Ο πλανήτης που…εξατμίζεται

Ιανουάριος 24th, 2012 by Χρήστος Μίμης

To άστρο KIC 12557548 εξαερώνει έναν πλανήτη στο μέγεθος του Ερμή.

Ο πλανήτης που…εξατμίζεταιΛονδίνο
Το διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ εντόπισε ένα εντυπωσιακό κοσμικό φαινόμενο. Ένα άστρο με μέγεθος παρόμοιο με αυτό του Ήλιου εξαερώνει έναν βραχώδη πλανήτη που κινείται κοντά σε αυτό. Ο πλανήτης έχει μέγεθος παρόμοιο με αυτό του Ερμή και οι επιστήμονες υπολογίζουν ότι θα εξατμιστεί και δεν θα υπάρχει πλέον σε περίπου 200 εκατομμύρια έτη.

Το άστρο…βραστήρας

Το KIC 12557548 βρίσκεται σε απόσταση 1.500 ετών φωτός από εμάς. Ο πλανήτης που εξαερώνεται βρίσκεται κυριολεκτικά σε απόσταση αναπνοής από το άστρο και το φαινόμενο αποκαλύπτει το τι θα συμβεί σε πολλούς πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος όταν ο Ήλιος μετά από μερικά δισεκατομμύρια έτη μπει στην φάση της διόγκωσης και μετατραπεί σε κόκκινο γίγαντα. Η ανακάλυψη έγινε από ερευνητές του MIT και είναι σημαντική αφού είναι η πρώτη φορά που εντοπίζεται η εξαέρωση ενός βραχώδους πλανήτη.

Τα προηγούμενα χρόνια έχουν εντοπισθεί πλανήτες αερίου να εξαερώνονται. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ο πλανήτης που εξατμίζεται έχει αυτή την στιγμή θερμοκρασία που ξεπερνάει τους 1700 βαθμούς Κελσίου. Θα συνεχίσουν την παρατήρηση του φαινομένου με το τηλεσκόπιο Hubble. Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην διαδικτυακή επιθεώρηση arxiv.org

www.tovima.gr

This entry was posted on Τρίτη, Ιανουάριος 24th, 2012 at 17:40 and is filed under ΚΟΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΞΕΝΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.