Στο σκοτάδι βυθίζονται ο ένας μετά τον άλλο δρόμοι και πλατείες δήμων της χώρας

Η οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα έχει βυθίσει στο σκοτάδι δρόμους και πλατείες στους δήμους της χώρας.

Τα πάρκα είναι μισοφωτισμένα και κάποια, όπως ο Λόφος του Στρέφη, δεν έχουν καν φωτισμό. Ακόμα και στα δημοτικά γήπεδα τα φώτα είτε λειτουργούν τα μισά, είτε δεν ανοίγουν ποτέ, είτε κλείνουν πολύ νωρίς.

Κραυγαλέα περίπτωση, σύμφωνα με το Έθνος, αποτελεί προφανώς το Σύνταγμα, το οποίο βρίσκεται τον τελευταίο μήνα στο σκοτάδι, λόγω βλάβης στον μετασχηματιστή που το τροφοδοτεί με ρεύμα.

Η ηλεκτρολογική υπηρεσία του δήμου Αθηναίων μεταφέρει ρεύμα από άλλο σημείο, όμως αρκετές φορές η τάση πέφτει, καθώς οι ανάγκες ηλεκτρισμού της πλατείας είναι μεγάλες. Αποτέλεσμα στην κεντρική πλατεία της πρωτεύουσας να επικρατεί απόλυτο σκοτάδι, με εξαίρεση το φωτισμένο κτίριο της Βουλής.

Αρκετοί δήμοι το βράδυ μετατρέπονται σε σκοτεινές πολιτείες, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα κρούσματα εγκληματικότητας και κατά συνέπεια το αίσθημα ανασφάλειας των κατοίκων.

Οι αρμόδιοι για τον φωτισμό στις γειτονιές και τις πλατείες είναι οι δήμοι, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η ελλιπής ηλεκτροδότηση είναι μια ακόμη απόρροια της οικονομικής κρίσης.

Διευκρινίζουν επίσης ότι το σκοτάδι που επικρατεί σε αρκετούς δρόμους οφείλεται κυρίως στις βλάβες του δικτύου, οι οποίες εξαιτίας της έλλειψης χρημάτων, καθυστερούν να αποκατασταθούν.

Οι δήμαρχοι επιπλέον υποστηρίζουν ότι οι αλλαγές στους προϋπολογισμούς των ΟΤΑ βάσει των οποίων γίνονται πλέον οι προμήθειες, είναι η βασική αιτία για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην αποκατάσταση των ζημιών.

“Εάν υποστεί το δίκτυο μια βλάβη, για να προμηθευτούμε το υλικό που απαιτείται, πρέπει η υπηρεσία να διαθέτει το ανάλογο ποσό”, αναφέρει ο δήμαρχος Χαλανδρίου Γ. Κουράσης, ο οποίος παραδέχεται ότι σε όποιο σημείο δεν υπάρχει φωτισμός, οφείλεται στην οικονομική αδυναμία της υπηρεσίας να προμηθευτεί το απαιτούμενο υλικό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση της πλατείας Συντάγματος. Η αρμόδια αντιδήμαρχος και αναπληρώτρια δήμαρχος Νανά Σπυροπούλου, τόνισε πως ο μετασχηματιστής που βύθισε στο σκοτάδι την πλατεία, κοστίζει 15.000 ευρώ.

“Τις παλιές εποχές θα δανειζόμασταν έναν μετασχηματιστή μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης, κάτι που θα μας στοίχιζε άλλες 15.000 ευρώ. Τώρα όμως οφείλουμε να ακολουθήσουμε συγκεκριμένη διαδικασία και για τον λόγο αυτόν υπάρχει ο προβληματικός φωτισμός της πλατείας”, σημειώνει η κ. Σπυροπούλου προσθέτοντας ότι το προσεχές διάστημα ο μετασχηματιστής αναμένεται να τοποθετηθεί και να αποκατασταθεί ο φωτισμός στην πλατεία.

Δυσβάστακτο χαρακτηρίζει η Κεντρική Ενωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του δημόσιου ηλεκτροφωτισμού.

Με ομόφωνη απόφασή της ζητεί τη δημιουργία επιτροπής οδικής ασφάλειας και εκπόνηση ειδικού στρατηγικού σχεδίου για τους δήμους, καθώς και εκπόνηση επιχειρησιακού σχεδίου οδικής ασφάλειας και δημιουργία γραφείου οδικής ασφάλειας σε όλους τους δήμους της χώρας.

Μάλιστα, οι δήμαρχοι έχουν ενημερώσει την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια στη Βουλή, ότι οι δήμοι δεν μπορούν να σηκώσουν το κόστος της συντήρησης και των δαπανών ηλεκτροφωτισμού των οδών.

Επισήμαναν ότι το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μειωμένος ηλεκτροφωτισμός στους δρόμους, γεγονός που εγκυμονεί κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων κι αυτό γιατί οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες μεταφέρθηκαν στους δήμους χωρίς, όμως, να τους δοθούν και οι αναγκαίοι πόροι.

Η ΚΕΔΕ ενημέρωσε, επίσης, την Επιτροπή της Βουλής για απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία δικαιώθηκε ο δήμαρχος Ηρακλείου, ο οποίος είχε προσφύγει για το θέμα των δαπανών του ηλεκτροφωτισμού στην περιοχή του.

Παρά την οικονομική στενότητα, αρκετοί δήμοι προχωρούν στην εγκατάσταση φωτιστικών δρόμων εξοικονόμησης ενέργειας, μεταξύ των οποίων και ο Δήμος Ιλίου.

Η πόλη, σύμφωνα με τον δήμαρχο Ν. Ζενέτο, διαθέτει 9.700 φωτιστικά στις οδούς, τα οποία αντικαθίστανται με LED. Για τις ανάγκες φωτισμού, ο δήμος δίνει 700.000 ευρώ ετησίως, ενώ όταν ολοκληρωθεί η αλλαγή, το κόστος θα πέσει στις 100.000 ευρώ.

News247.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.