Πριν από σαράντα χρόνια, το Rekord έγραφε ιστορία στην Opel: Η πιο πρόσφατη γενιά του επιτυχημένου μεσαίου μοντέλου παραγωγής Rüsselsheim παρουσιάζεται στον Τύπο τον Ιανουάριο του 1972 με προηγμένη τεχνολογία, λειτουργική και κομψή σχεδίαση και σε ποικίλη γκάμα εκδόσεων. Επιπλέον του notchback sedan με δύο ή τέσσερις πόρτες, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει το σπορ coupe, ένα τρίθυρο ή πεντάθυρο station wagon ή το τρίθυρο van.

Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει μονάδες 1.7 και 1.9 L από το προηγούμενο μοντέλο με 66, 83 ή 97 hp. Το 1973 προστίθεται ένας πετρελαιοκινητήρας. Το Rekord 2100 D γίνεται το πρώτο επιβατικό Opel που αποκτά πετρελαιοκινητήρα: έναν τετρακύλινδρο 2.1 L με 60 ίππους.

Την άνοιξη του 1972 κυκλοφορεί η νέα έκδοση του σπορ αδερφικού μοντέλου Commodore. Η δεύτερη γενιά προσφέρεται μόνο σε sedan και coupe εκδόσεις και επιπλέον με ισχυρούς, ‘πολιτισμένους’ εξακύλινδρους κινητήρες. Το βασικό μοντέλο 2.5 L αποδίδει 115 ίππους, ενώ η έκδοση GS αντίστοιχα 130 hp. Το Σεπτέμβριο του 1972, προστίθεται η κορυφαία έκδοση: το Commodore GS/E με κινητήρα ψεκασμού 2.8 L και 160 ίππους. Με τον κινητήρα των Diplomat και Admiral, το GS/E γεφυρώνεται το χάσμα μεταξύ μεσαίας και premium κατηγορίας. Όπως οι προηγούμενες γενιές, τα Rekord D και the Commodore B γνωρίζουν μεγάλη δημοτικότητα: μέχρι την αλλαγή του μοντέλου το 1977, είχαν πουληθεί 1,2 εκατομμύρια μονάδες.

Η Νέα Γενιά

Το Rekord D κουβαλά βαριά κληρονομιά: Ο προκάτοχός του από το 1966 ήταν το πρώτο μοντέλο Opel σ’ αυτή την κατηγορία που ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο πωλήσεις, με 1,2 εκατομ. και πλέον αυτοκίνητα. Το Commodore A πούλησε 150.000 μονάδες. Μετά από τρεισήμισι χρόνια έρευνας και εξέλιξης, παρουσιάστηκε η νέα γενιά Rekord τον Ιανουάριο του 1972. Αντίθετα με το Record C και το Αμερικανικό αμάξωμα που ήταν επηρεασμένο από το σχήμα του μπουκαλιού της coca cola με έντονη μεσαία καμπύλη πριν τις κολόνες C, τα νέα μοντέλα εκφράζουν Ευρωπαϊκά σχεδιαστικά στοιχεία. Καθαρές και λειτουργικές γραμμές, λείες επιφάνειες και μεγάλα παράθυρα και μία χαμηλή μεσαία γραμμή διαμορφώνουν ένα διαχρονικό σχήμα.

‘Το Ευρωπαϊκό σχήμα τηρεί την υπόσχεσή του’

Όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, διατίθενται τρεις εκδόσεις αμαξώματος: το κλασσικό notchback sedan, με δύο ή τέσσερις πόρτες, το σπορ coupe και ένα station wagon με τρεις ή πέντε πόρτες. Για εμπορικά και κυβερνητικά ιδρύματα, η Opel προσφέρει επίσης ένα van, ένα τρίθυρο station wagon χωρίς πίσω πλαϊνά παράθυρα.

Η παθητική ασφάλεια έπαιξε βασικό ρόλο στις προδιαγραφές: τα πλευρά είναι ενισχυμένα και η οροφή παρέχει αξιόπιστη προστασία σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης και ανατροπής. Νέες, προκαθορισμένες ζώνες παραμόρφωσης προστατεύουν τους επιβάτες σε μετωπικές συγκρούσεις. Το βελτιωμένο πλαίσιο με ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση και άκαμπτο πίσω άξονα με ανάρτηση τριών σημείων βασίζεται στο πλαίσιο του προηγούμενου μοντέλου. Το διαφημιστικό σλόγκαν της Opel εκείνη την εποχή είναι «Το Ευρωπαϊκό σχήμα τηρεί την υπόσχεσή του».

Οι κινητήρες του Rekord D είναι βελτιωμένες εκδόσεις των δοκιμασμένων τετρακύλινδρων μονάδων με εκκεντροφόρο επικεφαλής (cih) που είχε ήδη χρησιμοποιηθεί σε περισσότερα από δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα. Οι νέοι κινητήρες περιλαμβάνουν μία μονάδα 1.7 L με 66 hp, τη μονάδα S με 83 hp και την έκδοση 1.9 L με 97 hp. Από το εργοστάσιο, το Rekord εφοδιάζεται με τετρατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Τα μοντέλα 83 και 97 hp προαιρετικά εφοδιάζονται με το τριτάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Opel.

Εκτός από το van και τα μοντέλα με κινητήρες 66 hp όλα τα Rekords μπορούν να παραγγελθούν με τη σπορ έκδοση εξοπλισμού “Sprint”. Αυτή περιλαμβάνει μία ματ μαύρη μάσκα, ταμπλό με στροφόμετρο, βολτόμετρο και δείκτη πίεσης λαδιού. Άλλα προαιρετικά έξτρα είναι ένα σπορ τιμόνι, ζώνες ασφαλείας, αμορτισέρ αερίου και ελαστικά διαστάσεων 185/70 SR 14. Τόσο το sedan όσο και το πεντάθυρο station wagon διατίθενται σε πολυτελείς εκδόσεις. Το Rekord Coupé διαθέτει premium εξοπλισμό “L” στάνταρ.

Το Σεπτέμβριο του 1972, η Opel γιορτάζει μία παγκόσμια πρεμιέρα: Το πρώτο επιβατικό diesel κάνει ντεμπούτο στην παραγωγή στα 70 και πλέον χρόνια της αυτοκινητιστικής ιστορίας της εταιρίας. Ο πετρελαιοκινητήρας χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 1972 στο Opel GT. Η τετρακύλινδρη υπερτροφοδοτούμενη μονάδα με 95 ίππους χάρισε στο Opel GT 20 διεθνή βραβεία και παγκόσμια ρεκόρ. Ο diesel στο Rekord αποδίδει 60 hp, καταναλώνει κατά μέσο όρο 8,7 lit. / 100 km και πετυχαίνει τελική ταχύτητα 135 km/h. Το Rekord 2100 D είναι άμεσα αναγνωρίσιμο λόγω του καμπύλου καπό του στο κέντρο. Οι πετρελαιοκινητήρες είναι ψηλότεροι από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες επειδή φέρουν εκκεντροφόρο επικεφαλής και τροποποιημένη κυλινδροκεφαλή.

“Opel Commodore. Ένα καθόλου συνηθισμένο αυτοκίνητο.”

Λίγο μετά το λανσάρισμα του Rekord D, από το Μάρτιο του 1972, το Commodore B επεκτείνει τη γκάμα του. Σαν μέλος της μεσαίας κατηγορίας, γεφυρώνει τη διαφορά μεταξύ του Rekord και των premium μοντέλων, Admiral και Diplomat. Το σχήμα του αμαξώματος έχει το στυλ του Rekord. Ωστόσο, αντίθετα με το Rekord, το Commodore B διαθέτει πιο πολυτελή χαρακτηριστικά και προσφέρεται μόνο με εξακύλινδρους κινητήρες. Το 2.5 S αποδίδει 115 ίππους. Ένα επίπεδο πιο πάνω, το Commodore GS αποδίδει 130 hp.

Αργότερα, το GS εφοδιάζεται με κινητήρα 2.8 L, 142 hp με διπλά καρμπυρατέρ. Το Σεπτέμβριο του 1972, λανσάρεται η ναυαρχίδα των Commodore: το 160 hp GS/E. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου προσφέρει στον κινητήρα 2.8 ισχυρές επιδόσεις. Το coupe αναπτύσσει τελική ταχύτητα 200 km/h και το τετράθυρο sedan αντίστοιχα 195 km/h. Το Commodore GS/E έχει εντυπωσιακό εμπρός σπόιλερ που εξέλιξε η Opel σε αεροδυναμική σήραγγα. Την εποχή εκείνη η Opel έλεγε: «Το GS/E απευθύνεται σε οπαδούς των αυτοκινήτων τουρισμού ανώτερων επιδόσεων που τους αρέσει να διανύουν μεγάλες αποστάσεις με υψηλές μέσες ταχύτητες και απαιτούν βέλτιστη οδηγική συμπεριφορά και άνεση».

Το Commodore GS/E δίνει επίσης το παρών σε αγωνιστικές πίστες και αγώνες ράλι. Το 1973, ο νεαρός ταλαντούχος οδηγός αγώνων Walter Röhrl κάνει ντεμπούτο στο Monte Carlo με ένα Opel. Ο Röhrl και ο συνοδηγός του Jochen Berger έχουν καλή επίδοση. Ωστόσο, στερήθηκαν της δυνατότητας να συναγωνιστούν με ίσους όρους επειδή το βελτιωμένο από την Irmscher Commodore GS/E Coupe κατατάχθηκε στην κατηγορία 2 των γνήσιων αυτοκινήτων ράλι.

Η Opel γιορτάζει καταπληκτικές νίκες της με αυτό το δίδυμο καθημερινά. Ένα χρόνο πριν την αλλαγή του μοντέλου, επιτυγχάνεται το μαγικό’ ορόσημο του ενός εκατομμυρίου’.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου 1976, ένα χρυσό Rekord sedan γίνεται το εκατομμυριοστό μοντέλο που φεύγει από τη γραμμή παραγωγής. Με την ευκαιρία, το επετειακό μοντέλο “Millionär” σε limited edition με πολυτελή εξοπλισμό “Berlina” και κινητήρα 2.0 S 100 hp διατίθεται από το Σεπτέμβριο του 1975. Όταν το Σεπτέμβριο του 1977 το τελευταίο αυτοκίνητο της γενιάς του Rekord κάνει το ντεμπούτο του, ήδη 1.128.196 μονάδες της έκδοσης D και 140.827 του Commodore B έχουν περάσει από τη γραμμή παραγωγής.

ΣΚΑΪ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.