Οι επιστήμονες «είδαν» το σωματίδιο του Θεού

Δεκέμβριος 14th, 2011 by Χρήστος Μίμης

Θεωρείται το «μέσο» από το οποίο η ύλη αποκτά την μάζα της στο σύμπαν

Οι επιστήμονες «είδαν» το σωματίδιο του Θεού

Επανάσταση στον τομέα της επιστήμης προκαλεί η αποκάλυψη των ερευνητών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Πυρηνικών Ερευνών (CERN) ότι ενδεχομένως κατέστη δυνατό να δουν το μποζόνιο του Χιγκς, του αποκαλούμενου και “σωματιδίου του Θεού”.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επιστημόνων, το εν λόγω σωματίδιο είναι το μέσο με το οποίο τα πάντα στο Σύμπαν αποκτούν τη μάζα τους.

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι δύο πειράματα στον LHC (ο μεγάλος επιταχυντής αδρονίων) έδωσαν ενδείξεις για την ύπαρξη του μποζόνιου του Χιγκς με την ίδια μάζα, προκαλώντας κύματα ενθουσιασμού.

Ωστόσο το εργαστήριο δεν έχει ακόμα επάρκεια δεδομένων ώστε οι ερευνητές να μπορούν να μιλήσουν με βεβαιότητα για ανακάλυψη.

Η ανακάλυψη του μποζόνιο θα αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα επιστημονικά επιτεύγματα των τελευταίων 60 ετών, καθώς θα είναι ο καταλύτης για την κατανόηση του σύμπαντος.

Μέχρι τούδε δεν έχει παρατηρηθεί μέσω πειραμάτων.

Αυτό το βασικό δομικό στοιχείο του Σύμπαντος είναι το σημαντικό στοιχείο που λείπει από το “Καθιερωμένο Μοντέλο“- τη “Βίβλο των Οδηγιών“, που περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν τα σωματίδια και οι δυνάμεις.

Πως έγινε η έρευνα

Οι δύο ανεξάρτητες επιστημονικές ομάδες, εργάζονται αντίστοιχα στους ανιχνευτές ATLAS και CMS του CERN, φιλτράροντας μέσα από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές τους στοιχεία από τουλάχιστον 300 τρισεκατομμύρια συγκρούσεις πρωτονίων στον μεγάλο υπόγειο επιταχυντή μήκους 27 χιλιομέτρων.

Μέχρι σήμερα, τόσο οι έρευνες στο CERN, όσο και στον “ανταγωνιστικό” επιταχυντή Tevatron του αμερικανικού εργαστηρίου Fermilab (που πλέον έχει τεθεί εκτός λειτουργίας) έχουν οδηγηθεί στο συμπέρασμα ότι το μποζόνιο του Χιγκς πρέπει να βρίσκεται μεταξύ των 115 και 140 GeV.

Μια μάζα των 125 GeV θα αποτελούσε καλά νέα και για τη θεωρία της “υπερσυμμετρίας“, που προβλέπει ότι σε κάθε σωματίδιο αντιστοιχεί ένα συμμετρικό αλλά βαρύτερο σούπερ-σωματίδιο, αλλά ίσως ευνοήσει και τη “θεωρία των χορδών“, που αποτελεί μία επέκταση της “υπερσυμμετρίας”.

Άλλοι φυσικοί πάντως επισημαίνουν ότι ακόμα και μία μάζα των 125 GeV (περίπου 133 μεγαλύτερη από την μάζα ενός πρωτονίου) δεν θα σήμαινε ότι κατ’ ανάγκη αποδεικνύει την ύπαρξη σούπερ-συμμετρικών σωματιδίων ή την ορθότητα της θεωρίας των χορδών.

SkyNews nooz.gr

This entry was posted on Τετάρτη, Δεκέμβριος 14th, 2011 at 18:21 and is filed under ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.