Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Τα επάνω και τα κάτω των βάσεων

Ιούνιος 10th, 2012 by Χρήστος Μίμης

Πτώση αναμένεται στις Ιατρικές και Οδοντιατρικές Σχολές, άνοδος σε Νομικές και Φιλοσοφικές

Τα επάνω και τα κάτω των βάσεων

Για πρώτη φορά έπειτα από 13 χρόνια η Ιατρική Σχολή Αθηνών αναμένεται εφέτος να πέσει κάτω από τα 19.000 μόρια, όπως εκτιμούν βαθμολογητές του υπουργείου Παιδείας που μίλησαν στο «Βήμα», ελπιδοφόρο νέο σίγουρα, στο τέλος μιας εξεταστικής διαδικασίας που κινήθηκε σε μεγάλο βαθμό στον «αυτόματο πιλότο». Εν μέσω της πολιτικής αστάθειας των τελευταίων ημερών, τα τελικά συμπεράσματα των εφετινών πανελλαδικών εξετάσεων κατεγράφησαν στις κόλλες των υποψηφίων που συγκεντρώθηκαν στα βαθμολογικά κέντρα και θα ανακοινωθούν επισήμως στο τέλος του μήνα.

Η εικόνα είναι λίγο-πολύ γνωστή: τεράστια αποτυχία που ξεπερνά το 75% στη Φυσική κατεύθυνσης (όπου κατεγράφησαν και οι επιστημονικές διαφωνίες «το ακυρώνουμε» – «δεν το ακυρώνουμε») και μεγάλη αποτυχία στα Μαθηματικά, όπου ειδικά στους υποψηφίους της τεχνολογικής κατεύθυνσης που παραδοσιακά είναι πιο «αδύναμοι», τα 8 στα 10 γραπτά είναι κάτω από τη βάση.

Η πτώση των βάσεων στα τμήματα του 2ου και του 4ου Επιστημονικού Πεδίου θα είναι λιγότερο έντονη στα κεντρικά πανεπιστήμια και ΤΕΙ αλλά εντυπωσιακή στην περιφέρεια (ως και 2.500 μόρια).

Οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ της χώρας εφέτος θα κινηθούν σε δύο επίπεδα. Από τη μία πλευρά, η πτώση τους, που αναμένεται να ξεπεράσει τα 2.500 μόρια, όπως εκτιμά ο εκπαιδευτικός κ. Γ. Χατζητέγας, στα περιφερειακά τεχνολογικά ιδρύματα χαμηλής ζήτησης. Στα τμήματα αυτά η βάση εισαγωγής μπορεί να είναι εφέτος τα 4.000 μόρια (δηλαδή, θα επαναληφθούν τα φαινόμενα εισόδου στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας με βαθμολογίες χαμηλότερες του 5, κάτω από τη βάση).

Από την άλλη πλευρά, θα υπάρξει άνοδος των βάσεων στα περιζήτητα τμήματα του πρώτου επιστημονικού πεδίου (Νομικές, Φιλοσοφικές κτλ.), κυρίως λόγω της πτώσης των Παιδαγωγικών Τμημάτων που τα προηγούμενα χρόνια είχαν ανεβεί πολύ ψηλά λόγω της άμεσης επαγγελματικής αποκατάστασης που υπόσχονταν στους πτυχιούχους τους. Ολα αυτά βεβαίως πριν από την οικονομική κρίση που έστρεψε ξανά τους υποψηφίους σε παραδοσιακά «στιβαρές» επιστήμες απομακρύνοντάς τους από το Δημόσιο.

Με βάση τα δεδομένα που καταγράφονται από τα βαθμολογικά κέντρα της χώρας, πτώση ως 250 μορίων αναμένεται στις Ιατρικές, Φαρμακευτικές και Οδοντιατρικές Σχολές της χώρας, μεγαλύτερη πτώση (ως 400 μόρια) στα μεσαία τμήματα του 3ου Επιστημονικού Πεδίου, αλλά και άνοδος (ως 300 μόρια) στα περιφερειακά τμήματα της Νοσηλευτικής, που αποτελούν καταφύγιο πολλών παιδιών της θεωρητικής κατεύθυνσης που χρησιμοποιούν τη Βιολογία για την είσοδό τους σε αυτά.

Πάντως καινούργιο στοιχείο των εφετινών πανελλαδικών εξετάσεων είναι η προεκλογικού τύπου διεύρυνση των υπαγομένων στις ειδικές κατηγορίες (τριτέκνων, πολυτέκνων, λοιπών κοινωνικών κατηγοριών) που έγινε πριν από την προηγούμενη εκλογική διαδικασία και θα αφορά εφέτος πολλούς υποψηφίους.

Επίσης στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ θα έχουμε 4.000-5.000 λιγότερους υποψηφίους σε σχέση με πέρυσι, άρα και περισσότερες διαθέσιμες θέσεις, ενώ, όπως είναι γνωστό, δέχονται εκ νέου εισακτέους και δεκαπέντε τμήματα που πέρυσι είχαν «κλείσει». Τέλος, όπως καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, θα υπάρξει μια τάση υποψηφίων να δηλώσουν στα μηχανογραφικά τους (που θα συμπληρώσουν από 18 Ιουνίου ως 5 Ιουλίου) τμήματα κοντά στον τόπο κατοικίας τους.

Οι εξετάσεις και οι προχειρότητες
«Οι πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν κάθε χρόνο αντικείμενο σκληρής κριτικής, η οποία ξεκινά από τα λάθη των θεμάτων και φθάνει ως τον λαϊκισμό της κατάργησής τους» λέει σχετικά ο εκπαιδευτικός κ. Χατζητέγας μιλώντας στο «Βήμα».

«Μέσα στη σύγχυση των προηγουμένων ημερών οι εχθροί της αξιολόγησης στην εκπαίδευση θυμήθηκαν ξανά τον μύθο της ελεύθερης πρόσβασης και δεν έχασαν την ευκαιρία να υποσχεθούν την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων μεσούσης της προεκλογικής περιόδου. Πέρα όμως από την προχειρότητα των θεωρήσεων, το πολιτικό σύστημα της χώρας μας, παλιό και νέο, θα πρέπει να εντρυφήσει στα αδίδακτα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων και να αναρωτηθεί σε πόσα κρατικά σχολεία του κέντρου και της περιφέρειας το επίπεδο της διδασκαλίας έφθασε στο υψηλό πράγματι επίπεδο των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων της Φυσικής ή των Μαθηματικών» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Μάρνυ Παπαματθαίου

This entry was posted on Κυριακή, Ιούνιος 10th, 2012 at 19:32 and is filed under ΠΑΙΔΕΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply