Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Ικαρία: σεξ, ψάρι και μακροζωία

Αύγουστος 25th, 2012 by Χρήστος Μίμης

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ

Ικαρία: σεξ, ψάρι και μακροζωίαΣτο νησί του Ανατολικού Αιγαίου παρατηρείται δεκαπλάσιο ποσοστό ατόμων που ζουν πάνω από τα 90 χρόνια σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο. Τουλάχιστον 150 γραμμάρια ψαριού την εβδομάδα καταναλώνει το 84% των ηλικιωμένων

Τον στενό δεσμό κατάθλιψης και καρδιαγγειακών «έσπασαν» οι κάτοικοι της Ικαρίας. Ως αντίδοτο εφαρμόζουν την τακτική κατανάλωση ψαριού, το οποίο φαίνεται ότι μειώνει την κατάθλιψη και -κατά συνέπεια- περιορίζει τον κίνδυνο καρδιαγγειακού επεισοδίου. Τα Ω-3 λιπαρά που περιέχουν, ελέγχουν αποδεδειγμένα την καταθλιπτική συνδρομή.

Τα παραπάνω προκύπτουν από την ανάλυση των επιστημονικών μελετών οι οποίες έχουν διενεργηθεί στους κατοίκους της Ικαρίας. Το ελληνικό νησί και η Σαρδηνία, η Λόμα Λίντα του Μεξικού, η Νικόγια της Κόστα Ρίκα και η Οκινάουα της Ιαπωνίας εμφανίζουν παγκοσμίως δεκαπλάσιο ποσοστό ατόμων που ζουν πάνω από 90 χρόνια. Το θέμα συζητήθηκε σε επιστημονική εκδήλωση με θέμα «Στοχεύοντας στη μακροζωία: Από την πρόληψη στη θεραπεία», το οποίο πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο στην Ικαρία.

Σύμφωνα με τους καθηγητές Καρδιολογίας Χριστόδουλο Στεφανάδη και Χρήστο Πίτσαβο, οι εργαστηριακές εξετάσεις δείχνουν ότι οι ηλικιωμένοι στην Ικαρία έχουν παρόμοιους βιοχημικούς δείκτες με εκείνους άλλων περιοχών. Αυτό που τους κάνει να ξεχωρίζουν, ωστόσο, είναι το διατροφικό μοντέλο που επιλέγουν και το οποίο φαίνεται ότι αποτελεί κυρίαρχο παράγοντα προστασίας του καρδιαγγειακού τους.

Ικαρία: σεξ, ψάρι και μακροζωία

Το 84% των Ικαριωτών αναφέρουν ότι τρώνε πάνω από 150 γραμμάρια ψάρι την εβδομάδα. Η συχνή εβδομαδιαία κατανάλωση ψαριού σχετίζεται με καλύτερη διατασιμότητα της αορτής, δηλαδή καλύτερη αγγειακή ηλικία. Εκτός από τα αγγεία, η κατανάλωση 100 γραμμαρίων ψαριού ημερησίως αυξάνει κατά 121% τη διατήρηση της καλής νεφρικής λειτουργίας. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν πως όσοι ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή (ψάρια, φρούτα, λαχανικά, όσπρια, τσάι) εμφανίζουν σε μικρότερη συχνότητα παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακό.

Το ίδιο διατροφικό μοντέλο έχει θετική επίδραση ακόμη και σε διαβητικά ηλικιωμένα άτομα, καθώς βελτιώνει τον γλυκαιμικό έλεγχο και την αορτική διατασιμότητα, γεγονός που είναι πολύ σημαντικό στους διαβητικούς, οι οποίοι έχουν σημαντική αρτηριακή σκληρία.

H μεσογειακή διατροφή έχει θετική επίδραση και στους ηλικιωμένους που πάσχουν από διαβήτη

H μεσογειακή διατροφή έχει θετική επίδραση και στους ηλικιωμένους που πάσχουν από διαβήτη

Η μεσογειακή δίαιτα μειώνει στους άνδρες και τα επίπεδα του ουρικού οξέος, τα οποία οδηγούν σε εμφάνιση ουρικής αρθρίτιδας. Μία οριακή αύξηση στην κατανάλωση μεσογειακών τροφών μπορεί να μειώσει έως 57% την πιθανότητα εμφάνισης υψηλών τιμών ουρικού οξέος.

Ερωτική ζωή
Ευεργετική είναι η επίδρασή της και στις σεξουαλικές επιδόσεις. Η καθημερινή κατανάλωση ελαιολάδου έχει -ακόμη και στους ηλικιωμένους- θετικό ρόλο στην ερωτική ζωή, με καλύτερα ποσοστά ικανοποίησης!

Η ποιότητα της σεξουαλικής τους ζωής μετρήθηκε με ειδική μελέτη σε άνδρες ηλικίας 65 έως 99 ετών από την Ικαρία.

Απ’ όσους συμπλήρωσαν το ειδικό ερωτηματολόγιο, το 60% ανέφεραν τουλάχιστον μέτρια αυτοπεποίθηση κατά τη διάρκεια της ερωτικής συνεύρεσης, ενώ το 50% ανέφεραν ολοκλήρωση της συνεύρεσης. Μόνο το 20% των συμμετεχόντων απάντησαν ότι δεν έχουν καμία σεξουαλική δραστηριότητα.

Μελέτες
Τα λιπαρά με τις ευεργετικές ιδιότητες

Καθοριστικός είναι ο ρόλος της κατάθλιψης στην υγεία της καρδιάς και των αγγείων. Στην ειδική κλίμακα γηριατρικής κατάθλιψης (0 έως 15), ακόμη και μία αύξηση κατά 1 μονάδα οδηγεί σε 12% μεγαλύτερη πιθανότητα παρουσίας επιπλέον παράγοντα καρδιαγγειακού κινδύνου, ο οποίος σχετίζεται με την παρουσία του μεταβολικού συνδρόμου. Η δυσμενής επίδραση της κατάθλιψης στην καρδιαγγειακή υγεία προκαλείται μέσω της επίπτωσής της σε παράγοντες κινδύνου, όπως αύξηση της αρτηριακής πίεσης, του σακχάρου και της χοληστερίνης.

Οι μελέτες δείχνουν ότι η μεσογειακή δίαιτα βελτιώνει τα μεταβολικά χαρακτηριστικά, ενώ το ψάρι περιορίζει την κατάθλιψη. Η κατανάλωση τριών έως πέντε μερίδων ψαριού την εβδομάδα βελτιώνει τα ποσοστά κατάθλιψης.

Ο ευεργετικός τους ρόλος αποδίδεται στα ω?3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που περιέχουν.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΣ

This entry was posted on Σάββατο, Αύγουστος 25th, 2012 at 22:08 and is filed under HOT-LIFESTYLE, ΠΑΡΑΞΕΝΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΤΑΞΙΔΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply