Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Δημήτρης Ράμμος: Ο Έλληνας εκπαιδευτικός που βραβεύτηκε από τη Microsoft

Απρίλιος 11th, 2012 by Χρήστος Μίμης

«Δεν έχω σταματήσει παρά τις αντιξοότητες της εποχής»…

http://www.newsbeast.gr/files/temp/7E46D1752DB6A19A5C60FE1D176AB3BE.jpgΣημαντική διάκριση πέτυχε ένας Έλληνας εκπαιδευτικός από τον Πειραιά, ο Δημήτρης Ράμμος, στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό για Πρωτοπόρους Εκπαιδευτικούς που φιλοξενήθηκε στο Πανευρωπαϊκό Φόρουμ «Συνεργάτες στη Μάθηση 2012 της Microsoft».  

Ο 33χρονος εκπαιδευτικός από το 23ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά κέρδισε τη δεύτερη αναπληρωματική θέση στην κατηγορία Knowledge Building για το πρότζεκτ «Διαδραστική Γεωμετρία», στο διαγωνισμό που έγινε στη Λισαβόνα.
Το project αυτό αποτελεί, όπως λέει στο newsbeast.gr, μια διαφοροποιημένη διδακτική προσέγγιση συγκεκριμένων εννοιών της γεωμετρίας.

Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες καλούνται να παρουσιάσουν τη θεωρία των εννοιών αυτών, δημιουργώντας και προβάλλοντας τραγούδια, βίντεο, εννοιολογικούς χάρτες και διαδραστικές παρουσιάσεις, αξιοποιώντας λύσεις και εργαλεία της τεχνολογίας.

Όπως αναφέρει μάλιστα, προετοιμάζεται για τη συμμετοχή του στο Παγκόσμιο Φόρουμ «Συνεργάτες στη Μάθηση» της Microsoft, το οποίο θα πραγματοποιηθεί φέτος το Νοέμβριο στην Αθήνα.

– Πώς αποφασίσατε να συμμετάσχετε;
«Υπάρχουν διάφοροι τέτοιοι διαγωνισμοί. Δεν υπάρχουν αναλογικά με την τεχνολογία, υπάρχουν διαγωνισμοί για σχολικές τάξεις και εκπαιδευτικούς. Τα παιδιά μέσα από αυτό καλλιεργούν δεξιότητες, πολύ σημαντικές. Και όχι μόνο σε σχέση με τη νίκη και τον ανταγωνισμό αλλά σε σχέση με την προσπάθεια να φτάσεις ψηλά ή να παράγεις ένα πολύ ωραίο έργο. Δηλαδή, εμείς φέτος έχουμε πάρει μέρος σε σκακιστικούς αγώνες. Έχουμε πάρει μέρος και σε άλλους διαγωνισμούς. Γενικότερα, ως εκπαιδευτικοί, το ψάχνουμε πολύ γιατί αυτό βοηθάει τα παιδιά».

-Περιμένατε αυτή τη διάκριση;
«Ήξερα ότι έχει γίνει πάρα πολύ καλή δουλειά. Και ο διαγωνισμός σαν βασικό κριτήριο αξιολόγησης είχε την αποτελεσματικότητα στα παιδιά. Δηλαδή, ζητούσε να εντάξεις στη διδασκαλία σου τον τομέα των τεχνολογιών αλλά να βάλεις τα παιδιά να τον αξιοποιήσουν και μέσα από τη χρήση των υπολογιστή να κάνουν ένα βήμα παραπάνω. Εγώ λοιπόν, κάνοντας το πρότζεκτ, λειτούργησε η συνοχή της τάξης, που ομολογώ ότι το αποτέλεσμα με εντυπωσίασε. Σε επίπεδο διάκρισης, ειδικά για τον πανευρωπαϊκό, δεν είχε φτάσει το μυαλό μου σε καμία περίπτωση. Είναι τα πράγματα που διαμορφώνονται και όταν έχεις δουλέψει καλά όμως πάντα περιμένεις το καλύτερο».

Στιγμή από το διαγωνισμό που έγινε στη Λισαβόνα

– Από εδώ και πέρα ποια θα είναι τα επόμενα βήματά σας;
«Έτσι και αλλιώς συμμετείχα σε πολλά. Και πιστεύω στη λογική ότι ωφέλιμο υπάρχει κυρίως για τα παιδιά και για εμένα, θα κοιτάξω να το αξιοποιήσω. Τώρα προέχει, το θεωρώ άλλωστε και ευθύνη απέναντι στη Microsoft Hellas, που με έχει βοηθήσει πάρα πολύ να πάμε στο Παγκόσμιο, που θα γίνει το Νοέμβρη στην Αθήνα. Και αυτό με ενδιαφέρει τώρα. Κάτι που θεωρώ μεγάλη ευθύνη.

Προσωπικά δεν έχω σταματήσει και παρά τις αντιξοότητες και τις φουρτούνες της εποχής, φροντίζω να αποκτώ γνώσεις και να ανταπεξέρχομαι σε αυτό τον ιερό ρόλο που έχω σαν δάσκαλος. Πρέπει και τα παιδιά να μορφωθούν για να πάνε ένα σκαλί παραπάνω αλλά και να τα στηρίζουμε γιατί κι αυτά έχουν θέματα με τις οικογένειες τους, δεδομένης της κατάστασης».

– Τι ετοιμάζετε για το Παγκόσμιο Φόρουμ του Νοέμβρη;
«Πρακτικά δεν ετοιμάζω κάτι καινούργιο γιατί ο διαγωνισμός αυτός έχει τρία επίπεδα: έχει δηλαδή το εθνικό, το ευρωπαϊκό και το παγκόσμιο. Άρα, συμμετέχουμε με την ίδια δουλειά απλά αυτό που διαφοροποιείται ανά τομέα, ανά στάδιο δηλαδή του διαγωνισμού είναι το πώς στήνεις το περίπτερο, και το πώς το παρουσιάζεις.

Εγώ πήρα μέρος για πρώτη φορά στο διαγωνισμό και είδα το μοντέλο που επισκέπτονται οι κριτές και ρωτούν, μπορώ να πω ότι έχω ήδη στο μυαλό μου κάποια πράγματα αλλαγής της παρουσίασης. Το υλικό όμως παραμένει ίδιο. Δεν μπορείς να κάνεις αλλαγή πάνω σε αυτό.

Επιστρατεύονται κριτές και τους παρουσιάζεις τη δουλειά σου. Στη συνέχεια σου κάνουν συγκεκριμένες ερωτήσεις πάνω στην παιδαγωγική και την τεχνολογική του πρότζεκτ. Θέλουν να διαπιστώσουν με λίγα λόγια ότι η δουλειά δεν έχει γίνει από ένα δάσκαλο. Θέλουν να δουν ότι σχεδιάστηκε από έναν εκπαιδευτικό και πέρασε στα παιδιά ώστε να λειτουργήσουν εκείνα».

-Έχετε σκεφθεί να αφήσετε, μετά τη διάκριση, το εκπαιδευτικό κομμάτι και να ασχοληθείτε με την τεχνολογία;
«Παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία είναι στα πάνω της, ομολογώ ότι η δουλειά μου, μου αρέσει πάρα πολύ. Δεν αλλάζω τη δουλειά μου».

www.newsbeast.gr

This entry was posted on Τετάρτη, Απρίλιος 11th, 2012 at 20:10 and is filed under ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΚΟΣΜΟΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!