Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Ο κατήφορος της Σούπερ Λίγκας

Νοέμβριος 25th, 2012 by Χρήστος Μίμης

Το ελληνικό πρωτάθλημα συναγωνίζεται εκείνα των βαλκανικών και βαλτικών χωρών

Ο κατήφορος της Σούπερ ΛίγκαςΑδειάζουν όλο και περισσότερο τα γήπεδα της Σούπερ Λίγκας. Το μαρτυρούν οι αριθμοί. Το φωνάζουν οι κενές εξέδρες. Ο μέσος όρος εισιτηρίων ανά παιχνίδι, από τα 5.254 πέρυσι, εφέτος έπειτα από 11 αγωνιστικές έπεσε στα 4.702. Εν ολίγοις έχουν χαθεί 552 θεατές ανά παιχνίδι ή 4.116 ανά αγωνιστική. Οπως θα μετρούσε ο αείμνηστος Θανάσης Βέγγος, 4.116 εισιτήρια επί μέσον όρο 20 ευρώ το καθένα, μας κάνουν 82.320 ευρώ, επί 30 αγωνιστικές φτάνουμε τα 2.469.600 απολεσθέντα ευρουλάκια…

Από τις 16 ομάδες της Σούπερ Λίγκας στις πρώτες 11 αγωνιστικές αυξημένες πωλήσεις εισιτηρίων έχουν η ΑΕΚ, ο Πανιώνιος, ο Ατρόμητος, η Ξάνθη και ο Λεβαδειακός. Η ΑΕΚ σε 5 εντός έδρας ματς διέθεσε κατά μέσον όρο 10.811 εισιτήρια, έναντι 7.318 την περυσινή αγωνιστική περίοδο. Αύξηση δηλαδή 47%. Εντυπωσιακός αριθμός για μια ομάδα που αγωνίζεται με πιτσιρικάδες και βρίσκεται στον πάτο της βαθμολογίας. Ο Πανιώνιος, από 2.143 εισιτήρια πέρυσι, πουλάει εφέτος 2.379, ο Ατρόμητος από 1.651 έφτασε στα 2.190, η Ξάνθη από 1.391 ανέβηκε στα 1.764 και ο Λεβαδειακός από 950 στα 1.076.

Οι 8 από τις υπόλοιπες 11 ομάδες (Πλατανιάς, Πανθρακικός και Βέροια αγωνίζονταν πέρυσι στη Β’ Εθνική) παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις. Τη μεγαλύτερη χασούρα έχουν οι δύο ιστορικές ομάδες του κέντρου. Ο πρωταθλητής Ολυμπιακός και ο δεύτερος πέρυσι Παναθηναϊκός. Η πτώση και των δύο συνεχίζεται μάλιστα για τρίτη συνεχή σεζόν.

Η πτώση των «αιωνίων»

Ο Ολυμπιακός έκλεισε την αγωνιστική περίοδο 2010-2011 με μ.ό. 22.099 εισιτήρια. Πέρυσι έπεσε στα 21.529 και εφέτος κατέβηκε χαμηλότερα, στα 16.768. Η απώλεια ανά παιχνίδι ανέρχεται σε 5.861 άτομα και σε ποσοστό αγγίζει το 27,2%. Η μόνη δικαιολογία είναι ότι δεν έχει δώσει ακόμη ντέρμπι στο «Γ. Καραϊσκάκης». Ο Παναθηναϊκός την αγωνιστική περίοδο 2010-2011 διέθεσε κατά μ.ό. 16.608 εισιτήρια, πέρυσι έπεσε στα 14.437 και εφέτος στα 8.898. Για μια ΠΑΕ με χρέη 27 εκατ. ευρώ η απώλεια 5.539 εισιτηρίων ανά παιχνίδι μαθηματικά οδηγεί σε μελλοντική καταστροφή.

Μείωση εισιτηρίων από 11.200 σε 10.874 παρουσιάζει και ο ΠΑΟΚ, παρ’ ότι ξεκίνησε καλά στο πρωτάθλημα και απέκτησε μεγαλομέτοχο (Ιβάν Σαββίδης) με οικονομικές δυνατότητες.

Αν για την απροθυμία των οπαδών να πάνε στο γήπεδο ευθυνόταν αποκλειστικά η οικονομική κρίση, απώλειες εισιτηρίων θα είχαν και οι 16 ΠΑΕ. Επειδή η ανεργία και η απώλεια εισοδημάτων δεν εξαιρεί τους φίλους της ΑΕΚ ή του Πανιωνίου, καλά θα κάνουν οι άλλες ΠΑΕ και πρωτίστως η διοργανώτρια αρχή του πρωταθλήματος να επανεξετάσουν συνολικά την πολιτική τους έναντι των οπαδών και της κοινωνίας συνολικά.

Μπουντεσλίγκα και Πρέμιερ Λιγκ

Το ελληνικό πρωτάθλημα βαθμολογικά βρίσκεται στην 11η θέση της UEFA. Ως προς τον αριθμό των εισιτηρίων που διαθέτει ανά αγώνα (4.702) είναι στην 21η θέση και ως προς την πληρότητα των γηπέδων του στην 30ή. Οι χώρες τις οποίες συναγωνίζεται με επιτυχία στη διάθεση εισιτηρίων είναι οι βαλκανικές Βουλγαρία (2.792), Σερβία (2.864), Κροατία (2.870), Σλοβενία (946), Βοσνία/Ερζεγοβίνη (1.496), Αλβανία (1.661) και οι βαλτικές Λιθουανία (777), Λετονία (390), Εσθονία (186).

Κορυφαίο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα με 42.322 εισιτήρια ανά αγώνα είναι η γερμανική Μπουντεσλίγκα. Η αγγλική Πρέμιερ Λιγκ με μ.ό. 35.980 εισιτήρια είναι στη δεύτερη θέση, έχει όμως τη μεγαλύτερη πληρότητα (95%) επειδή διαθέτει μικρότερα γήπεδα σε χωρητικότητα από τη Γερμανία. Ακολουθούν δύο χώρες του Νότου, η Ισπανία με μ.ό. 29.102 εισιτήρια (75% πληρότητα) και η Ιταλία με 22.424 (56% πληρότητα), των οποίων τα ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα η οικονομική κρίση φαίνεται ότι τα επηρέασε ελάχιστα. Επί του π

αρόντος τουλάχιστον…

Σε σύγκριση με χώρες οι οποίες πληθυσμιακά είναι ίσες ή μικρότερες της Ελλάδας, η Σούπερ Λίγκα έχει να διανύσει μεγάλη απόσταση ώσπου να φτάσει το πρωτάθλημα της Ελβετίας (12.407 εισιτήρια), του Βελγίου (11.166), της Πορτογαλίας (9.750), της Σκωτίας (9.507), της Αυστρίας (7.168), της Σουηδίας (7.167), της Δανίας (6.783), αλλά και του Ισραήλ (5.230).

Εκτός 100άδας οι ελληνικές ομάδες

Καμία ελληνική ομάδα δεν συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των 100 πρώτων στην Ευρώπη με τα περισσότερα εισιτήρια ανά παιχνίδι. Πρωταθλήτρια είναι η Μπορούσια Ντόρτμουντ με 80.645 εισιτήρια και στην 100ή θέση βρίσκεται η ολλανδική Φίτεσε με 17.455 θεατές. Η Ντόρτμουντ είναι επίσης η μία από τις πέντε ομάδες με πληρότητα 100% σε όλα τα παιχνίδια της! Οι άλλες είναι η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (75.427 εισιτήρια), η Αρσεναλ (60.094), η μικρομεσαία Φούλαμ (25.677) και η εκ των ουραγών της αγγλικής Πρέμιερ Λιγκ Ρέντινγκ (24.081). Εν ολίγοις δεν χρειάζεται μια ομάδα να διεκδικεί τίτλους για να γεμίζει το γήπεδό της. Αρκεί να είναι δεμένη με την τοπική κοινωνία και οι θεατές να γνωρίζουν ότι δεν πηγαίνουν σε πόλεμο αλλά σε γιορτή.

Η Μπαρτσελόνα είναι μετά την Ντόρτμουντ η ομάδα με τα περισσότερα εισιτήρια την εφετινή περίοδο (76.582), αλλά με την πληρότητα του «Καμπ Νου» να βρίσκεται στο 77%. Μεταξύ των 100 πρώτων ομάδων υπάρχουν 29 των οποίων η πληρότητα των γηπέδων τους κυμαίνεται από 90% ως 99%. Ανάμεσα σε αυτές η Ρεάλ Μαδρίτης (72.000 εισιτήρια – 90%), η Μπάγερν Μονάχου (71.000 – 99%), η Σάλκε (60.898 – 99%), το Αμβούργο (54.849 – 96%), η Νιούκαστλ (50.637 – 97%), ο Αγιαξ (49.806 – 94%), η Λίβερπουλ (44.724 – 99%), η Γιουβέντους (38.989 – 95%), αλλά και οι Φράιμπουργκ (23.183 – 97%), Σουόνσι (20.300 – 99%), Γκρόιτερ Φιρτ (17.762 – 99%), Κουίνς Παρκ Ρέιντζερς (17.692 – 96%).

Τη λίστα των 100 ομάδων με τον μεγαλύτερο μέσον όρο εισιτηρίων συγκροτούν οι 20 της αγγλικής Πρέμιερ Λιγκ, οι 18 της γερμανικής Μπουντεσλίγκα, 15 από το πρωτάθλημα Ισπανίας, 11 από την Ιταλία, 7 από την Ολλανδία, 7 από τη Γαλλία, 5 από την Ουκρανία, 4 από το Βέλγιο, 4 από τη Ρωσία, 3 από την Πορτογαλία, 2 από την Ελβετία, ενώ από 1 εκπρόσωπο έχουν τα πρωταθλήματα Πολωνίας, Ρουμανίας, Τουρκίας και Σκωτίας.

Η πληρότητα των γηπέδων
Μισό «Καραϊσκάκης» και ένα πέμπτο ΟΑΚΑ
Σε μεγάλο βαθμό τη διαφορά της Σούπερ Λίγκας από τα προηγμένα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα την (προσδι)ορίζει και η πληρότητα των γηπέδων. Στην Ελλάδα η πληρότητα είναι 13% Παναθηναϊκός, 13,5%  Λεβαδειακός, 15,9% ΑΕΚ, 20,5% Πανθρακικός, 20,8% ΠΑΣ Γιάννινα, 21,4%  Πανιώνιος, 23% Αστέρας Τρίπολης, 23,5% Κέρκυρα, 24,2% Ατρόμητος, 24,4% Ξάνθη, 27,3% ΟΦΗ, 29,6% Βέροια, 37,9% ΠΑΟΚ, 39,9% Αρης, 52,2% Ολυμπιακός, 67,8% Πλατανιάς.

Στη Γερμανία η πληρότητα των γηπέδων της Μπουντεσλίγκα κυμαίνεται από το 77% (Φορτούνα Ντύσελντορφ) ως το 100% (Ντόρτμουντ). Συνολικά 11 ομάδες έχουν πληρότητα πάνω από 90%.

Στην Αγγλία η πληρότητα στην Πρέμιερ Λιγκ κυμαίνεται από 74% (Γουίγκαν) ως 100% (Γιουνάιτεντ, Φούλαμ, Αρσεναλ). Συνολικά 17 ομάδες έχουν πληρότητα πάνω από 92%.

Στην Ισπανία η πληρότητα κυμαίνεται από 52% (Εσπανιόλ) ως 90% (Ρεάλ Μαδρίτης). Συνολικά 9 ομάδες έχουν πληρότητα πάνω από 80%.

Στην Ιταλία η πληρότητα κυμαίνεται από 23% (Κιέβο, Κάλιαρι), ως 95% (Γιουβέντους). Συνολικά 8 ομάδες έχουν πληρότητα πάνω από 60%.

Στην Ολλανδία η πληρότητα κυμαίνεται από 62% (Ρόντα), ως 99% (Χεράκλες). Συνολικά 8 ομάδες έχουν πληρότητα πάνω από 92%.

Στη Γαλλία η πληρότητα κυμαίνεται από 43% (Τουλούζ) ως 94% (Παρί Σεν Ζερμέν). Συνολικά 7 ομάδες έχουν πληρότητα πάνω από 74%.

Γεωργάκης Γιάννης

 

This entry was posted on Κυριακή, Νοέμβριος 25th, 2012 at 23:54 and is filed under ΑΘΛΗΤΙΚΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply