«Οι Τουρκικές Αερογραμμές σαρώνουν τα πάντα. Ετσι όπως πάνε και με τη βοήθεια που τους παρέχει το τουρκικό κράτος, σε λίγο θα ανταγωνίζονται μόνο την Emirates Airlines. Εμείς εδώ, τον χαβά μας». Την παραπάνω δήλωση έκανε στη «ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ» Έλληνας εκπρόσωπος ξένων αεροπορικών εταιριών.

«Η γιγάντωση των Τουρκικών Αερογραμμών είναι εντυπωσιακή. Πάνε και γίνονται χορηγοί των ποδοσφαιρικών ομάδων της Μπαρτσελόνα, της Μάντσεστερ, της Ευρωλίγκα και του Αμερικανού σταρ του ΝΒΑ Κόμπι Μπράιαν και εμείς εδώ έχουμε πέσει στη μιζέρια για τα υψηλά τέλη του αεροδρομίου των Σπάτων» συμπληρώνει ενδεικτικά.

Η χαώδης διπλωματική διαφορά μεταξύ του ελληνικού και του τουρκικού κράτους αποτυπώνεται και στην πολιτική των αερομεταφορών. Η Ελλάδα παλινδρομεί έχοντας απέναντί της την Τουρκία, η οποία «χώνει ένα κάρο χρήματα» στον εθνικό της αερομεταφορέα, στοχεύοντας σε τουριστικά και γεωπολιτικά οφέλη.

Οπως εκτιμούν στελέχη της εγχώριας αεροπορικής αγοράς, «η Turkish Airlines έχει πατήσει πόδι και στην Ελλάδα». Μόλις πριν από λίγες ημέρες ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής ανακοίνωσε, στην Κωνσταντινούπολη (!), τη συνεργασία του με τις Τουρκικές Αερογραμμές. Οι πτήσεις Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη θα είναι τέσσερις εβδομαδιαίως και το καλοκαίρι έξι.

Οι Τούρκοι φαίνεται ότι ξέρουν από μπίζνες. Μετέφεραν την 28μελή ελληνική αποστολή (Ενωση Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, Ενωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης) για να συμμετάσχει στη Διεθνή Τουριστική Εκθεση ΕΜΙΤΤ, που πραγματοποιείται στην τουρκική πρωτεύουσα.

Αυτό που δεν είπαν όμως είναι και το πιο εντυπωσιακό: Ολοένα και περισσότεροι Ελληνες της Βόρειας Ελλάδας αποφεύγουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη και σε άλλους διεθνείς περιορισμούς μέσω Αθήνας, αλλά προτιμούν το ταξίδι Θεσ/νίκη – Κωνσταντινούπολη και από εκεί στον προορισμό τους! Αυτό γίνεται για να αποφύγουν τα «τσιμπημένα» εισιτήρια των ελληνικών εταιριών, τα οποία οφείλονται στις υψηλές χρεώσεις του αεροδρομίου των Σπάτων.

Οι Τουρκικές Αερογραμμές αυξάνουν απότομα τα μεγέθη τους. Ιδρύθηκαν το 1933, με στόλο που αρχικά αποτελούνταν από πέντε αεροσκάφη. Σήμερα διαθέτουν στόλο από 179 αεροσκάφη, τα οποία πετάνε σε 189 προορισμούς σε όλο τον κόσμο, σε 40 εγχώριους και 149 διεθνείς.

Το 2011 σημείωσαν άνοδο της επιβατικής κίνησης κατά 18%, με αποτέλεσμα να καταταγούν στην τέταρτη θέση μεταξύ των αερομεταφορέων της Ευρώπης. Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2011 είχαν έσοδα 3,7 δισ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη 302.000.000 ευρώ.

«Οι Τούρκοι γιγαντώνονται, επειδή δεν είναι μέλη της Ε.Ε. Από την άλλη πλευρά, η Ε.Ε. στραγγαλίζει τις μικρές αεροπορικές εταιρίες, όπως την ουγγρική Malev, για παράνομες κρατικές ενισχύσεις. Ετσι όπως το πάνε, σε λίγο θα μείνουν στην Ευρώπη μόνον οι τρεις μεγάλοι, δηλαδή η Lufthansa, η Air France – KLM και η British» υπογραμμίζουν παρατηρητές της αγοράς των αερομεταφορών.

Στην Ελλάδα δυστυχώς δεν λαμβάνεται καμία σοβαρή πολιτική απόφαση για το αεροδρόμιο των Σπάτων, την ίδια ώρα που η Aegean Airlines και η Olympic Air είναι «τραυματισμένες» από το εγχώριο οικονομικό κλίμα.

Φώτης Φωτεινός

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.