Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Ο νέος χάρτης των «ανοιχτών» επαγγελμάτων και υπηρεσιών

Νοέμβριος 26th, 2012 by Χρήστος Μίμης

Ευκαιρίες για απασχόληση από την άρση των περιορισμών που πρέπει να γίνει άμεσα από την κυβέρνηση βάσει μνημονιακής υποχρέωσης

Ο νέος χάρτης των «ανοιχτών» επαγγελμάτων και υπηρεσιώνΕυκαιρίες σε άνεργους ή υποαπασχολούμενους νέους αναμένεται ότι θα προσφέρει το άνοιγμα των δεκάδων επαγγελμάτων από 1.1.2013. «Το Βήμα» παρουσιάζει τον χάρτη των νέων υπηρεσιών και των επαγγελμάτων που απελευθερώνονται: από τους ξεναγούς, τους οδηγούς τουριστικών βαν κάτω των 10 θέσεων και τους κατόχους βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης, ως τους συντηρητές έργων τέχνης.

Οι νέες ρυθμίσεις θα επιτρέπουν, επί παραδείγματι, σε έναν άνεργο αρχαιολόγο που κατέχει δίπλωμα αυτοκινήτου και μιλάει ξένες γλώσσες να δουλέψει ως ξεναγός-οδηγός τουριστών από το εξωτερικό.

Η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη βάσει μνημονίου να εκδώσει ως τις 31.12.2012 όλες τις απαιτούμενες υπουργικές αποφάσεις για το άνοιγμα 30 επιπλέον επαγγελμάτων και την άρση των περιορισμών σε πολλά άλλα για τα οποία δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της απελευθέρωσης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα περιορισμού που ίσχυε επί δεκαετίες και καταργείται με το νέο μνημόνιο είναι η υποχρεωτική παρουσία δικηγόρου για σειρά συμβολαιογραφικές πράξεις αλλά και η κατάργηση των ελάχιστων αμοιβών, ζήτημα που προκάλεσε πολιτικές αναταράξεις στην κυβέρνηση.

Εναλλακτικά ταξί

Οι αγορές παροχής υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών και προϊόντων προσφέρουν πλέον επαγγελματικές και επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς η απελευθέρωσή τους τις ανοίγει πλήρως στον ανταγωνισμό και, πιθανότατα, όπως εκτιμούν κύκλοι της αγοράς, αυτό θα οδηγήσει στη δημιουργία νέων, συνδυαστικών υπηρεσιών, με πυλώνα τα ταξί και τα φορτηγά.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν, η απορρύθμιση της εναλλακτικής αγοράς ταξί ανοίγει ευκαιρίες για νέες εποχικές θέσεις εργασίας στον τουρισμό, αλλά και για παροχή premium, συνδυαστικών υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών, όπως συμβαίνει και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Πρόκειται για μια αγορά υπηρεσιών η οποία σε μεγάλο βαθμό ήταν εν υπνώσει για δεκαετίες και προτού ακόμη στεγνώσει το μελάνι του «νόμου Βορίδη», που την άνοιγε για τους αυτοκινητιστές ταξί, απελευθερώθηκε με το «Μνημόνιο ΙΙΙ».

Οι νέες αλλαγές επιτρέπουν πλέον σε τουριστικά γραφεία, επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων και συνεταιρισμούς ή εταιρείες ταξί να συνάπτουν συμβάσεις για τη μεταφορά επιβατών, με ελάχιστη χρονική ισχύ τις 12 ώρες, αλλά και με απαγόρευση παροχής υπηρεσιών με εισιτήριο.

Οδηγός θα μπορεί να δουλέψει ο οποιοσδήποτε, αρκεί να έχει άδεια οδήγησης κατηγορίας, να είναι υγιής και να μην έχει καταδικαστεί αμετάκλητα για κακούργημα ή βαρύ πλημμέλημα. Τα οχήματα θα πρέπει να είναι άνω των 1.500 κυβικών, να είναι τουλάχιστον Euro V και άνω, ενώ θα πρέπει να έχουν μέγιστο χρόνο κυκλοφορίας τα επτά χρόνια από την ημερομηνία της πρώτης άδειας κυκλοφορίας τους, και τα εννέα έτη, αν είναι ανοιχτού τύπου. Οι επιχειρήσεις και συνεταιρισμοί ταξί που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην εκμίσθωση οχημάτων πρέπει να υποβάλουν αίτηση στον ΕΟΤ, ο οποίος υποχρεούται να χορηγήσει την άδεια σε 15 ημέρες. Η διαδικασία μπορεί να γίνει και από τα ΚΕΠ, που λειτουργούν ως Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης.

Ευκαιρίες ανάπτυξης παρουσιάζει, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, και η μεταφορά επιβατών από και προς ξενοδοχεία, υπηρεσία που «άνοιξε» με το νέο μνημόνιο. Ειδικότερα, θα επιτρέπεται σε ξενοδοχειακές μονάδες να μεταφέρουν τους πελάτες τους χωρίς κόμιστρο με οχήματα που είτε θα ανήκουν στα καταλύματα είτε θα μισθώνονται από την αγορά – από γραφεία ή συνεταιρισμούς ταξί. Ο νόμος επιτρέπει τη μεταφορά τους από τα σημεία άφιξης ή αναχώρησης ως τα ξενοδοχεία και αντίστροφα. Σύμφωνα με τον νόμο, θα πρέπει να υπογράφονται συμβάσεις μεταξύ των δύο μερών.

Οπλα-ντετέκτιβ

Βάσει των υποχρεώσεων που έχουν αναληφθεί, άνοιγμα του επαγγέλματος προβλέπεται και για όσους πουλάνε πιστόλια, όπλα σκοποβολής, περίστροφα, πυροτεχνήματα, ακόμη και εκτοξευτές φλόγας. Αρση των υφιστάμενων περιορισμών προβλέπεται και για όσους παρέχουν υπηρεσίες ιδιωτικής ασφάλειας ή ντετέκτιβ.

Νηπιαγωγεία

Στον τομέα της Υγείας το αρμόδιο υπουργείο καλείται να άρει τις επόμενες εβδομάδες τους περιορισμούς που απομένουν για τα βρεφονηπιοκομεία, τα νηπιαγωγεία, τις ιδιωτικές κατασκηνώσεις για παιδιά και τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Παράλληλα για την τρίτη ηλικία προβλέπεται «άνοιγμα» στις μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων.

Λιανεμπόριο

Με στόχο τη μείωση των τιμών καταργείται πλήθος περιορισμών στην πώληση προϊόντων. Σύντομα θα επιτρέπεται η πώληση βρεφικού γάλακτος, καπνού, εφημερίδων και περιοδικών από τα σουπερμάρκετ.

Οι νέες ρυθμίσεις για φορτηγά και βυτιοφόρα
Αγορές και μισθώσεις χωρίς περιορισμούς
Στο «Μνημόνιο ΙΙΙ» πέρασαν διατάξεις που απελευθερώνουν πλήρως τη μίσθωση φορτηγών τόσο για ιδιώτες όσο και για επιχειρήσεις, ενώ καταργούνται τα μέχρι πρότινος νομικά εμπόδια. Ειδικότερα, νέες ρυθμίσεις επιτρέπουν τόσο την ελεύθερη μίσθωση οχημάτων για οδικές εμπορευματικές μεταφορές όσο και μικρών φορτηγών, κάτω των 3,5 τόνων, από επιχειρήσεις και ιδιώτες. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης, στις περισσότερες δυτικές χώρες ελαφρά, αλλά και μεγαλύτερα οχήματα ενοικιάζονται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή και βάσει χιλιομέτρων με σύμβαση, χωρίς να υπάρχει νομικός περιορισμός.
Σε ό,τι αφορά τα μικρά φορτηγά, όλες οι επιχειρήσεις, οι επιτηδευματίες και οι ιδιώτες θα μπορούν να ενοικιάζουν φορτηγάκια από επιχειρήσεις εκμίσθωσης χωρίς οδηγό για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους, με τη μόνη υποχρέωση να υπογράφουν συμφωνητικό μίσθωσης.
Η εκμίσθωση θα γίνεται υπό την προϋπόθεση τα οχήματα να έχουν τεθεί σε κυκλοφορία στο όνομα της εταιρείας εκμίσθωσης και η έκδοση των αδειών να πληροί τις νόμιμες διατάξεις. Το όχημα θα οδηγείται από πρόσωπα που αποδεδειγμένα συνδέονται με την οντότητα που τα μισθώνει.
Σε ό,τι αφορά τη χρήση φορτηγών για εμπορευματικές μεταφορές, αίρονται όλοι οι ως σήμερα ισχύοντες περιορισμοί και θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται στην Ελλάδα τα οχήματα που έχουν μισθώσει εταιρείες από την ΕΕ.
Οι προϋποθέσεις είναι το όχημα να έχει άδεια κυκλοφορίας σε ισχύ, η δε σύμβαση να αφορά μόνο τη διάθεση οχήματος χωρίς οδηγό και να μη συνοδεύεται από σύμβαση παροχής υπηρεσιών. Το μισθωμένο όχημα, κατά τη διάρκεια της περιόδου μίσθωσης, θα βρίσκεται στην αποκλειστική διάθεση της επιχείρησης που το χρησιμοποιεί και θα οδηγείται από το προσωπικό της.
Οι μη μεταφορικές επιχειρήσεις και επιτηδευματίες θα μπορούν να μισθώνουν φορτηγά δημοσίας χρήσεως από μεταφορικές επιχειρήσεις, χωρίς περιορισμό στο μεικτό βάρος του οχήματος, καθώς και οχήματα ιδιωτικής χρήσης από μη μεταφορικές εταιρείες, υπό την προϋπόθεση ότι θα πληρούν τις σχετικές προβλέψεις του νόμου.
Σύμφωνα με το νέο μνημόνιο, απελευθερώνεται πλήρως η αγορά των βυτιοφόρων, καθώς θα επιτρέπεται στα ανεξάρτητα πρατήρια να χρησιμοποιούν για τη διακίνηση ιδιόκτητα ή μισθωμένα οχήματα μεταφοράς καυσίμων, ανεξαρτήτως χωρητικότητας, καθώς και να μισθώνουν φορτηγά χωρίς την ανάγκη περιορισμού των ιδιοκτητών τους.
Παράλληλα, θα επιτρέπεται σε κάθε βυτιοφόρο να πραγματοποιεί μεταφορά για λογαριασμό πρατηριούχων ή βενζινάδικων,  καθώς και να μπαίνει στα διυλιστήρια για να μεταφέρει καύσιμα με τα δικό του εμπορικό σήμα, ενώ εξομοιώνεται το καθεστώς μεταφοράς καυσίμων των κατόχων άδειας εμπορίας, λιανικής εμπορίας και διάθεσης βιοκαυσίμων.
Ξεναγοί και οι αρχαιολόγοι – ιστορικοί
Το άνοιγμα του επαγγέλματος του ξεναγού δίνει το δικαίωμα να εργαστούν απόφοιτοι Αρχαιολογίας και Ιστορίας. Γι’ αυτόν τον λόγο θεσμοθετούνται ταχύρρυθμα προγράμματα διάρκειας μέχρι δύο μηνών για την κατάρτιση ξεναγών. Τα προγράμματα απευθύνονται σε αποφοίτους τμημάτων Αρχαιολογίας, Ιστορίας και Ιστορίας και Αρχαιολογίας πανεπιστημίων της Ελλάδας και αναγνωρισμένων του εξωτερικού, ύστερα από έκδοση κοινής απόφασης των υπουργών Τουρισμού και Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς δεν μπορεί να γίνει δεκτό ότι το δίπλωμα της Σχολής Ξεναγών του ΟΤΕΚ αποτελεί τη μοναδική επαρκή απόδειξη επιστημονικής κατάρτισης και ποιότητας του ξεναγού.
Το επάγγελμα θα ασκείται ελεύθερα με σχετική βεβαίωση και δελτίο ταυτότητας, δέκα ημέρες μετά την υποβολή αίτησης στο υπουργείο Τουρισμού για αναγγελία έναρξης άσκησης επαγγέλματος και τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματος του ξεναγού πλέον έχουν: α) έλληνες υπήκοοι και υπήκοοι κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, κάτοχοι διπλώματος Σχολής Ξεναγών του ΟΤΕΚ ή σχετικού τίτλου εκπαίδευσης, ο οποίος έχει αποκτηθεί σε άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ και έχει αναγνωριστεί από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων, β) αλλοδαποί ελληνικής καταγωγής, απόφοιτοι της Σχολής Ξεναγών του ΟΤΕΚ και γ) απόφοιτοι των ταχύρρυθμων προγραμμάτων κατάρτισης ξεναγών. Κατ’ εξαίρεση, δικαίωμα ξενάγησης χωρίς αμοιβή, σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία και χώρους όπου είχε αναπτυχθεί ή αναπτύσσεται επιστημονική και ανασκαφική δραστηριότητα, έχουν καθηγητές ανώτατων σχολών Ιστορίας και Αρχαιολογίας, διευθυντές και καθηγητές ελληνικών και ξένων σχολών Αρχαιολογίας, για ξεναγήσεις εκπαιδευτικού περιεχομένου.

Ο κερκυραίος κουρέας σε νέες περιπέτειες
Δεν μπορεί να ανοίξει κατάστημα
Επειτα από τρεις επαφές με το γραφείο του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ανταλλαγές επιστολών με τον επίτροπο Ολι Ρεν και τον επικεφαλής της Ομάδας Δράσης Χορστ Ράιχενμπαχ και επαφές με τα υπουργεία Υγείας, Οικονομικών, Εργασίας και Παιδείας ο κάτοχος πτυχίου κουρέα από εργαστήριο ελευθέρων σπουδών κ. Σπύρος Πρίφτης (φωτογραφία) δηλώνει στο «Βήμα της Κυριακής» ότι το επάγγελμά του παραμένει κλειστό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανοίξει κουρείο στο χωριό Αχαράβη της Κέρκυρας όπου κατοικεί.

Ο κ. Πρίφτης ζήτησε τη βοήθεια των αρμοδίων για άρση του περιορισμού (δύο χρόνια προϋπηρεσία βάσει νόμου του 2005 του υπουργείου Υγείας) που του απαγορεύει να εργαστεί νομίμως. Στην επιστολή τους της 9.10.2012 οι κκ. Ρεν και Ράιχενμπαχ απευθύνουν μέσω της συμβούλου της Κομισιόν «πολλές ευχαριστίες» στον κ. Πρίφτη για την ενημέρωση που τους παρείχε και τον διαβεβαιώνουν ότι παρακολουθούν στενά την υιοθέτηση των ρυθμίσεων που εκκρεμούν από την ελληνική πλευρά για το άνοιγμα του επαγγέλματός του.

Πώς φθάσαμε ως εδώ; Επειτα από επικοινωνία με τον πρώην υπουργό Υγείας κ. Α. Λοβέρδο και τον επίτροπο Ολι Ρεν την άνοιξη του 2012 ο κ. Πρίφτης έστειλε από το καλοκαίρι του 2012 επιστολές στον Πρωθυπουργό και στους υπουργούς Οικονομικών κ. Ι. Στουρνάρα, Υγείας κ. Α. Λυκουρέντζο, Παιδείας κ. Κ. Αρβανιτόπουλο και στον Συνήγορο του Πολίτη.

Τα υπουργείο Εργασίας, του απάντησε ότι είναι αναρμόδιο, το υπουργείο Υγείας ότι το επάγγελμά του παραμένει κλειστό και το υπουργείο Οικονομικών ότι το επάγγελμά του δεν υπάγεται στον Ν. 3919/2011 που ανοίγει τα κλειστά επαγγέλματα. Ο Συνήγορος του Πολίτη παρενέβη στο Πρωθυπουργικό Γραφείο αλλά η απάντηση που διαβιβάστηκε στον κ. Πρίφτη ήταν αυτή που ήδη είχε λάβει από το υπουργείο Υγείας και τον ενημέρωνε ότι οι περιορισμοί συνεχίζουν να ισχύουν.

This entry was posted on Δευτέρα, Νοέμβριος 26th, 2012 at 10:55 and is filed under ΕΡΓΑΣΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply