Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Προς υπερδιαπλασιασμό του φόρου στο υγραέριο κίνησης

Οκτώβριος 1st, 2012 by Χρήστος Μίμης

http://content-mcdn.ethnos.gr/filesystem/images/20110928/low/newego_LARGE_t_1101_53828440.JPGΕίδος υπερπολυτελείας θα θεωρείται πλέον η κατοχή και χρήση ΙΧ καθώς μετά τη υπέρογκα Τέλη Κυκλοφορίας, τα ασφάλιστρα, το Φόρο Πολυτελείας, τα τεκμήρια και το κόστος αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης εξετάζεται ακόμη μια αύξηση φωτιά που αφορά στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του Υγραερίου Κίνησης κατά 164%!

Το υγραέριο αποτελεί το τελευταίο «καταφύγιο» για περισσότερους από 55.000 Ελληνες ιδιοκτήτες ΙΧ οι οποίοι δεν μπορούν να αποκτήσουν κάποιο πετρελαιοκίνητο με αυτό τον τρόπο κατάφεραν να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος χρήσης του οχήματός τους εξαιτίας της χαμηλής τιμής διάθεσης του λίτρου του συγκεκριμένου καυσίμου.

Αν τελικά περάσει το συγκεκριμένο μέτρο τότε ο ΕΦΚ στο Υγραέριο κίνησης από 125 ευρώ που κυμαίνεται για 1000 λίτρα καυσίμου θα εκτοξευθεί στα 330 ευρώ που θα ισχύει στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης!

Σύμφωνα με πληροφορίες η τιμή διάθεσης του υγραερίου αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 1,15 και 1,25 ευρώ το λίτρο και θα είναι φθηνότερο από 0,20 έως 0,40 ευρώ από το πετρέλαιο.

Ο λόγος διαφοράς τιμής με το πετρέλαιο έγκειται στο γεγονός πως το υγραέριο φορολογείται με τον μετρικό τόνο και όχι σε λίτρα με αποτέλεσμα ο 1 μετρικός τόνος να υπολογίζεται σε περίπου 1.700-1.800 λίτρα.

Οπως και να κυμανθούν τελικά οι τιμές διάθεσης του υγραερίου κίνησης θα αποτελέσουν ένα τεράστιο πλήγμα στους ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν προβεί στην μετατροπή του κινητήρα τους και η κίνηση με το συγκεκριμένο καύσιμο σε πολλές περιπτώσεις θα είναι ασύμφορη καθώς είναι γνωστό στην αγορά πως το υγραέριο «καίγεται» γρηγορότερα από την βενζίνη οπότε θα εκμηδενιστεί το όποιο όφελος είχαν μέχρι σήμερα οι καταναλωτές.
Από την άλλη μεριά τα συνεργεία (εξουσιοδοτημένα και μη) είχαν βρει διέξοδο στην τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης και αν τελικά αυξηθεί η τιμή διάθεσης του συγκεκριμένου καυσίμου τότε θα «παγώσουν» οι τοποθετήσεις δημιουργώντας ένα νέο γύρο λουκέτων και απολύσεων.

Το φθηνότερο καύσιμο κίνησης εξακολουθεί να παραμένει το Φυσικό Αέριο αλλά παρά τις ανακοινώσεις της ΔΕΠΑ για δημιουργία 9 πρατηρίων καυσίμων σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Λάρισα μέσα στο καλοκαίρι ακόμη δεν έχει γίνει τίποτα και όσοι καταναλωτές επιλέξουν να τοποθετήσουν το συγκεκριμένο καύσιμο θα πρέπει να διαμένουν στην Αττική καθώς τα μοναδικά πρατήρια της ΔΕΠΑ βρίσκονται στα Λιόσια και στην Ανθούσα…

Τα υγραεριοκίνητα ΙΧ

Ραγδαία είναι η αύξηση των αυτοκινήτων στα οποία έχουν τοποθετηθεί συσκευές υγραεριοκίνησης και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος από τις 4.074 ΙΧ που ήταν το 2010 την επόμενη χρονιά η αγορά κατέγραψε αύξηση 501% με 24.525 ΙΧ!

Ακρως εντυπωσιακά είναι και τα στοιχεία για το 8μηνο του 2012 στο οποίο τα ΙΧ που έχουν ήδη εφοδιαστεί με συσκευές υγραεριοκίνησης ανέρχονται σε 27.478 ΙΧ καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι 65,2%!

Το εν λόγο ποσοστό αποτελεί και το μοναδικό θετικό στοιχείο σε όλο τον κλάδο του αυτοκινήτου την τελευταία 3ετία…

Η οδηγία 96/2003 της ΕΕ!

Με την τελευταία αύξηση της τιμή, τον περασμένο Ιούνιο (2011), η τιμή του υγραερίου κίνησης στην Ελλάδα, διαμορφώθηκε στα 0,82 ευρώ το λίτρο ενώ σε αρκετά πρατήρια η τιμή διάθεσης ξεπερνά τα 90 λεπτά το λίτρο.

Ωστόσο όλες οι εταιρείες τοποθέτησης υγραεριοκίνησης στην Ελλάδα αναφέρουν ρητά πως το υγραέριο παρέμενε φθηνό καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει την οδηγία (96/2003), σύμφωνα με την οποία σε καμία περίπτωση η φορολογία του υγραερίου δεν μπορεί να είναι περισσότερο από 25%, ενώ στην βενζίνη είναι 100% έως το 2019.

Πάντως μερικές εταιρείες εγκατάστασης συστημάτων υγραεριοκίνησης υπάρχει στα ψιλά γράμματα η προειδοποίηση που αναφέρει χαρακτηριστικά για την διατήρηση της χαμηλής τιμής του συγκεκριμένου καυσίμου σε σχέση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία: «Φυσικά σε αυτό θα παίξει ρόλο η εκάστοτε φορολογική πολιτική της κάθε κυβέρνησης, η τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών πετρελαιοειδών και η αύξηση του ανταγωνισμού ανάμεσα στα πρατήρια καυσίμων με υγραέριο.».

Συγκριτικά στοιχεία εγκατάστασης συσκευών υγραεριοκίνησης σε ΙΧ

Ετος Ιαν. Φεβ. Μαρ. Απρ. Μαϊ. Ιουν Ιουλ. Αυγ. Σεπτ. Οκτ. Νοε. Δεκ. Σύν.
2010 35   48      61      75     129   243    360    358   470   516    823   956    4.074
2011 1032  1365  2032 1939 2674 2764 2804 2017 2096 1574 2160 2068 24.525
2012 2352 2139 3115 3303 4323 4054 4522 3.670 27.478

ΠΗΓΗ: ΣΕΑΑ

www.imerisia.gr

ΛΠ

This entry was posted on Δευτέρα, Οκτώβριος 1st, 2012 at 21:53 and is filed under ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ - ΜΟΤΟ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!