανόνων της Φυσικής.

Για το Θέμα Γ.

Είναι ένα πρόβλημα από συγκεκριμένο κεφάλαιο με εύκολες ή δυσκολότερες πράξεις και απλούς συνδυασμούς. Είναι συνήθως ένα θέμα από το οποίο μπορεί ο υποψήφιος να πάρει με αρκετή προσοχή την πλειονότητα ή όλες τις μονάδες του.

Για το Θέμα Δ.

Ισχύει κάτι ανάλογο με το Β θέμα με τη προσθήκη ότι οι καλές και έξυπνες πράξεις απλών μαθηματικών είναι απαραίτητες για τη λύση. Είναι απαραίτητη στην αρχή η απόλυτη κατανόηση του θέματος και των υποερωτημάτων του.

Έτσι είναι ανάγκη η φυσική προσέγγιση στο θέμα.

Να φανταστεί δηλαδή ο υποψήφιος ότι κάνει σαν πείραμα αυτό που το πρόβλημα υποδεικνύει.
Μέσα από τα δεδομένα του που θα χρησιμοποιήσει σαν πραγματικά στοιχεία η λύση έρχεται ευκολότερα στο μυαλό του εξεταζόμενου.

Έτσι κι αλλιώς χρειάζεται γνώση , αντίληψη , ψυχραιμία , αποφασιστικότητα και καθαρό μυαλό.

Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία !

Για το Σύγχρονο Φροντιστήριο Μ.Ε.

Πλατύρραχος Αντώνης
– Φυσικός

www.newsbeast.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.