Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Η Carrefour έγινε 100% ελληνική

Ιούνιος 26th, 2012 by Χρήστος Μίμης

http://img.protothema.gr/E7CAEA0AA110577859CFABAA0758C056.jpgΚοντέψαμε να το ξεχάσουμε. Ο λόγος για τη στήριξη της εγχώριας αγοράς από τα ελληνικά κεφάλαια. Σε μια περίοδο όπου οι περισσότεροι Ελληνες -είτε πρόκειται για μεγιστάνες του πλούτου είτε για απλούς μικροκαταθέτες- έβγαλαν τα χρήματά τους στην Ελβετία ή σε άλλους φορολογικούς και τραπεζικούς παραδείσους, τη στιγμή που οι Γερμανοί εταίροι μάς ψέγουν καθημερινά για το ότι καλούνται να στηρίξουν με τα κεφάλαιά τους την ελληνική οικονομία, ενώ οι τοπικοί «έχοντες» στοιβάζουν δισεκατομμύρια ευρώ σε λογαριασμούς της Ζυρίχης, μια παραδοσιακή ελληνική επιχειρηματική οικογένεια έκανε ένα απίστευτο comeback.

Για την ακρίβεια, οι Μαρινόπουλοι ποτέ δεν έφυγαν από το σπίτι τους -τη μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που οι ίδιοι δημιούργησαν πριν από περίπου 50 χρόνια-, απλώς για περίπου 12 χρόνια το μοιράστηκαν με τη γαλλική πολυεθνική αλυσίδα Carrefour. Επρόκειτο για μια πολύ φιλική συγκατοίκηση, όμως τώρα στα δύσκολα, κι ενώ η πατρίδα μας χρειάζεται και το τελευταίο ευρώ, οι Μαρινόπουλοι βάζουν πλάτη. Για την ακρίβεια, αναλαμβάνουν την ευθύνη να βγάλουν σε ήρεμα νερά τη μεγαλύτερη ιδιωτική επιχείρηση της χώρας, που κάνει τζίρους 2,5 δισ. ευρώ και απασχολεί 13.500 εργαζομένους.

«Είναι ένα… smooth διαζύγιο, που αποσκοπεί να δώσει στον όμιλο έναν αέρα ανανέωσης, ανάπτυξης σε διπλανές χώρες, αλλά και στήριξη στην τοπική οικονομία. Το νέο σχήμα θα έχει εξαιρετικές οικονομικές βάσεις αφού δεν θα έχει υποχρεώσεις αλλά ρευστότητα 348 εκατ. ευρώ, καθώς και μια πολύ μεγάλη ακίνητη περιουσία», μας είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Ζερόμ Λουμπέρ, ο άνθρωπος που εδώ και μερικούς μήνες, με πολύ λεπτούς χειρισμούς και πάντοτε σε στενή επικοινωνία με την οικογένεια Μαρινόπουλου, χειρίστηκε τη μετάβαση στο νέο καθεστώς.

Ο Γάλλος που επιμένει ελληνικά
Πόσο ασφαλής όμως είναι αυτή η αλλαγή για την αγορά, την οικονομία, αλλά πρωτίστως για τους εργαζομένους της επιχείρησης; «Ξέρετε πως είμαι Γάλλος. Αντί να πάω στην πατρίδα μου παραμένω στην Ελλάδα, την οποία αγαπώ. Ανήκα στον διεθνή όμιλο της Carrefour, όμως τώρα είμαι στέλεχος μιας 100% ελληνικής εταιρείας, πράγμα που με τιμά, αφού την πατρίδα σας τη νιώθω και δική μου πλέον. Δεν θα έκανα μια τόσο συνειδητή επιλογή εάν δεν ήξερα τις μεγάλες δυνατότητες αυτού του σημαντικού όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για ολόκληρη την περιοχή ομίλου. Δυνατότητες που εκπορεύονται από την υψηλή πίστη και τεχνογνωσία που η οικογένεια Μαρινόπουλου έχει εδώ και χρόνια στο λιανεμπόριο», υπογραμμίζει ο κ. Λουμπέρ, ένας από τους λίγους μάνατζερ που αποδεικνύουν την αγάπη τους για την Ελλάδα και με έναν ακόμη ξεχωριστό τρόπο, καθώς είναι από τους ελάχιστους ξένους που εργάζονται στη χώρα μας και μιλάνε ταυτόχρονα ελληνικά.

Η επιλογή απόκτησης του 100% των μετοχών της Carrefour Μαρινόπουλος πρακτικά σημαίνει την πλήρη ελληνοποίηση του γκρουπ. Κάπως έτσι, από τις τρεις μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις που μέχρι σήμερα ήταν ξένες (Carrefour, AB Delhaize και Lidl), η πρώτη γίνεται απόλυτα ελληνική, με αποτέλεσμα ο παραγόμενος από αυτήν πλούτος να παραμένει στη χώρα μας. «Από ελληνογαλλική, η εταιρεία πλέον μετατρέπεται σε αμιγώς ελληνική, κι αυτό έχει άμεση αντανάκλαση στην οικονομία της χώρας», τονίζει ο κ. Λουμπέρ.

Ειδικά προγράμματα υπέρ των παραγωγών
Ομως η ελληνοποίηση του ομίλου δεν σταματά στις μετοχικές ανατροπές. Ηδη προωθείται η περαιτέρω ελληνοποίηση των ραφιών, η δημιουργία ειδικών προγραμμάτων προώθησης προϊόντων και φιρμών από την πατρίδα μας στο εξωτερικό, και δη στα Βαλκάνια όπου ο όμιλος έχει παρουσία (Βουλγαρία και Κύπρο), αλλά και η μετατροπή της Αθήνας σε ένα διαβαλκανικό επενδυτικό κέντρο. Κι αυτό διότι ο όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος στοχεύει άμεσα να προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις στα Βαλκάνια. Ειδικότερα, μέχρι τον Σεπτέμβριο, η αλυσίδα θα ανοίξει το πρώτο κατάστημά της στα Σκόπια, για τη γειτονική Σερβία υπάρχει πλάνο ανοίγματος 2 εμπορικών υπεραγορών μέχρι το 2013, ενώ ήδη άνοιξαν δύο μαγαζιά στη Βουλγαρία και θα υπάρξει παρουσία στην Αλβανία. Ομως οι δράσεις δεν σταματούν εδώ. Μέσα στις επόμενες μέρες ο όμιλος ξεκινά ένα πρόγραμμα ελληνικής καινοτομίας. Η αρχή θα γίνει από τις Σέρρες, όπου θα πραγματοποιηθούν διαγωνισμοί καινοτόμων, νέων ελληνικών αγροτικών -και όχι μόνο- προϊόντων.

Οι νικήτριες επιχειρήσεις θα έχουν το δικαίωμα να τοποθετούν τα είδη τους στα ράφια της Carrefour Μαρινόπουλος για συγκεκριμένο διάστημα, με αποτέλεσμα να έχουν άμεση πρόσβαση σε χιλιάδες Ελληνες καταναλωτές – και φυσικά άμεση διαφήμιση. Οι εν λόγω δράσεις στήριξης των τοπικών παραγωγών θα γίνουν σε 6 βασικές περιφέρειες της Ελλάδας: τη Θεσσαλία, την Ηπειρο, την Πελοπόννησο, την Κρήτη, τη Μακεδονία και κατόπιν στα νησιά του Αιγαίου. Τον Δεκέμβριο μάλιστα θα πραγματοποιηθεί και ένα μεγάλο event παρουσίασης των εταιρειών που καινοτόμησαν παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης. «Στόχος μας είναι ένας και μοναδικός: να αναδείξουμε την ελληνικότητά μας και τους πελάτες μας», αναφέρει ο μάνατζερ από τη Γαλλία. Ηδη ο όμιλος έχει προχωρήσει σε ευρύ πρόγραμμα επαφών με τους μεγάλους πελάτες της επιχείρησης, το οποίο δρέπει τους πρώτους καρπούς, με αποτέλεσμα η οικογένεια Μαρινόπουλου να αποτελεί την εγγύηση της καλής συνέχισης της εταιρείας στην Ελλάδα.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία αυτή τη στιγμή συνεχίζει να επιλέγει το 95% των private label προϊόντων της από τη χώρα μας, να επενδύει περισσότερο στις σχέσεις με τα ελληνικά σχήματα και να προσφέρει υψηλή ποιότητα φρέσκων ειδών. Παράλληλα, θα εντατικοποιηθούν άμεσα οι προσφορές προς τους ταλαιπωρημένους Ελληνες καταναλωτές και η παροχή βοήθειας σε συγκεκριμένες ομάδες πολιτών που έχουν πρόβλημα, όπως οι συνταξιούχοι, οι άνεργοι κ.ά. Ηδη το Κοινωνικό Παντοπωλείο της εταιρείας σιτίζει 600 οικογένειες δαπανώντας πάνω από 3 εκατ. ευρώ ετησίως. «Είμαστε εδώ για τους Ελληνες – και ειδικότερα για όσους η τύχη τα έφερε να μη βρίσκονται σε καλή κατάσταση από πλευράς οικονομικής σήμερα», τονίζει ο κ. Λουμπέρ.

Μια ελληνική, βαλκανική πολυεθνική δίχως δάνεια
Πάντως το όνομα Carrefour θα εξακολουθήσει κανονικά να υπάρχει στην αγορά, ενώ αντίστοιχες θα είναι και οι συνεργίες με τη διεθνή εταιρεία σε επίπεδο προϊόντων και παροχής τεχνογνωσίας. «Δημιουργούμε ξεκάθαρα μια ελληνική, πολυεθνική εταιρεία με άξονα τα Βαλκάνια. Δέσμευση της οικογένειας Μαρινόπουλου είναι η διατήρηση των θέσεων εργασίας (ξεπερνούν σήμερα τις 13.500 – ο όμιλος είναι ο πρώτος ιδιώτης εργοδότης), ενώ απώτερος σκοπός μας είναι μέχρι το 2015 ο τζίρος μας να ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ! Κι όλα αυτά χωρίς δανεισμό και σε απολύτως υγιείς βάσεις», αναφέρει ο κ. Λουμπέρ.

Ηδη ο μάνατζερ, σε απόλυτη συνεννόηση με τους νέους μετόχους, έχει έρθει σε επικοινωνία με τους προμηθευτές και έχουν βελτιωθεί σημαντικά οι χρόνοι πληρωμών και η παροχή υπηρεσιών από την Carrefour Μαρινόπουλος . Από τη μεριά του, ο γαλλικός όμιλος Carrefour προχώρησε στην κίνηση μεταβίβασης των μετοχών του στην Ελλάδα σε απόλυτη αρμονία με την ελληνική εταιρεία, καθώς θεωρήθηκε ότι ο τοπικός συνεργάτης είναι ο καταλληλότερος για να συνεχίσει την ανάπτυξη του ομίλου.

Μάλιστα από το Παρίσι τονίζεται πως επειδή η οικογένεια Μαρινόπουλου γνωρίζει καλύτερα από όλους τα προβλήματα είναι πιο εύκολο να τα επιλύσει κιόλας. Παράλληλη επιδίωξη της γαλλικής διοίκησης είναι πλέον η αντιμετώπιση της επίσης μεγάλης κρίσης στην Ισπανία και σε άλλες χώρες που έχει επενδύσει. Πάντως, στο παραπάνω πλαίσιο ήδη έχουν προγραμματιστεί οι πρώτες αναπτυξιακού χαρακτήρα κινήσεις, όπως για παράδειγμα η παρουσίαση του νέου Carrefour στον Αλιμο στις 6 Ιουλίου, όπου θα παρουσιαστεί το καινούριο concept της επιχείρησης, καθώς και η έντιμη πολιτική επιδότησης των τιμών μέσα από διαρκείς προσφορές προς τους καταναλωτές. Θα πρέπει να τονίσουμε πως δεν υπάρχουν περαιτέρω αλλαγές σε επίπεδο frontline management, ενώ σύντομα θα ανακοινωθούν οι αλλαγές σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου.

Στόχος της αλυσίδας σούπερ μάρκετ επίσης είναι να διατηρήσει όλα τα σήματα Carrefour (ΟΚ, Smile, Planet, Express, hypermarkets) χωρίς αλλαγές και να τονώσει το κομμάτι franchising, καθώς η κρίση οδηγεί πολλές ελληνικές οικογένειες να στραφούν στην αυτοαπασχόληση.

Δημήτρης Μαρκόπουλος

This entry was posted on Τρίτη, Ιούνιος 26th, 2012 at 00:30 and is filed under ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!