Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Χριστουγεννιάτικο δέντρο: φυσικό ή πλαστικό;

Δεκέμβριος 15th, 2011 by Χρήστος Μίμης

Η έγνοια για την προστασία του κλίματος παίζει πολύ σημαντικό και αποφασιστικό ρόλο και στις αμερικανικές οικογένειες. Αριθμητικά και μόνο το πλαστικό χριστουγεννιάτικο δέντρο έρχεται πρώτο σε πωλήσεις αφού 50 εκατομμύρια αγοραστές το προτιμούν. Αντίθετα, 30 εκατομμύρια αγοράζουν φυσικό. Οι καιροί όμως όπου το πλαστικό δέντρο αποτελούσε δείγμα περιβαλλοντικής ευαισθησίας έχουν περάσει.

Εξασφάλιση θέσεων εργασίας

Στις ΗΠΑ λειτουργούν 15.000 φάρμες και δασικές σχολές, όπου μεγαλώνουν 400 εκατομμύρια έλατα για τις «ανάγκες» των Χριστουγέννων χωρίς να χρειάζεται να «αιμορραγήσουν» τα δάση. Σε περιόδους κρίσης η Ένωση συμφερόντων δασικών σχολών, η National Christmas Tree Association, έχει ένα ισχυρό επιχείρημα: τα φυσικά χριστουγεννιάτικα δέντρα εξασφαλίζουν 100.000 θέσεις εργασίας. Εκτός από την αισθητική και την παράδοση υπάρχει και η οικονομικοπολιτική πτυχή, γιατί τα πλαστικά δέντρα είναι σε ποσοστό 85% εισαγόμενα από την Κίνα. Μόνο η μεταφορά αυτών των «πράσινων βουρτσών καθαρισμού της τουαλέτας» όπως αποκαλούνται σκωπτικά, αφήνουν ένα όχι ανάξιο λόγου ενεργειακό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Από την άλλη πλευρά η βιομηχανία πλαστικών δέντρων αντιτείνει το ίδιο επιχείρημα: ότι και η μεταφορά αληθινών ελάτων στις ΗΠΑ απελευθερώνει εξίσου βλαβερούς για την ατμόσφαιρα ρύπους.

Φυσικά έλατα, χαμηλής κατανάλωσης λαμπτήρες

Αλλά και η ανώτατη πολιτική ηγεσία των ΗΠΑ έδωσε φέτος ανάλογο δείγμα γραφής με ένα επιπλέον μήνυμα. Με απόσταση λίγων ημερών ο πρόεδρος Ομπάμα και η οικογένειά του άναψαν το National Christmas Tree μπροστά από τον Λευκό Οίκο, ενώ ο πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων, Τζον Μπένερ αυτό έξω από το Καπιτώλιο. Και τα δύο δέντρα ήταν αληθινά. Με μια μικρή, αλλά πολύ σημαντική διαφορά: και των δύο οι λαμπτήρες ήταν χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης.
Παρ’ όλ’ αυτά ένας πρώτος απολογισμός κερδισμένων και χαμένων δείχνει ότι ο κλάδος φωτιστικών έχει βγει ήδη νικητής. Γιατί ανεξαρτήτως του τί έλατο θα αγοράσουν φέτος οι Αμερικανοί, διακοσμούν το χριστουγεννιάτικο δέντρο τους με δεκάδες λαμπιόνα – εξαιρετικά ενεργοβόρα…

 

Deutsche Welle

This entry was posted on Πέμπτη, Δεκέμβριος 15th, 2011 at 14:17 and is filed under ΚΟΣΜΟΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΤΑΞΙΔΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!