Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Αφαιρούν αρμοδιότητες από την «Εγνατία Οδό ΑΕ» …

Νοεμβρίου 12th, 2012 by Χρήστος Μίμης

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ  ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΗ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ

Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, το Υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης σχεδιάζει να αφαιρέσει από την εταιρεία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», την αρμοδιότητα εποπτείας για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου, των συμβάσεων παραχώρησης των Αυτοκινητοδρόμων Κεντρικής Ελλάδας Ε-65 και Μαλιακός-Κλειδί και τη μεταφορά τους στις κεντρικές υπηρεσίες του ΥΠΥΜΕΔΙ στην Αθήνα.

Η αφορμή (σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες) είναι ότι η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», «καθυστερεί» να λάβει τις απαραίτητες αποφάσεις προκειμένου να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις που διεξάγονται υπό τον συντονισμό του ειδικού διαπραγματευτή για την επανεκκίνηση των έργων παραχώρησης.

Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε, πως είναι δυνατόν, τη δεδομένη χρονική στιγμή, που τόσο πολύ επείγει το κλείσιμο της διαπραγμάτευσης των παραπάνω έργων Παραχώρησης, να γίνει μεταφορά αρμοδιοτήτων σε άλλη Υπηρεσία. Κατά την άποψή μας, αυτή η ενέργεια μόνο καθυστερήσεις μπορεί να προκαλέσει και σε καμία περίπτωση επιτάχυνση στη λήψη των κρίσιμων αποφάσεων.

Σε κάθε περίπτωση, η παραπάνω αφαίρεση σημαντικού αντικειμένου από την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων αυτών στις κεντρικές υπηρεσίες του ΥΠΥΜΕΔΙ, θεωρούμε ότι είναι παντελώς αδικαιολόγητη καθώς, όλα αυτά τα χρόνια, η εταιρεία μας έχει αποδείξει και στην εποπτεία και διαχείριση των παραπάνω έργων Παραχώρησης, ότι μπορεί να προασπίζεται το δημόσιο συμφέρον με τον καλύτερο τρόπο.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν, τόσο η επιβολή ποινικής ρήτρας ύψους 45.000.000 ευρώ στον Παραχωρησιούχο του Μαλιακός-Κλειδί (για υπέρβαση της 2ης και 3ης Αποκλειστικής Τμηματικής Προθεσμίας), όσο και η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να κλείσει (προς όφελος του Ελληνικού δημοσίου) τον φάκελο της καταγγελίας εις βάρος του έργου Παραχώρησης Ε-65, η οποία αφορούσε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Η αντιμετώπιση της καταγγελίας αυτής έγινε από την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» για λογαριασμό του Ελληνικού δημοσίου, με πολύμηνη και συστηματική εργασία και αποτελεί, σύμφωνα με αξιωματούχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πρότυπο απάντησης για παρόμοιες καταγγελίες. Σε περίπτωση δε αναποτελεσματικής απάντησης στην καταγγελία, θα οδηγούνταν η χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και ενδεχόμενη καταδίκη θα είχε ως αποτέλεσμα την οριστική ακύρωση του έργου, με ανυπολόγιστες οικονομικές συνέπειες σε βάρος του δημοσίου.

Αντί λοιπόν, το Ελληνικό Δημόσιο να επιβραβεύσει την εταιρεία «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε» για την μέχρι τώρα χρηστή και υπέρ των συμφερόντων του Δημοσίου και του ελληνικού Λαού διαχείριση των έργων Παραχώρησης, προτίθεται να την «τιμωρήσει» για μία ακόμη φορά (μετά από την ένταξη της Εγνατίας οδού και των σημαντικότερων καθέτων αξόνων της στα προς παραχώρηση έργα, την «αναγκαστική» εποπτεία λόγω του παραπάνω γεγονότος από το ΤΑΙΠΕΔ κ.τ.λ), στερώντας της σημαντικές αρμοδιότητες και συμβάλλοντας καθοριστικά στη σταδιακή αποδόμηση και στην πλήρη απαξίωσή της.

Καλούμε την ύστατη στιγμή το Υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης και προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος:

α) Να μην προβεί στην παραπάνω ενέργεια αφαίρεσης σημαντικών αρμοδιοτήτων (οι οποίες μάλιστα είναι μακροχρόνιες καθώς η εποπτεία των συγκεκριμένων έργων Παραχώρησης ξεπερνά την περίοδο κατασκευής και επεκτείνεται και στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης αυτών διάρκειας 30 ετών), που θα υποβαθμίσει δραματικά τον ρόλο της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», έναν από τους βασικότερους αναπτυξιακούς κινητήριους μοχλούς αξιοποίησης κονδυλίων του ΕΣΠΑ, και θα στερήσει από το ελληνικό δημόσιο τον αξιόπιστο φορέα υποστήριξής του σε θέματα διαχείρισης των παραχωρημένων αυτοκινητόδρομων της χώρας.

β) Να την βοηθήσει ουσιαστικά και να αναβαθμίσει την λειτουργία της, δίδοντάς της νέες αρμοδιότητες εκτός των άλλων και με σημαντικό ρόλο στη διαχείριση των αυτοκινητόδρομων της χώρας.

Προειδοποιούμε ότι, εάν οι παραπάνω φημολογούμενες μεθοδεύσεις αληθεύουν και υλοποιηθούν, θα αντιδράσουμε δυναμικά με κάθε νόμιμο συνδικαλιστικό μέσο.

Θεσσαλονίκη,  12  ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2012

Για το Δ.Σ ΣΕΤΕΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΕΤΕΟ    Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΣΕΤΕΟ

Δημήτρης Σημαιοφορίδης        Παναγιώτης Πανέτσος

This entry was posted on Δευτέρα, Νοεμβρίου 12th, 2012 at 14:19 and is filed under ΕΡΓΑΣΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply