Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Ερώτηση για τον Ε-65 από την Βουλευτή Κοζάνης Ραχήλ Μακρή

Νοέμβριος 15th, 2012 by Χρήστος Μίμης

«Γεφύρι της Άρτας ο Ε65»
Οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών παραμέλησαν, αδιαφόρησαν και καθυστέρησαν την κατασκευή ενός μεγάλου έργου που θα έβγαζε από την απομόνωση τη Δυτική Μακεδονία, τη Θεσσαλία και την Στερεά Ελλάδα. Ενός έργου που θα έδινε τη δυνατότητα σύνδεσης της Εγνατίας Οδού με την Αθήνα μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Οι καθυστερήσεις των κυβερνήσεων οδήγησαν το έργο στα πρόθυρα της ακύρωσης με την κατασκευή του να είναι αβέβαιη. Την ίδια στιγμή, είναι πιθανή η καταβολή αποζημίωσης στις ανάδοχες εταιρείες, η οποία θα αγγίξει το 1 δις Ευρώ από Εθνικούς πόρους.
Η κυβέρνηση οφείλει να δραστηριοποιηθεί και να προχωρήσει την κατασκευή του έργου που εκτός των άλλων θα συμβάλει στην αύξηση του ΑΕΠ, στην καταπολέμηση της ανεργίας αλλά και στην αξιοποίηση πόρων του ΕΣΠΑ. Οφείλει να πιέσει τις «ανακεφαλαιοποιημένες» τράπεζες να χρηματοδοτήσουν άμεσα το έργο για να ανατραπεί το αρνητικό κλίμα στις δημόσιες επενδύσεις.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας οφείλει να δώσει διευκρινήσεις για την πορεία του έργου, ενώ οφείλει να προστατεύσει και να προχωρήσει τις προοπτικές κατασκευής του, διασφαλίζοντας το Εθνικό και δημόσιο συμφέρον. Σε δύσκολες εποχές για την οικονομία, δεν μαζεύουμε τις επενδύσεις που δίνουν ανάσα στην αγορά, αντιθέτως προχωράμε σε κινήσεις που αναζωογονούν την οικονομία.

Γραφείο Τύπου Ραχήλ Μακρή

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης της Βουλευτού:

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

ΘΕΜΑ: «Ολοκλήρωση Οδικού Άξονα Ε65»

Ο οδικός άξονας Ε65 αποτελεί έναν αυτοκινητόδρομο που σχεδιάστηκε προκειμένου να συνδέσει την ΠΑΘΕ (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό (κοντά στα Γρεβενά), διασχίζοντας τους Νομούς Καρδίτσας, Τρικάλων και Γρεβενών, δημιουργώντας έναν κάθετο αυτοκινητόδρομο που θα καθιστά την ηπειρωτική Ελλάδα προσβάσιμη από άκρη σε άκρη, ενώνοντας με ασφάλεια και ταχύτητα πολλές περιοχές της Στερεάς Ελλάδας, της Θεσσαλίας, της Ηπείρου και της Δυτικής Μακεδονίας, τόσο μεταξύ τους, όσο και με την υπόλοιπη Ελλάδα, εξαλείφοντας έτσι την οδική τους απομόνωση.

Ο Οδικός Άξονας Ε65 δεν αποτελεί έναν τοπικό αυτοκινητόδρομο. H κατασκευή του θα ενισχύσει την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα των περιοχών από τις οποίες διέρχεται καθώς θα υπάρχει δυνατότητα γρήγορης μεταφοράς προϊόντων και άλλων αγαθών, αλλά και πολλές απομονωμένες περιοχές θα έχουν την δυνατότητα να αναδειχθούν σε πόλους έλξης επενδύσεων.

Το έργο έχει ενταχθεί στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα και κατασκευάζεται με σύμβαση παραχώρησης για 30 έτη και το συνολικό κόστος κατασκευής του ανέρχεται στα 1.6 δις ευρώ, ενώ η κρατική συμμετοχή είναι 500 εκ. ευρώ.

Παρόλη την σπουδαιότητα του έργου αυτού και τα πολλαπλά οφέλη που απορρέουν από την κατασκευή του, φέρεται να οδηγείται προς ματαίωση.

Η κατασκευή του έχει διακοπεί από τον Ιανουάριο του 2011, κυρίως διότι ανεστάλη η χρηματοδότηση του Παραχωρησιούχου από τις τράπεζες, λόγω των προβλημάτων που αυτές αντιμετωπίζουν.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η πρόθεση του Υπουργείου να ματαιώσει την εκτέλεση του έργου, παραμένει ανεξήγητη καθώς προτίθεται να καταβάλει αποζημιώσεις της τάξης του 1 δις ευρώ, ποσό που αποτελεί σχεδόν το 60% του συνολικού κόστους κατασκευής του έργου, αλλά ταυτόχρονα είναι διπλάσιο από το ποσό συμμετοχής του Ελληνικού Κράτους.

Σε μια περίοδο που η συγκυβέρνηση ψηφίζει δραματικές περικοπές σε μισθούς και συντάξεις και απολύσεις Ελλήνων πολιτών και ο πρωθυπουργός της χώρας ευαγγελίζεται την πρόθεσή του για να κυνηγήσει, όπως δήλωσε ο ίδιος, επενδύσεις κατά την ομιλία του στην ψήφιση του κρατικού προϋπολογισμού του έτους 2013, η ματαίωση του έργου αυτού δεν έχει καμία λογική εξυπηρέτησης του γενικού οικονομικού και αναπτυξιακού συμφέροντος.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Για ποιο λόγο διεκόπη τον Ιανουάριο του 2011, η κατασκευή του οδικού άξονα Ε65;
2. Έγινε προσπάθεια από το Υπουργείο ώστε να επανεκκινήσουν τα έργα που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης; Αν ναι για ποιο λόγο καθυστερεί η συνέχισή του;
3. Προτίθεται το Υπουργείο να ματαιώσει το έργο και αν ναι, πόσο θα ζημιωθεί το Ελληνικό Δημόσιο;
4. Ποια είναι η πραγματική πρόθεση του Υπουργείου σας για το θέμα ολοκλήρωσης του Οδικού Άξονα Ε65;
5. Υπάρχει ακριβές πλάνο, για τη χρηματοδότηση και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου;

Αθήνα, 14/11/2012

 

Η ερωτώσα Βουλευτής,
Μακρή Ραχήλ

This entry was posted on Πέμπτη, Νοέμβριος 15th, 2012 at 19:12 and is filed under ΓΡΕΒΕΝΑ, ΕΡΓΑΣΙΑ, ΚΟΖΑΝΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!