Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Ξεκινούν κανονικά οι εξετάσεις: Οδηγίες για την εξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας

Μάιος 16th, 2013 by Χρήστος Μίμης

Αναστέλλουν την απεργία στις Πανελλαδικές οι καθηγητές- Συμβουλές…

http://www.newsbeast.gr/files/temp/A42C772B7FF7061A0D0E9663C4C9D5E5.jpg
Η ώρα των εξετάσεων έφθασε. Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, η Έκθεση, όπως την αποκαλούμε καθημερινά στις συζητήσεις μας, ανοίγει και φέτος την αυλαία των πανελληνίων εξετάσεων.

Στόχος όλων μας είναι να έχετε την καλύτερη δυνατή επίδοση. Στην προσπάθειά μας να βοηθήσουμε, σας εφιστούμε την προσοχή στα ακόλουθα…

Όταν βρεθείτε μέσα στην αίθουσα, με το έντυπο των θεμάτων στο χέρι:

– Πρώτα από όλα, διαχειριστείτε το άγχος σας. Σκεφτείτε ότι όλο το χρόνο προετοιμαστήκατε για τη στιγμή αυτή και ότι μπορείτε να τα καταφέρετε.

– Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην κατανομή του χρόνου σας. Η ανάγνωση του κειμένου και η περιληπτική απόδοση του δεν πρέπει να ξεπεράσει τη μία ώρα. Η απάντηση των ασκήσεων της δεύτερης ενότητας καλό είναι να διαρκέσει τριάντα έως σαράντα πέντε λεπτά. Η επεξεργασία του θέματος της έκθεσης και η ανάπτυξη του δεν πρέπει να γίνει σε λιγότερο από μία ώρα. Βέβαια, καλύτερο είναι να έχετε στη διάθεση σας για την συγγραφή της, περίπου μιάμιση ώρα.

– Κατά την διαδικασία περιληπτικής απόδοσης του κειμένου, διαβάστε το μια φορά ολόκληρο για να εντοπίσετε το νοηματικό του κέντρο. Στη συνέχεια ξαναδιαβάστε μία-μία τις παραγράφους του, εντοπίζοντας την κύρια ιδέα τους αλλά και τις δευτερεύουσες/βασικές που την στηρίζουν. Κατά την σύνταξη της περίληψης, αποφύγετε την διατύπωση προσωπικών σχολίων, την αντιγραφή λέξεων ή/και φράσεων του κειμένου και την υπέρβαση του ορίου λέξεων. Μια απόκλιση δέκα λέξεων από αυτό, είναι επιτρεπτή. Προσοχή να υπάρχει συνοχή στο περιληπτικό κείμενο σας.

– Αν σας ζητηθεί να αναπτύξετε μία φράση του κειμένου, σε μία παράγραφο, φροντίστε να κάνετε ένα πρόχειρο σχεδιάγραμμα των βασικών ιδεών που θα θίξετε, έτσι ώστε η συγγραφή της να είναι ευκολότερη. Αναδιατυπώστε στην αρχή τη θέση που πρέπει να αναπτύξετε, με προσωπικό ύφος και στη συνέχεια προχωρήστε στην επιχειρηματολογία/ανάλυση. Καλό είναι να θέσετε και κατακλείδα. Αν σας ζητηθεί να ακολουθήσετε συγκεκριμένο τρόπο ανάπτυξης της παραγράφου (πχ. παραδείγματα ή αιτιολόγηση κλπ) είναι υποχρεωτικό να το πράξετε.

– Αν, αντί για ανάπτυξη μιας φράσης του κειμένου, σας ζητηθεί ανασκευή της, παρουσιάστε τη λογική αδυναμία αυτής της θέσης και διατυπώστε επιχειρήματα που την αντικρούουν.

– Διαβάστε προσεκτικά κάθε άσκηση που έχει διατυπωθεί, έτσι ώστε να απαντήσετε σε κάθε σκέλος της και να αποφύγετε λανθασμένες απαντήσεις από αμέλεια ή παρανόηση. Κάντε έλεγχο σε κάθε τι που γράφετε, διορθώνοντας τόσο τα λάθη περιεχομένου, όσο και λάθη έκφρασης και ορθογραφίας.

– Όταν φθάσετε στο τρίτο σκέλος της εξέτασης, στην παραγωγή κειμένου, διαβάστε προσεκτικά και ψύχραιμα το θέμα της έκθεσης. Σχεδιάστε, στο πρόχειρο μέρος του τετραδίου σας, το πλάνο του κειμένου που θα συντάξετε και τις βασικές ιδέες – επιχειρήματα που θα θέσετε. Μην επιχειρήσετε να γράψετε ολόκληρη την έκθεση στο πρόχειρο σας, γιατί θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα έλλειψης χρόνου.

Αν είναι αναγκαίο, περιοριστείτε στη σύνταξη του προλόγου μόνο, στο πρόχειρο σας. Τηρήστε το απαιτούμενο επικοινωνιακό πλαίσιο (άρθρο, δοκίμιο, επιστολή κλπ) και χρησιμοποιήστε όσο πιο «πλούσιο» λεξιλόγιο μπορείτε. Παρουσιάστε αρκετά επιχειρήματα για κάθε ζητούμενο και προσπαθήστε η ανάπτυξη αυτών των ζητουμένων να είναι σχετικά ισοδύναμη (αν βέβαια το θέμα το επιτρέπει ή το απαιτεί). Δώστε προσοχή και στη σωστή παραγραφοποίηση.

– Βασικό είναι να ελέγχετε συχνά το χρόνο που σας απομένει, έτσι ώστε να μην μείνει κάποιο σκέλος της εξέτασης αναπάντητο. Αν κάποια άσκηση σας δυσκολεύει και αδυνατείτε να την απαντήσετε, αφήστε την, προχωρήστε στην επόμενη και όταν έχετε ολοκληρώσει όλες τις άλλες, ασχοληθείτε ξανά με αυτήν.

– Tέλος, θυμηθείτε να κάνετε επανέλεγχο στο γραπτό σας.

Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία!

www.newsbeast.gr

Ανατροπή το βράδυ της Τετάρτης με τη πρόταση από την ΟΛΜΕ – Οι καθηγητές αναμένεται να προγραμματίσουν συλλαλητήριο την Παρασκευή το απόγευμα στο κέντρο της Αθήνας και παράλληλα μελετούν κι άλλες κινητοποιήσεις

Αναστέλλουν την απεργία στις Πανελλαδικές οι καθηγητέςΔεν θα γίνουν τελικά απεργίες μέσα στις πανελλαδικές εξετασεις. Τις πρώτες πρωινές ώρες οι καθηγητές αποφάσισαν τελικά οτι δεν θα γίνουν απεργίες μέσα στην περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων.

Οι καθηγητές αναμένεται να προγραμματίσουν συλλαλητήριο την Παρασκευή το απόγευμα στο κέντρο της Αθήνας και παράλληλα μελετούν κι άλλες κινητοποιήσεις. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ μάλιστα θα ολοκληρώσει τις επαφές του με τα πολιτικά κόμματα ώστε την ερχόμενη εβδομάδα να επανεκτιμήσει την κατάσταση.

Μετά από τη μαραθώνια χθεσινή συνεδρίαση, τα μέλη παρατάξεων του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ που έχουν την πλειοψηφία (ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, Παρέμβαση του Συριζα) αποφάσισαν να ζητήσουν να μην γίνει η απεργία. Η πρόταση αυτή έλαβε 18 υπέρ του ότι υπάρχουν οι όροι για απεργία, 9 ότι δεν υπάρχουν και 57 ψήφισαν λευκό, ως εκ τούτου δεν υπήρχε η απαραίτητη πλειοψηφία για απεργία.

Μετά και απ΄αυτό το αποτέλεσμα οι Πρόεδροι αποχώρησαν. Σήμερα πιθανότατα θα συνεδριάσει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και θα εκδοθεί και σχετική ανακοίνωση.

ΤΟ ΒΗΜΑ

This entry was posted on Πέμπτη, Μάιος 16th, 2013 at 12:49 and is filed under ΠΑΙΔΕΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!