Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Οι Τούρκοι σκότωσαν τον Ελληνα πιλότο Κώστα Ηλιάκη για μια φωτογραφία; Ατύχημα ή κατάρριψη;

Μάιος 24th, 2012 by Χρήστος Μίμης

Τι πραγματικά συνέβη το μεσημέρι της 23ης Μαίου 2006 πάνω από την Κάρπαθο; Αγνωστες πτυχές της ιστορίας!

http://www.aegeantimes.gr/images/48621.jpgΘυμάστε τις περίφημες αγορές του αιώνα σε πολεμικά αεροσκάφη ; Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, έχουν «χαθεί» πάνω από δυο τέτοιες αγορές από τις πτώσεις αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, του Στρατού και του Ναυτικού!

Σύμφωνα με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς οι Ελληνες πιλότοι έχουν εκτελέσει πτήσεις συνολικής διάρκειας 1.500.000 ωρών!!! Το συνολικό κόστος σε κάυσιμα θα το βρείτε αν πολλαπλασιάσετε κάθε ώρα τέτοιας πτήσης με 20.000 ευρώ που κοστίζει μέσο όρο η κάθε τέτοια πτήση σε καύσιμα!!!

Σε μια μέρα χωρίς αυξημένη τουρκική προκλητικότητα, κοστίζει στον Ελληνα φορολογούμενο πολίτη, 1.300.000 ευρώ!!! Κόστος αναχαίτισης των τούρκων και εκπαίδευσης των πιλότων μας!

Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, η Αεροπορία Στρατού και η Αεροπορία Ναυτικού έχουν «χάσει» πάνω από 100 αεροσκάφη και ελικόπτερα από το 1990. Από αυτά, σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα, τα δύο μόνο έπεσαν κατά τη διάρκεια αναχαίτισης τουρκικών αεροσκαφών, ενώ αντιθέτως τα υπόλοιπα αποδίδονται σε ανθρώπινο λάθος ή αστοχία υλικού (μηχανική βλάβη). Στο τέλος του κειμένου παταθέτουμε πίνακα με τις απώλειες του ακήρυχτου Ελληνοτουρκικού πολέμου.

Το ένα αφορά στην 18 Ιουνίου 1992, όταν ο Ν. Σιαλμάς σκοτώθηκε πιλοτάροντας ένα Mirage F1CG το οποίο έπεσε στο Αιγαίο κοντά στον Άγιο Ευστράτιο. Το περιστατικό συνέβη μετά από εμπλοκή με τουρκικό F-16 ανώτερων επιδόσεων και κατά την διάρκεια ακραίου ελιγμού.
Το δεύτερο στις 23 Μαίου 2006 ένα F-16 Block 52+ συνετρίβη κοντά στην Κάρπαθο μετά από σύγκρουση με τουρκικό F-16, με αποτέλεσμα τον θάνατο του χειριστή Κ. Ηλιάκη, στον οποίο οφείλεται και το σημερινό αφιέρωμα.
Η τουρκική πολεμική αεροπορία (turk hava kuvetleri) κατά το χρονικό διάστημα 1977 – 2006 έχει χάσει 91 Τούρκοι χειριστές σε 141 δυστυχήματα κατά τα οποία έχουν συντριβεί 146 μαχητικά.

Το γεγονός είναι ότι υπάρχουν κι άλλες περίεργες αναφορές για ατυχήματα που χρεώθηκαν σε «δήθεν μηχανικές βλάβες» αλλά στην πραγματικότητα ήταν αποτέλεσμα σκληρών αερομαχιών («dogfights») ενώ σε κάποιες από αυτές ερευνάται η συμμετοχή πιλότων σε τουρκικά αεροσκάφη, από άλλες χώρες!

Τι συνέβη όμως πραγματικά στην περίπτωση του ήρωα Ηλιάκη;

Επεσε μετά από σύγκρουση ή κατερρίφθη από τουρκικό βλήμα;

Είναι γεγονός ότι τα καθεστωτικά ΜΜΕ, τα οποία «λογάριαζε» πολύ στους υπολογισμούς του ο Ακης Τσοχατζόπουλος σύμφωνα με ο ημερολόγιό του, παρουσιάζουν πάντοτε «ατέλειες» ή «αστοχίες» στις αναφορές τους, ειδικά όταν αυτές διασταυρώνονται με ανεξάρτητες πηγές!

Αλλά ας δούμε μερικές πτυχές του ατυχήματος που δεν έχουν εστιαστεί επαρκώς από τους αναλυτές.

Πριν δέκα χρόνια ακριβώς, είχαμε δημοσιεύσει ένα άρθρο για την «παράνομη» κίνηση της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, να μετασταθμεύει από την 151 μοίρα (aJU) που βρίσκεται στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, πολεμικά αεροσκάφη, στο αεροδρόμιο του Μπαλίκεσίρ, που βρίσκεται απέναντι από τη Λέσβο, σε βάθος 80 χιλιομέτρων. Και την αποκαλέσαμε τότε παράνομη, διότι το αεροδρόμιο αυτό, χρησιμοποιείται από τακτικές ΝΑΤΟΙΚΕΣ δυνάμεις και η χρήση του για παραβιάσεις του FIR Αθηνών, εκθέτει την Συμμαχία και τον σκοπό ύπαρξής της!

Η κίνηση αυτή, είχε γίνει από τους Τούρκους, όχι μόνο στο Μπαλικεσίρ αλλά σε άλλα 4 αεροδρόμια των Μικρασιατικών παραλίων με σκοπό να μειώσουν το οικονομικό κόστος των παραβιάσεων στο ήμισυ!

Ετσι, στις 22 Μαΐου του 2006, την προηγούμενη μέρα του δυστυχήματος, βρισκόταν στο αεροδρόμιο του Μπαλίκεσίρ, δύο F-16 και ένα φωτογραφικό-κατασκοπευτικό RF-4, που ανήκουν στο δυναμικό άλλης μοίρας και μεταστάθμευαν στο Μπαλίκεσίρ! Το μεσημέρι της ίδιας μέρας, απογειώθηκαν, πέρασαν τα παράλια της Μικράς Ασίας και στην κυριολεξία προκάλεσαν όργιο παραβιάσεων και παραβάσεων στο FIR Αθηνών. Το σούρουπο της ίδιας μέρας, προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο του Νταλαμάν απέναντι από τη Ρόδο όπου και διανυκτέρευσαν.

Την Τρίτη 23 Μαΐου στις 12.00 το μεσημέρι απογειώνονται από το Νταλαμάν, εκ νέου τα δύο F-16 και το RF-4, ενώ τούτη τη φορά, μία τουρκική φρεγάτα πλέει στα διεθνή ύδατα ανοιχτά της Κρήτης και δίνει στα αεροσκάφη εντολές για κατασκοπεία σε Καστελόριζο και Κρήτη! Τα ραντάρ της Κρήτης από την προηγούμενη μέρα έχουν εντοπίσει όλες τις μετασταθμεύσεις των τουρκικών πολεμικών και γνώριζαν ήδη ότι οι Τούρκοι θα επιχειρούσαν έξοδο για την συνηθισμένη κατασκοπευτική τους δράση.

Τα τουρκικά μαχητικά κινούνται προς την Κρήτη όχι με βάση κάποιο εκπαιδευτικό σχέδιο, αλλά για να προκαλέσουν την σφοδρή Ελληνική αντίδραση, μιας και ήθελαν να δοκιμάσουν την Ελληνική αεράμυνα, όση ώρα, άλλο ένα Τουρκικό σμήνος θα επιχειρούσε εικονικές βολές στο Καστελόριζο, που από τις αρχές του 2000 είχαν βάλει στο μάτι οι Τούρκοι! Μόνο που αυτή τη φορά, εκτός της συνηθισμένης αυτής πρόκλησης, οι Τούρκοι ήθελαν και κάτι ακόμα που θα το δούμε παρακάτω.

Την ίδια στιγμή δύο ελληνικά F-16 απογειώνονται από την βάση των Χανίων και σε λίγα λεπτά αποκτούν οπτική επαφή διαπιστώνουν ότι το ένα τουρκικό αεροσκάφος είναι κατασκοπευτικό.

Οι Τούρκοι δεν επιχειρούσαν κάποια άσκηση όπως λένε αλλά στην πραγματικότητα ήθελαν να φωτογραφίσουν μια συγκεκριμένη περιοχή του νησιού, στην οποία πίστευαν ότι υπάρχουν εγκατεστημένοι πύραυλοι S-300, αναζητώναςμια απόδειξη η οποία θα εξόργιζε τον τότε πρόεδρο των ΗΠΑ.

Τα τρία τουρκικά πετούν σχεδόν παράλληλα και τα δύο ελληνικά έρχονται από πίσω.

Ο σμηναγός Κ. Ηλιάκης μπαίνει ανάμεσα στο ένα τουρκικό F-16 και το RF-4 για να πάρει τα νούμερά του και να διαπιστώσει τα φωτογραφικά μηχανήματα και τα όπλα που φέρει.

Το άλλο τουρκικό F-16 (σμηναγός Xαλί Iμπραήμ) αφήνει τον σχηματισμό και έρχεται πίσω από τον Έλληνα πιλότο Κ. Ηλιάκη, ενώ ο άλλος Έλληνας πιλότος έχοντας μείνει πιο πίσω, έρχεται πίσω από τον Τούρκο και τον εγκλωβίζει.

Ο Τούρκος σμηναγός λέει στον Κ. Ηλιάκη να φύγει δίπλα από το RF-4 ενώ παράλληλα τον εγκλωβίζει.

Κι εδώ είναι το σημείο που οι γνώμες διίστανται!

Η επίσημη εκδοχή των επιτελείων Ελλάδος και Τουρκίας κάνει λόγο για σύγκρουση των δύο αεροσκαφών μετά από επαφή των πτερυγίων τους.

Η άλλη εκδοχή, πλησιάζει κανείς θα έλεγε περισσότερο στην αλήθεια!

Σύμφωνα με αυτήν ο Ηλιάκης δεν φεύγει, ο Τούρκος μιλά συνθηματικά στους άλλους δύο Τούρκους πιλότους και εξαπολύει ένα πύραυλο, ενώ ταυτόχρονα τα τρία τουρκικά αεροσκάφη στρίβουν προς διάφορες κατευθύνσεις.

Ο πύραυλος πλήττει το αεροσκάφος του Κ. Ηλιάκη το οποίο εκρήγνυται. Ο άλλος Έλληνας πιλότος που είχε «πάρει το φτερό» (σ.σ. είχε στοχεύσει) του Τούρκου εξαπολύει και αυτός ένα πύραυλο, αλλά λόγω του απότομου ελιγμού του Τούρκου τον βρίσκει στο φτερό και τον καταρρίπτει.

Το δεύτερο σενάριο επιβεβαιώνεται και από το βίντεο που σας παρουσιάσαμε στο χτεσινό μας άρθρο, με την μαρτυρία ενός Αιγυπτίου πιλότου πολιτικού αεροσκάφους που πετούσε πάνω από την περιοχή και είδε όλη την σκληρή αερομαχία. Συγκεκριμένα δήλωσε ότι είδε δύο εκρήξεις ενώ τα ΜΜΕ έκαναν λόγο μόνο για μία!!!

Παράλληλα, ένας Φιλιππινέζος καπετάνιος δήλωσε στην τηλεόραση του Alpha και αυτός ότι άκουσε και είδε πρώτα μία μεγάλη έκρηξη και μετά είδε και μία μικρότερη δεύτερη με λιγότερο καπνό.

Ακριβώς, επειδή ο άλλος Έλληνας πιλότος τον βρήκε στο φτερό για αυτό είδε λιγότερο καπνό.

Επίσης αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο πρόλαβε να ενεργοποιηθεί το αυτόματο σύστημα εκτίναξης του καθίσματος και να διασωθεί τελείως ανέπαφος.

Το περίεργο είναι ότι ο Φιλιππινέζος καπετάνιος, ενώ είχε προορισμό τον Πειραιά, τελικά πήγε στη Μάλτα, χωρίς κανείς να εξηγήσει ποτέ το γιατί!!

Το γεγονός ότι πρόκειται για κατάρρευση, και όχι για ατύχημα, φάνηκε την επόμενη μέρα, όταν για πρώτη φορά στα χρονικά, βρέθηκαν στον αέρα, 120 τουρκικά και ελληνικά μαχητικά λες και είχαμε πόλεμο!

Αν επρόκειτο για ατύχημα, όπως λένε, τότε για ποιο λόγο υπήρχε μια τέτοια κινητικότητα;

Ο λόγος ήταν απλός!

Οι συμμαθητές του Ηλιάκη γνώριζαν αποβραδίς τις πραγματικά είχε συμβεί και έδωσαν όρκο τιμής!

Γι αυτό και οι Τούρκοι σήκωσαν τη μισή τους αεροπορία την επόμενη μέρα!

Επι της ουσίας, ότι συνέβη με κάθε πτώση αεροσκάφους, συνέβη και στην περίπτωση του ήρωα Ηλιάκη!

Πλήρη συσκότιση, και ανάπτυξη της προπαγάνδας από τα «παπαγαλάκια» της εξουσίας, ότι δεν ήταν τίποτε άλλο παρά ένα ατύχημα!!!

Θα έρθει σύντομα όμως ο καιρός, που μια «σοβαρή» Ελληνική Κυβέρνηση, θα ρίξει φως στα αρχεία αυτά και θα μάθουμε ότι ο Ηλιάκης έχασε τη ζωή του για μια φωτογραφία. Μια φωτογραφία που ήθελε ο Ερντογάν να δείξει στις ΗΠΑ.

Αυτό και τίποτε άλλο…

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ

ΗΜ/ΜΗΝΙΑ      ΤΥΠΟΣ      ΤΟΠΟΣ      Α/ΦΗ      ΝEKΡΟΙΣΥΝΟΛΟ      83      122
09/06/2011      M.2000BGMΣάμος      1      0
26/08/2010      F-16 Block 52+ΝΔ νήσου Χρυσή      2      2
27/08/2009      PZL M-18/S Dromader      Κεφαλλονιά      1      1
06/06/2008      RF-4E Phantom II Σαντορίνη      1      0
05/12/2007      F-16 Block 52+20NM νοτίως Αγίου Όρους      1      1
22/07/2007      CL-415 Στύρα Ευβοίας      1      2
27/02/2007      M.2000BGM Τανάγρα      1      0
20/09/2006      Α-7ΕΆραξος      1      0
06/07/2006      CL-215Σούνιο      1      0
23/05/2006      F-16C Block 52+12ΝΜ Καρπάθου      1      1
25/04/2006      RF-4E Phantom5-6ΝΜ Λάρισας      1      0
14/04/2006      M.2000BGMΠτώο Όρος      1      1
06/07/2005      A-7H10NM Β Σπερχειάδας      1      0
14/10/2004      F-16DΠήλιο      2      4
01/09/2004      M.200020NM Βόρεια Σκύρου      1      0
16/05/2004      F-4EΚελάρια – Παρνασσός      1      2
27/11/2003      M.2000BGMΔυτικά Χίου      1      0
26/11/2003      Α-7 Corsair2ΝΜ N. Αερ.Ανδραβίδας      1      0
09/10/2003      Α-7 Corsair2ΝΜ Α. Αερ.Αράξου      1      0
02/06/2003      F-16C3NM NA Αγχιάλου      1      0
27/06/2002      F-4E PhantomΌρος Δίρφυ      1      2
26/03/2002      Α-7 CorsairΚαλίκομο Ηλείας      1      0
03/12/2001      RF-4EΝΔ Καλαμπάκα      1      0
10/10/2001      Α-7 Corsair6NM Αερ.Αράξου      1      0
12/11/2000      F-16Αγχίαλος      1      1
01/11/2000      A-7ΗΤαίναρο      1      0
07/08/2000      PZL M.18      Κέρκυρα      1      1
15/07/2000      CL-215Αργαλαστή      1      2
18/05/2000      F-4EΑντίκυρα      1      2
16/05/2000      A-7ΗΑεροδρόμιο Σούδας      1      1
17/01/2000      F-4EΔίστομο      1      1
09/12/1999      ΤΑ-7C1.5ΝΜ Α. Αερ.Αράξου      1      0
22/09/1999      F-1CG      ΠΒ Ψαθούρας      1      0
05/07/1999      F-5BΑεροδρόμιο Μίκρας      1      2
17/06/1999      F-1CG      Πύλη Βοιωτίας      1      0
04/11/1998      Μ.2000BGMΣκάλα Ωροπού      1      1
13/08/1998      A-7ΗΠΒ Ανδρου      1      1
14/07/1998      TA-7CΠΒ Σχιζάς      1      1
27/05/1998      F-4EΧαλκιδική      1      0
21/04/1998      F-5B3.5ΝΜ ΝΑ Χρυσούπολης      1      0
20/12/1997      C-130Όρος Παστρα, Νοιωτία      1      5
30/09/1997      Μ.2000      1      1
23/09/1997      F-16CΑγ.Ευστράτιος      1      1
28/07/1997      M.2000EGMΣκύρος      1      1
10/10/1996      Μ.2000BGM?νδρος      1      1
24/06/1996      Τ-2ΕΜελιγαλάς Μεσσηνίας      1      2
11/01/1996      Α-7ΗΒραχονησίδες Καράβια      1      1
27/12/1995      RF-4EΚύρια Δράμας      1      0
09/10/1995      AB.205 Αεροδρόμιο Ελευσίνας      1      0
06/10/1995      F-16ΒΝ. Σκύρου      1      0
23/02/1995      F-4EΆγιος Ευστράτιος      1      0
01/02/1995      F-5ΒΣτηθούρι, Αγ. Όρος      2      3
07/11/1994      F-1CG      Χίος      1      1
02/09/1994      F-4E35ΝΜ Ν. Αερ.Σαντορίνης      1      0
08/08/1994      F-4EΠεριοχή Λεχαινών      1      0
13/09/1993      F-1CG      7 ΝΜ Ν. Σκυροπούλα      1      0
22/08/1993      CL-215Αίγιο      1      2
29/07/1993      PZL M.18 Αγρίνιο      1      1
15/07/1993      F-16Κεντρικό Αιγαίο      1      0
03/05/1993      F-1CG      Τανάγρα      1      0
26/11/1992      F-16,M.2000BGMΚεντρικό Αιγαίο      2      10
7/10/1992      M.2000Περιοχή Τανάγρας      1      0
16/09/1992      PZL M.18 Θαλ.Περιοχή Ζαχάρεως      1      1
10/09/1992      CL-215Κιάτο      1      0
03/09/1992      F-104G Αεροδρόμιο Ανδραβίδας      2      0
23/06/1992      F-104G ΠΒ Κρανέας      1      0
18/06/1992      F-1CG      Θάλασσα Σκύρου      1      1
07/01/1992      A-7HΌρος Πάρνων      1      1
27/12/1991      C-47Αεροδρόμιο Δεκέλειας      1      1
19/10/1991      F-4EΠόρτες Αχαϊας      1      0
02/09/1991      F-4E28 NM ΝΔ Στροφάδων      1      0
15/08/1991      PZL M.18 Καμμένα Βούρλα      1      0
04/06/1991      T-37 Νήσος Πρώτη      1      2
19/04/1991      AB.205 Νήσος Σχίζα      1      0
05/02/1991      C-130HΌρος Όθρυς      1      63
19/06/1990      G-164      Χανιά      1      1
07/06/1990      G-164      Αεροδρόμιο Δεκέλειας      1      0
07/03/1990      A-7HΛέσβος      1      1
05/02/1990      AB.205 Όρμος Λούρδας      1      0

Απώλειες Αεροπορίας Στρατού
Από τις αρχές της δεκαετίας του `90, έχουν απωλεσθεί τα ακόλουθα ελικόπτερα:
ΗΜ/ΜΗΝΙΑ      ΤΥΠΟΣ      ΤΟΠΟΣ      Α/ΦΗ      ΝEKΡΟΙ ΣΥΝΟΛΟ      6      28
03/05/2011      ΑΗ-64DHΑ ApacheΜέγαρα      1      0
30/07/2010      ΑΗ-64DHΑ ApacheΠάχη Μεγάρων      1      2
05/11/2008      ΑΗ-64Α ApacheΚύμη Εύβοιας      1      2
20/02/2006      UH-1H HeuyΚαρυώτισσα Πέλλης      1      4
11/09/2004      CH-47DGΑγιο Όρος      1      17
28/05/2001      UH-1H Heuy1ΝΜ Δ. Σκύρου      1      1

Απώλειες Αεροπορίας Ναυτικού
Από τις αρχές της δεκαετίας του `90, έχουν απωλεσθεί τα ακόλουθα ελικόπτερα:
ΗΜ/ΜΗΝΙΑ      ΤΥΠΟΣ      ΤΟΠΟΣ      Α/ΦΗ      ΝEKΡΟΙ
ΣΥΝΟΛΟ      1      3

 

www.aegeantimes.gr

This entry was posted on Πέμπτη, Μάιος 24th, 2012 at 12:01 and is filed under ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ - ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ, ΚΟΣΜΟΣ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply