Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Η διατροφή για το έλκος

Δεκέμβριος 16th, 2011 by Χρήστος Μίμης

Τι πρέπει να αποφεύγουμε;

Η διατροφή για το έλκοςΤο πεπτικό έλκος χαρακτηρίζεται από απώλεια ιστού του πεπτικού σωλήνα. Όπως στις περισσότερες παθήσεις του πεπτικού συστήματος, έτσι και στο πεπτικό έλκος συστήνεται αλλαγή των διατροφικών συνηθειών με σκοπό τη μείωση των συμπτωμάτων και την επούλωση του έλκους.

Η διατροφή των ασθενών θα πρέπει να αποκλείει ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη, αλκοόλ, τρόφιμα πλούσια σε πιπέρι και μπαχαρικά. Τελευταίες μελέτες δείχνουν ότι θα πρέπει να περιορίζεται και η κατανάλωση αλατιού καθώς το αλάτι κάνει το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού (η συχνότερη αιτία πρόκλησης πεπτικού έλκους) πιο επιθετικό για την εμφάνιση έλκους.

Οι ασθενείς θα πρέπει να αποφεύγουν τηγανητά φαγητά, παστά ψάρια, σκληρά διπλομαγειρεμένα, καπνιστά ή με πολλά μπαχαρικά κρέατα, λιπαρές τροφές, γλυκά με σιρόπι και ξηρούς καρπούς και λαχανικά που σχηματίζουν αέρια όπως το κρεμμύδι, το σέλινο κ.α.

Η επιλογή της τροφής θα πρέπει να βασίζεται στην ανεκτικότητα του ασθενούς σε συγκεκριμένες τροφές. Τροφές που αρχικά μπορεί να ενοχλούν μπορεί στη συνέχεια να ενταχθούν στο διαιτολόγιο του ασθενούς. Επίσης, θα πρέπει να γίνονται πολλά και μικρά γεύματα σε τακτά και καθορισμένα χρονικά διαστήματα. Το βραδινό γεύμα θα πρέπει να καταναλώνεται δυο με τρεις ώρες πριν το βραδινό ύπνο.

Οι ασθενείς θα πρέπει να τρώνε αργά και να μασάνε σχολαστικά την τροφή τους. Καλό θα ήταν, πριν αλλά και μετά την κατανάλωση ενός γεύματος να υπάρχουν κάποια λεπτά ξεκούρασης και χαλάρωσης του ασθενούς.

Μια και αναφερόμαστε στο πεπτικό έλκος δεν πρέπει να ξεχάσουμε την αναφορά της μαστίχας. Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η μαστίχα, ακόμη και σε μικρές ποσότητες (ένα γραμμάριο για 2 εβδομάδες), μπορεί να θεραπεύσει το πεπτικό έλκος. Αυτό αποδίδεται στην αντιμικροβιακή της δράσης έναντι του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού.

www.mednutrition.gr

This entry was posted on Παρασκευή, Δεκέμβριος 16th, 2011 at 17:11 and is filed under ΥΓΕΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply