Στην «άλωση» των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας προχωρούν ολοένα και περισσότερες ξένες αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους

Παρακάμπτοντας το πανάκριβο «γερμανικό» αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελ. Βενιζέλος», αλλά και τις δύο ελληνικές αεροπορικές εταιρίες (Aegean Airlines και Olympic Air) προχωρούν σε απευθείας διαπραγματεύσεις με περιφέρειες και επιμελητήρια, ζητώντας μάλιστα και «γενναίες επιδοτήσεις»!

Η τακτική που ακολουθούν οι εταιρίες του κλάδου, υποσκελίζοντας τις «παραδοσιακές» αεροπορικές εταιρίες, είναι εξαιρετικά απλή: προχωρούν σε καταρχήν συμφωνία, με αντάλλαγμα διαφήμιση και κάποια επιδότηση από τους φορείς συγκεκριμένων περιοχών, με την προϋπόθεση ότι διαθέτουν κάποιο περιφερειακό αεροδρόμιο.

Με άλλα λόγια, οι low cost εταιρίες έβαλαν στο στόχαστρό τους τα παραμελημένα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, γνωρίζοντας ότι θα πληρώνουν ελάχιστα τέλη προσγείωσης και απογείωσης σε σχέση με το «Ελευθέριος Βενιζέλος» (στο οποίο διοίκηση και εκμετάλλευση γίνεται από τη γερμανική Hochtief), ενώ οι τοπικοί επιχειρηματίες τις υποδέχονται σαν μεσσίες.

Στη μάχη της προσέλκυσης των γνωστών Ryanair και Easyjet, τα κατά τόπους επιμελητήρια επιστράτευσαν κάθε πρόσφορο μέσο, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις εκδηλώθηκαν και συγκρούσεις γειτονικών περιοχών, όπως έγινε στην περίπτωση της Κεφαλλονιάς και της Ζακύνθου. Φορείς της Ζακύνθου κατηγόρησαν τους Κεφαλλονίτες ότι τους «υφάρπαξαν» τη Ryanair.

Οι Ιρλανδοί εμφανίζονται αρκετά δραστήριοι, αφού μετά την Πάφο της Κύπρου σκοπεύουν να δημιουργήσουν μίνι βάση και στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Ενδεικτικό είναι ότι αυτή τη στιγμή η ιρλανδική εταιρία συνδέει τη Θεσσαλονίκη με 12 διεθνείς προορισμούς.

Το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι φθηνότερο κατά 30% από το «Ελ. Βενιζέλος», έχει συνδεθεί τον τελευταίο χρόνο με 14 νέους ευρωπαϊκούς προορισμούς, με δρομολόγια των εταιριών Ryanair, Aeroflot, Turkish Airlines, Smart Wings, Easy Jet και Aegean.

Οι δύο προορισμοί με τα μεγαλύτερα οφέλη, από τις εταιρίες χαμηλού κόστους, ήταν πέρυσι η Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. Ενδεικτικό είναι ότι εφέτος 4.000 επισκέπτες από Αγγλία, Γερμανία, Ιταλία, Βέλγιο και Νορβηγία αναμένονται στα Χανιά.

Με την παράκαμψη του «Ελ. Βενιζέλος» χάνουν και οι ελληνικές αεροπορικές εταιρίες, καθώς αν οι τουρίστες προσγειώνονταν στην Αθήνα θα μπορούσαν να τους μεταφέρουν στα περιφερειακά αεροδρόμια. Για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, άρχισαν και αυτές να παρακάμπτουν το αεροδρόμιο των Σπάτων. Η Aegean Airlines δρομολογεί απευθείας πτήσεις, όπως Βρυξέλλες – Ηράκλειο, Ρώμη – Μιλάνο με Κέρκυρα, Μύκονο και Σαντορίνη και Θεσσαλονίκη με Παρίσι, Τελ Αβίβ και Αγία Πετρούπολη, παρακάμπτοντας το «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Η περσινή εντυπωσιακή αύξηση των αφίξεων ξένων τουριστών κατά 8,65% αποδόθηκε -και δικαίως- στις ξένες εταιρίες που πήγαιναν απευθείας στα περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς όπου είχαν ισχυρή παρουσία η τουριστική κίνηση εκτοξεύτηκε. Εφέτος αναμένεται η ίδια εικόνα ή ακόμα καλύτερη, καθώς η ζήτηση για χρονοθυρίδες (slots) εμφανίζεται αυξημένη κατά 17% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Συγκεκριμένα έχουν υποβληθεί 170 αιτήματα, αντί 155 πέρυσι. Τα αιτήματα προέρχονται από εταιρίες χαμηλού κόστους, όπως η easyjet και η Ryanair.

Φώτης Φωτεινός

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.