Η Τζένη Αργυρίου «φωτογράφησε» 15 – 17 Φεβρουαρίου, ένα εικαστικό ταξίδι μνήμης

http://4.bp.blogspot.com/-yeD0-tn6syw/UHb3VJUVHlI/AAAAAAAA8qg/bxdbgLiWeSE/s1600/4.jpgMια   παράσταση  διαφορετική   από τις   άλλες φιλοξένησε το ΔΗΠΕΘΕ  Καβάλας  στο  θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή, με επίκεντρο την μνήμη και με πρωταγωνιστή τον άνθρωπο.

Η εταιρία Amorphy.org, «μίλησε» στους Καβαλιώτες για την «Memoria Obscura: Αφανής μνήμη», υπό την σκηνοθετική ματιά της Καβαλιώτισσας εικαστικού, εν προκειμένω, χορογράφου, Τζένης Αργυρίου και με οδηγό την φωτογραφία και του παιχνιδιού του φωτός, αλλά και τα συναισθήματα που προκαλεί η συνύπαρξη αυτών των δύο.

Η  παράσταση  κατάφερε με αξιώσεις να ανακαλέσει μνήμες ασυνείδητες ή υποσυνείδητες στο μυαλό του κάθε ανθρώπου, μέσα από την διήγηση ενός άνδρα  που  συναντά  το  παρελθόν και το συνδέει με το παρόν του και ο οποίος πρωταγωνιστεί σε ένα ατέρμονο παιχνίδι με την λήθη και την μνήμη.

Οι φωτογραφίες που συνθέτουν το σκηνικό της παράστασης, εξιστορούν την ίδια την σύγχρονη ελληνική ιστορία, μέσα από την σύνθεση αποσπασματικών εικόνων που βρίσκονται θολές ή πιο καθαρές, αλλά κατακερματισμένες στο μυαλό όλων των θεατών. Το παζλ που συναποτελούν λειτουργεί εν είδει διδαχής του παρελθόντος και  προβληματισμού  για το μέλλον, χωρίς να αποποιούνται την καλλιτεχνική τους ταυτότητα κι αυτή την λεπτή ισορροπία η Τζένη Αργυρίου, μαζί με όλους τους συντελεστές της παραγωγής, φρόντισε να την διαφυλάξει από την αρχή μέχρι το τέλος της παράστασης.

«Δε θα παίξουμε το παιχνίδι της αλήθειας. Η μνήμη είναι  ένας  αντικατοπτρισμός,   μια   προβολή   του παρελθόντος μας, φιλτραρισμένη μέσα από την παρούσα  στιγμή.  Θέτουμε, όμως,  βασικά  ερωτήματα  και  προβληματισμούς σε  σχέση  με  την  ατομική και συλλογική μας μνήμη, αλλά εκδηλώνουμε και την ευθύνη μας για όσα προηγήθηκαν και όσα θα ακολουθήσουν»,  όπως  σημείωσε κατά την  συνέντευξη  Τύπου  η  κα Αργυρίου, αλλά και όπως κατέγραψε στο εισαγωγικό  σημείωμα  της  παράστασης.

http://2.bp.blogspot.com/-sxa5F0lT1E4/USMnHPDcnRI/AAAAAAABrvQ/SFFEYtTp5pQ/s1600/rok+kavala.jpg

Στο ίδιο μοτίβο και ο Επαμεινώνδας  Δαμόπουλος, που έχει επωμιστεί το ερμηνευτικό κομμάτι, όπου υπογράμμισε και τον δομημένο  μεν,  αλλά  αυτοσχεδιασμό  δε  που  εντοπίζεται στην παράσταση, η οποία δεν έχει ως αυτοσκοπό να ταυτιστεί με τα «θέλω»  του  θεατή,  αλλά εξατομικευμένα   οι   ίδιοι οι  θεατές  πρέπει  να  ψάξουν   τις   δικές   μνήμες, μέσα στο σκοτάδι της λήθης, με πλοηγό τις εικόνες που θα δουν.

Οι παραστάσεις άρχισαν στο Αντιγόνη Βαλάκου,  αλλά  δε  θα  τελειώσουν   εκεί,   καθώς   την Παρασκευή, μετά το πέρας  της  παράστασης,  ο πρόεδρος  του  Ιστορικού και  Λογοτεχνικού  Αρχείου της Καβάλας, Νικόλαος Ρουδομέτωφ, ο συλλέκτης με εξειδίκευση στην αποτύπωση   της   παλιάς Δράμας  μέσω  φωτογραφιών και εγγράφων, Θανάσης  Κάζης και  ο  ιστορικός  ερευνητής  από  τα Γρεβενά,   Βαγγέλης   Νικόπουλος βρέθηκαν επί  σκηνής  και συμμετείχαν   σε  μια  εικαστική, αλλά και ιστορική συζήτηση με το κοινό, υπό τον συντονισμό του ιστορικού, Νίκου Καραγιαννακίδη και με τη συμμετοχή της Τζένης Αργυρίου, ενώ χαιρετισμό απηύθυνε  ο δήμαρχος Καβάλας, Κωστής Σιμιτσής.

Την Κυριακή ακολούθησε πάρτυ, υπό την καθοδήγηση του dj Enex στο wine bar Καπνομάγαζο, ενώ στο φουαγιέ του Αντιγόνη Βαλάκου φιλοξενήθηκε το φωτογραφικό λεύκωμα «Γρεβενά, 80 χρόνια φωτογραφίες, 1895 – 1975» και περίπου 30 έργα του κ. Νικόπουλου.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ

ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ (Κ.Τσίγκα & ΣΙΑ Ε.Ε.)
Πόλη: ΚΑΒΑΛΑ
Διεύθυνση: Ελ. Βενιζέλου 79
Τηλέφωνο: 2510 220120
E-mail: negnatia@otenet.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.