Γρεβενά – ΝΕΑ- ΕΙΔΗΣΕΙΣ – news- Grebena live GREVENA TV

O No 1 Ραδιοφωνικός σταθμός της Δυτικής Μακεδονίας με έδρα τα Γρεβενά

O Deliveras έγινε «Γρεβενιώτης»

Μελομακάρονο ή Κουραμπιέ;

Δεκέμβριος 15th, 2011 by Χρήστος Μίμης

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, ως αναπόσπαστο κομμάτι των εορτών, τα χριστουγεννιάτικα γλυκά βρίσκονται σε αφθονία σε κάθε τραπέζι

Όταν καταναλώνονται με μέτρο τα γλυκά μπορούν να αποτελέσουν μέρος μίας υγιεινής διατροφής και δεν υπάρχει λόγος να τα αποφεύγουμε ακόμα και όταν προσπαθούμε να χάσουμε βάρος. Αυτό που είναι καλό να αποφύγουμε όπως και με τα περισσότερα τρόφιμα είναι η υπερκατανάλωση.

Διαβάστε παρακάτω πληροφορίες σχετικά με την θρεπτική και θερμιδική αξία των δύο παραδοσιακών μας γλυκισμάτων, τους κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα.

Σε ότι αφορά την θερμιδική τους αξία τόσο ένα μελομακάρονο όσο και ένας κουραμπιές έχουν περίπου την ίδια ενέργεια. Ένα μέτριο μελομακάρονο ή κουραμπιές μας προσδίδει περίπου 150 θερμίδες. (Δείτε αναλυτικά την θρεπτική ανάλυση στους παρακάτω πίνακες – η ανάλυση έγινε με το λογισμικό διατροφικής υποστήριξης Horizon®Διαιτητικό™ βασισμένη στις συνταγές του Ηλία Μαμαλάκη)

μελομακάρονο-κουραμπιές-θερμίδες


Η διαφορά σε ότι αφορά τη σύστασή τους είναι στη θρεπτική τους αξία. Τα λιπαρά που περιέχουν τα μελομακάρονα έχουν υψηλότερη θρεπτική αξία από τα λιπαρά που χρησιμοποιούμε συνήθως για να παρασκευάσουμε τους κουραμπιέδες, και αυτά είναι το ελαιόλαδο για τα μελομακάρονα και το βούτυρο για τους κουραμπιέδες.

Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες και μονοακόρεστα λιπαρά τα οποία βοηθούν στη μείωση της LDL και στη διατήρηση της HDL χοληστερόλης στο αίμα. Σε πολλές επιστημονικές έρευνες έχει βρεθεί ότι η κατανάλωση ελαιολάδου μειώνει το κίνδυνο για εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων και διαφόρων μορφών καρκίνου, βοηθά στο μεταβολισμό της γλυκόζης στους διαβητικούς, στην πέψη και στην πρόληψη της χολολιθίασης ενώ του έχουν αποδοθεί και αντιγηραντικές ιδιότητες.

Αντίθετα το βούτυρο είναι πλούσιο σε κορεσμένα λιπαρά τα οποία αυξάνουν την LDL και την ολική χοληστερόλη στο αίμα. Η κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα.


Τα καρύδια και το μέλι που περιέχουν τα μελομακάρονα αυξάνουν περαιτέρω την θρεπτική τους αξία. Τα καρύδια είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, φυτικές στερόλες και φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μαγνήσιο και αντιοξειδωτικά όπως η βιταμίνη Ε. Ο οργανισμός U.S. Food and Drug Administration (FDA) έχει δηλώσει πως με βάση τα επιστημονικά δεδομένα που διαθέτουμε μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι η καθημερινή κατανάλωση μικρής ποσότητας καρυδιών σαν μέρος μίας υγιεινής διατροφής μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για εμφάνιση στεφανιαίας νόσου. Το μέλι περιέχει μικρές ποσότητες από πολλά ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες ενώ έχει και αντιμικροβιακές ιδιότητες.


Στις παραπάνω θετικές ιδιότητες των συστατικών των μελομακάρονων έχουμε να προσθέσουμε και της ιδιότητες τις κανέλας η οποία περιέχει πολυφενόλες και αντιοξειδωτικά. Έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση κανέλας μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της LDL χοληστερόλης και μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου σε διαβητικούς.

Οι κουραμπιέδες από την άλλη περιέχουν αμύγδαλα τα οποία όπως και τα καρύδια έχουν υψηλή θρεπτική αξία. Είναι καλή πηγή της βιταμίνης Ε ενώ σε σχέση με άλλους ξηρούς καρπούς έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ασβέστιο. Είναι καλή πηγή φυτικών ινών και μονοακόρεστων λιπαρών, και η κατανάλωσή τους έχει βρεθεί ότι βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης και του κινδύνου για εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Συμπερασματικά…
Αναμφισβήτητα τα μελομακάρονα έχουν υψηλότερη θρεπτική αξία από τους κουραμπιέδες. Ακόμα όμως και αν οι κουραμπιέδες είναι το αγαπημένο σας γλύκισμα απολαύστε τους αλλά με μέτρο. Εναλλακτικά μπορείτε να δοκιμάσετε να φτιάξετε κουραμπιέδες με ελαιόλαδο και με αυτό τον τρόπο θα έχετε ένα πιο υγιεινό γλύκισμα!

Επιμέλεια:
Πηνελόπη Δουβόγιαννη,
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

www.sintagespareas.gr

This entry was posted on Πέμπτη, Δεκέμβριος 15th, 2011 at 12:57 and is filed under ΥΓΕΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply