Να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα και να ανακόψουν τη μεγάλη πτώση που παρατηρείται φέτος στον ελληνικό τουρισμό επιχειρεί ο κλάδος

Χάθηκαν στις κάλπες 1.000.000 κρατήσεις

Μιλώντας στο «’Εθνος», επιχειρηματίες ομολογούν ότι το κλίμα ήταν καταστροφικό για τον τουρισμό μας τους προηγούμενους μήνες, με ακυρώσεις και «παγωμένες» κρατήσεις, σημειώνουν ωστόσο ότι η κατάσταση άρχισε να βελτιώνεται μετά τον σχηματισμό κυβέρνησης στην Ελλάδα και την αίσθηση που δημιουργήθηκε στο εξωτερικό ότι η χώρα παραμένει στο ευρώ.

Στην Κρήτη, που καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για να μη χαθεί τουριστικά η χρονιά, τόσο στα μεγάλα όσο και σε μικρά ξενοδοχεία γίνονται εκπτώσεις άνω του 25% και του 35%, ενώ για τους Ελληνες υπάρχουν και ειδικές προσφορές.

Σύμφωνα με τους τουριστικούς παράγοντες του νησιού, «το 60-70% της κίνησης είναι τουρισμός all inclusive, πράγμα που σημαίνει ότι σε ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων η δαπάνη διαμονής, φαγητού και ποτών κατ’ άτομο είναι 50-55 ευρώ.

Επίσης, στα ξενοδοχεία μικρότερης κατηγορίας, με πισίνα και άλλες ανέσεις, δίνονται τιμές 10 και 15 ευρώ το άτομο με πρωινό.

Μικρή ανάσα πήρε το Ιόνιο μετά τις εκλογές της 17ης Ιουνίου. «Τα πράγματα έχουν βελτιωθεί μετά τις εκλογές. Τα μηνύματα από τους τουρ οπερέιτορς είναι ενθαρρυντικά για το υπόλοιπο καλοκαίρι, ενώ βοηθούν πολύ και οι πτήσεις εταιρειών χαμηλού κόστους που ξεκίνησαν αυτό το καλοκαίρι», λέει ο πρόεδρος των ξενοδόχων της Κεφαλονιάς, Σπύρος Γαλιατσάτος, ο οποίος σπεύδει να συμπληρώσει, ωστόσο, ότι η σεζόν δεν μπορεί να σωθεί με δύο καλούς μήνες. «Υπολογίζουμε ότι θα κλείσουμε με συνολική πτώση 10%. Ο τουρίστας δεν μπορεί να περιμένει τις εκλογές στην Ελλάδα για να αποφασίσει».

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κέρκυρας, Δημήτρης Χαρίτος, επισημαίνει από την πλευρά του ότι οι επαγγελματίες του τουρισμού έχουν ρίξει τις τιμές όσο περισσότερο μπορούν για να προσελκύσουν επισκέπτες.

Αύξηση της κίνησης τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αναμένουν οι φορείς των Κυκλάδων μετά την τουριστική πανωλεθρία των προηγούμενων δύο μηνών. Αν και το πρόσημο της σεζόν αναμένεται αρνητικό, η κίνηση τους δύο επόμενους μήνες αναμένεται να γλιτώσει τις τουριστικές επιχειρήσεις από χειρότερες καταστάσεις.

Με αυτά τα δεδομένα, οι φορείς του νησιού προγραμματίζουν ήδη τις κινήσεις τους με σκοπό να επιμηκύνουν όσο γίνεται την τουριστική περίοδο. «Λόγω των εκλογών ο Ιούνιος χάθηκε για το νησί μας. Επεξεργαζόμαστε, ωστόσο, ένα σχέδιο για τον Σεπτέμβριο, το οποίο περιλαμβάνει μειώσεις τιμών σε όλα τα επίπεδα. Βρισκόμαστε σε επαφές και με ναυτιλιακές εταιρείες για να συζητήσουμε πιθανές μειώσεις των ναύλων. Αν πάει καλά αυτό το σχέδιο, θα σβήσουμε τις απώλειες του Ιουνίου», λέει η πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής της Πάρου Μαρία Χανιώτη.

Ο δήμαρχος Τήνου Παναγιώτης Κροντηράς λέει ότι οι ξενοδόχοι του νησιού αναγνωρίζουν πως χρειάζεται να προσφέρουν κάτι παραπάνω για να προσελκύσουν τους Ελληνες τουρίστες, οι οποίοι αποτελούν τη μεγάλη πλειοψηφία των τουριστών του νησιού. «Οι περισσότεροι κάνουν ό,τι μπορούν. Οι τιμές είναι κατά μέσο όρο μειωμένες 20% σε σχέση με πέρυσι. Επιπλέον, πολλοί ξενοδόχοι έχουν αποφασίσει να συμπεριλάβουν στην τιμή και κάποιες άλλες παροχές, όπως τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο», σημειώνει.

Παρά τη σχετικά απογοητευτική εικόνα, ο δήμαρχος Τήνου αισιοδοξεί ότι τελικά οι Ελληνες που θα επισκεφτούν το νησί θα είναι τελικά περισσότεροι από το αναμενόμενο. «Οι συμπατριώτες μας κυνηγούν τις προσφορές και περιμένουν την τελευταία στιγμή για να κλείσουν τις διακοπές τους. Εκτιμώ ότι και φέτος θα έρθουν αρκετοί», σημειώνει.

Με προσφορές χαμηλότερων τιμών στις ξενοδοχειακές μονάδες αλλά και στα ενοικιαζόμενα δωμάτια και στα κάμπινγκ μέσα στην υψηλή περίοδο του Ιουλίου και του Αυγούστου επιχειρεί να προσελκύσει φέτος τους Ελληνες τουρίστες η Χαλκιδική. Αυτές συνοδεύονται και με προσφορές σε μπίρες, γλυκά και πρόχειρα γεύματα, ενώ για τους ξένους ισχύουν μειωμένες τιμές σε πακέτα των 7 ημερών.

Σε μια προσπάθεια να επαναφέρει τους Ελληνες τουρίστες, που όπως δείχνουν οι κρατήσεις είναι ακόμη αναποφάσιστοι, η Ενωση Ξενοδόχων Χαλκιδικής ανακοίνωσε ειδικά τιμολόγια για όλες τις κατηγορίες των ξενοδοχείων και για τουλάχιστον 5 διανυκτερεύσεις, ενώ 20 από τα 40 κάμπινγκ της Χαλκιδικής προσφέρουν bungalows στην τιμή των 30 ευρώ τη βραδιά.

Ειδικότερα, για το χρονικό διάστημα 15 Ιουλίου-20 Αυγούστου η ΕΞΧ έκανε γνωστό ότι υπάρχουν προσφορές:

α) για ξενοδοχεία ενός αστεριού 50 ευρώ/διανυκτέρευση, β) για μονάδες δύο αστέρων 60 ευρώ, γ) για τρία αστέρια 70 ευρώ, δ) για τέσσερα αστέρια 90-110 ευρώ και ε) για τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων μέχρι 180 ευρώ/βραδιά, ενώ σταθερές με πέρυσι ή μειωμένες ακόμη και κατά 20% -ανάλογα με τη διαθεσιμότητα και τις διανυκτερεύσεις- είναι και οι τιμές στα περισσότερα ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Οι τιμές αυτές αφορούν δίκλινα δωμάτια με πρωινό και με μικρή επιβάρυνση μπορούν να συνδυαστούν με ημιδιατροφή.

«Απευθυνόμαστε φέτος ειδικά στους Ελληνες που είναι ακόμη αναποφάσιστοι λόγω της κρίσης και των απανωτών εκλογικών αναμετρήσεων και δεν έχουν κάνει κράτηση. Οι ξένοι πήραν ειδικές προσφορές σε χαμηλές τιμές μέσω των τουριστικών πρακτόρων ήδη από τον χειμώνα και μπορούν να απολαύσουν τις προσφορές στα ποτά και στο φαγητό», λέει στο «Εθνος» ο πρόεδρος της ΕΞΧ, Γρηγόρης Τάσσιος.

Για άλλη μια χρονιά τη Χαλκιδική και γενικά τη Βόρεια Ελλάδα προβλέπεται να… σώσουν τα Βαλκάνια, ωστόσο πρόκειται για τουρίστες μεσαίων εισοδημάτων, που προτιμούν τα πακέτα με ημιδιατροφή και δεν αφήνουν χρήματα έξω από τα ξενοδοχεία.

Πέντε είναι τα απαραίτητα μέτρα για να ενισχυθεί ο ελληνικός τουρισμός κατά τους εκπροσώπους του κλάδου.

Σύμφωνα με τον κ. Ανδρέα Ανδρεάδη, πρόεδρο του ΣΕΤΕ (ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις), τα μέτρα αυτά είναι:

Η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση από το 23% που ισχύει σήμερα στο 13%. Το μέτρο θεωρείται ότι θα έπρεπε να είχε υλοποιηθεί «χθες», καθώς θα συμβάλει ώστε να γίνει πιο φτηνό το τουριστικό μας προϊόν.
Δεύτερο, εξίσου μεγάλης σημασίας για την προσέλκυση τουριστών μέτρο θεωρείται η απλοποίηση των διαδικασιών χορήγησης βίζας Σένγκεν.
Ακολουθούν τα μέτρα στρατηγικής ανάπτυξης στο κομμάτι των αερομεταφορών, με μείωση του σπατόσημου, και των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Και, τέλος, η λειτουργία της εταιρείας μάρκετινγκ τον Οκτώβριο, ώστε να κερδίσουμε τη νέα σεζόν.

Οι επικεφαλής της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γιάννης Ρέτσος και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Γιώργος Τσακίρης «βλέπουν» ότι η μείωση στα τουριστικά έσοδα θα είναι μεγαλύτερη από 10% (πέρυσι τα έσοδα ανήλθαν στα 11,5 δισ. ευρώ).

Οπως επισημαίνουν, ανάμεσα στις δύο εκλογικές αναμετρήσεις «χάσαμε περισσότερες από 1 εκατ. κρατήσεις, όμως τώρα η ροή τους αποκαθίσταται και οι tour operators στέλνουν θετικά μηνύματα για την εξέλιξή τους».

Σύμφωνα μάλιστα με μελέτη του ΙΤΕΠ (τουριστικό ινστιτούτο), έπειτα από το «πάγωμα» των κρατήσεων μετά τις εκλογές της 6ης Μαΐου, στις 18 Ιουνίου σημειώθηκε ρεκόρ κρατήσεων, καθώς μόλις απομακρύνθηκε ο φόβος της πολιτικής αστάθειας οι τουρίστες επέστρεψαν στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Expedia καταγράφεται αύξηση των κρατήσεων κατά 27% το διάστημα 18-24 Ιουνίου 2012 σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Τη μεγαλύτερη αύξηση στις κρατήσεις μετά τις εκλογές εμφανίζουν οι δημοφιλείς προορισμοί και συγκεκριμένα η Κέρκυρα +82%, η Σαντορίνη +74%, τα Χανιά +76% και η Μύκονος +27%. Μόνο η Αθήνα εξακολουθεί να κινείται σε αρνητικό έδαφος με -2%. Οι περισσότερες κρατήσεις προήλθαν από ΗΠΑ, Ιταλία και Αγγλία, ενώ η γερμανική αγορά παρουσίασε πτώση 2%.

Το μεγάλο πρόβλημα εξακολουθεί να είναι ο εσωτερικός τουρισμός που έχει καταρρεύσει. Αυτό, εξάλλου, επιβεβαιώνεται και από τη μεγάλη πτώση των επιβατών σε πτήσεις εσωτερικού και στα δρομολόγια των πλοίων.

Δραματική είναι η εξέλιξη και για τους ξενοδόχους εκείνους που στηρίζονταν στα προγράμματα του κοινωνικού τουρισμού, τα οποία φέτος καταργήθηκαν, με αποτέλεσμα πολλά ξενοδοχεία να παραμένουν κλειστά.

Σε ό,τι αφορά τα επίπεδα τιμών, οι ξενοδόχοι σημειώνουν ότι πολλά ξενοδοχεία προσφέρουν εγγύηση τιμής. Δηλαδή, εγγυώνται στον Ελληνα ότι αν βρει καλύτερη τιμή (για το συγκεκριμένο διάστημα που έχει κάνει την κράτησή του), είτε από άλλο πελάτη του ξενοδοχείου είτε από πρακτορείο, το ξενοδοχείο θα του επιστρέψει τη διαφορά. Και συμπληρώνουν: η εγγύηση της τιμής αποτελεί ένα βήμα για να νιώσει ο Ελληνας ότι δεν πληρώνει «τα σπασμένα» των μεγάλων εκπτώσεων που απολαμβάνουν τα μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.